Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Author Topic: Crash TC  (Read 10688 times)

WouterH

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 509
    • View Profile
Crash TC
« on: 14 December 2011, 19:35:59 »
We hebben net een major crash achter de rug. Door deze crash is er helaas ook enige rollback ontstaan:

- De map heeft iets van 30 min rollback gekregen. Alles op 14-12 tussen 17:30 en 18:00 is dus niet behouden gebleven.
- Inventories hebben 5 dagen rollback gekregen. We kunnen dit herstellen via de website. Wanneer je online komt, roep dan even een GO+ en we je inv weer naar 14-12 om 17:30.

Excuses voor het ongemak, we zoeken nog naar de oorzaak van het probleem maar java was goed vastgelopen en we moesten de server hard resetten.
« Last Edit: 14 December 2011, 19:43:50 by WouterH »

MuerteDiablo

  • VIP
  • Junior
  • **
  • Posts: 89
    • View Profile
Re: Crash TC
« Reply #1 on: 14 December 2011, 19:39:38 »
Als het onderzoeken beter gebeurt dan bij mij op het werk example: binnen 2 weken tijd 5x proxy outage(ongeveer 5000-10000 mensen met problemen) en nog steeds geen onderzoek behalve dat ze de proxy server herstarten :?

Komt het allemaal weer helemaal goed.


p.s. ik vind de rollback van mijn inv niet zo heel erg. Heb ik mijn snowballs weer terug:P

simmeh24

  • VIP
  • Volwaardig lid
  • **
  • Posts: 179
  • Miauw
    • View Profile
Re: Crash TC
« Reply #2 on: 14 December 2011, 20:17:23 »
Goed opgelost in iedergeval  (Y)

Veel succes met het vinden van de oorzaak  :no
Miauw

quintenv

  • VIP
  • Nieuweling
  • **
  • Posts: 32
  • ya want fun help or good discussion? Youre welcome
    • View Profile
Re: Crash TC
« Reply #3 on: 15 December 2011, 01:16:57 »
het is vervelend dat de server gecrasht is, en ik weet dat jullie er niets aan kunnen doen, maar waarom wordt alles in een keer terug gezet? Daar maken we toch backups voor, om te zorgen dat in een geval van een crash alles behouden blijft? Anders kan (zoals in de vip-meeting besproken) het aantal backups verminderen, waardoor de server minder belast wordt er minder lag is en een kleinere kans op een crash
need an admin? Im willing to help!

Rhan21

  • VIP
  • Held
  • **
  • Posts: 875
    • View Profile
Re: Crash TC
« Reply #4 on: 15 December 2011, 03:04:58 »
het is vervelend dat de server gecrasht is, en ik weet dat jullie er niets aan kunnen doen, maar waarom wordt alles in een keer terug gezet? Daar maken we toch backups voor, om te zorgen dat in een geval van een crash alles behouden blijft? Anders kan (zoals in de vip-meeting besproken) het aantal backups verminderen, waardoor de server minder belast wordt er minder lag is en een kleinere kans op een crash

Het probleem is vooral dat bij minder backups de 'intensiteit' van een backup juist verhoogd is. Dus simpel gezegd: des te minder backups, des te meer lag als er een backup bezig is.

Hierdoor is het gunstiger om bijvoorbeeld om de 10 minuten een backup te maken in plaats van elke 30 minuten.

Forum » Nieuws » Tweakcraft » Crash TC