Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - AlexMedia

Pages: 1 [2] 3 4 ... 15
16
Support / Re: Redsand/sand converter
« on: 28 June 2015, 21:39:20 »
Nee, dat betekent gewoon dat nog niemand je topic heeft gelezen. :P

Ik zie niet echt bezwaren tegen zo'n machine, we hebben tenslotte custom recepten waarmee we iets soortgelijks kunnen (4 goldblock => 8 sponge, 4 sponge => 2 goldblocks). Zolang je maar geen blokken dupet, en ook niet de server plattrekt qua lag. ;)

17
Projecten / Re: Nieuwe spawn. World Build
« on: 14 June 2015, 18:38:00 »
Ik leg Tweakstreet aan, met pleisterplaatsen om even uit te rusten... Een prettige manier van reizen (wandelen) tussen de bouwwerken en projecten.
Ik vond zelf dat maar niets hele paden cross door de main world. Graag niet nog een keer op build world Please.

Hier wil ik me wel bij aansluiten. Op dit moment is de wereld nog zo goed als leeg, veel paden kun je dan ook nog niet bouwen. Misschien op een later moment wel, maar zoek dan aub eerst contact met de admins zodat we met z'n allen een weg kunnen vinden.

(Op persoonlijke titel) Ik vind Tweakstreet een leuk idee, maar ik kan me voorstellen dat je anderen beperkt in hun projecten omdat er ineens een weg in/langs hun zone loopt.

18
Tweakcraft / Re: Nieuwe worlds
« on: 11 June 2015, 21:22:32 »

Makkelijker als dynmap helemaal geladen is ;)
Ik heb een fullrender afgetrapt :)

19
Tweakcraft / Re: Nieuwe worlds
« on: 11 June 2015, 21:15:35 »
Zoek een leuke uit en plant er een bordje neer? ;)

20
Tweakcraft / Re: Animocheck survivalreset
« on: 28 May 2015, 17:48:44 »
Ik ben helemaal voor een nieuwe 1.8 bouwwereld map. Ik heb dus nee gestemd, er wachten meer mensen op een nieuwe bouwwereld dan een nieuwe survival map.
Ehh, het één sluit het ander niet uit en ik heb ook helemaal niks gezegd over tijdlijnen. ;)

21
Tweakcraft / Re: Animocheck survivalreset
« on: 26 May 2015, 22:12:25 »
Die uitslag is duidelijk, geen twijfel mogelijk. We gaan eraan werken! :)

22
Tweakcraft / Re: Animocheck survivalreset
« on: 20 May 2015, 00:55:34 »
De optie "maakt me niet uit" en "Ik speel geen survival" heb ik bewust weggelaten. Stemmen is tenslotte niet verplicht. Ik ben blij om te horen dat het leven in Tweakington jou blij maakt! :)

Offtopic: Een nieuwe 1.8-bouwwereld is iets waar aan gewerkt wordt.

23
Tweakcraft / Re: Animocheck survivalreset
« on: 19 May 2015, 21:43:47 »
Een Wither heeft in de tussentijd een flink ondergronds feestje gebouwd:


24
Tweakcraft / Animocheck survivalreset
« on: 19 May 2015, 21:42:48 »
Beste (survival)spelers,

Onze survivalwereld lijkt een beetje stil te staan. De laatste mapreset is al heel lang geleden en in logblock zie ik vrijwel alleen maar dingen als WaterFlow created cobblestone en NaturalGrow created <boomsoort> voorbijkomen. Actieve spelers zie ik er amper nog.

We zijn nu een paar Minecraftversies verder, er zijn wat nieuwe blokken bijgekomen en de wereldgenerator is ook nieuw. Daarom is het denk ik tijd om de map leeg te gooien, zodat iedereen opnieuw kan beginnen.

Hoe denken jullie hierover? Je kunt je mening kwijt in de poll en/of in de reacties. :)

25
Tweakcraft / Nieuwe resourcewereld
« on: 8 March 2015, 18:59:15 »
Allen,

Vanaf vandaag is de nieuwe resource-wereld toegankelijk voor iedereen.  *O*

Alle farms uit de oude resourcewereld (die uit september 2012 stamt) zijn overgezet, en de laatste hand wordt gelegd aan een nieuwe farm: de guardian-farm. In de guardian-farm kun je terecht voor alle prismarine die je ooit maar denkt nodig te zullen hebben. Leuk om bijvoorbeeld sea lanterns mee te maken :)

De nieuwe resourcewereld is verdeeld in twee delen: een farmzone en een minezone. De farmzone betreft de helft van de wereld ten westen van de spawn en is beschermd, hierin staan alle farms en kan niet worden gegraven. De oostkant van de wereld is de minezone: hierin staan geen farms en kun je naar hartelust graven naar bijvoorbeeld diorite, andesite of kostbare mineralen.

Veel plezier!  *D

26
Support / Re: 1.8 Custom client
« on: 21 February 2015, 23:31:45 »
Eerder deze week zag ik een vraag voorbijkomen over hoe een bepaalde mod uit mijn client kan worden uitgeschakeld. Dat kan als volgt:

1) In het hoofdmenu van Minecraft zie je rechtsboven het volgende blokje zweven:


2) Ga met je muis naar dat dingetje, het logo van Liteloader (een kip) zal verschijnen:


3) Klik op de kip. Het volgende paneel zal openen:



1) Deze lijst toont alle mods die zijn ingeladen door LiteLoader. Als je de configuratie van een mod wilt wijzigen klik je op de mod in deze lijst.
2) Met deze knop kun je een mod in- of uitschakelen. Na het in- of uitschakelen van een mod moet je Minecraft opnieuw opstarten.
3) Bij sommige mods kun je dingen instellen. Door op de Settings...-knop te klikken kom je bij de instellingen van de geselecteerde mod.


Als je bijvoorbeeld niet wilt dat er andere lettertypes worden gebruikt voor de chat, dan klik je in de lijst op "Custom Font Renderer". Vervolgens klik je op "Disable mod" en sluit je Minecraft af. Wanneer je MC opnieuw start zal de Custom Font-mod niet meer actief zijn, en zal het standaard Minecraftlettertype worden gebruikt voor chatberichten.

27
Support / Re: dringende vraag!!!!
« on: 19 February 2015, 01:03:18 »
Wát.

28
Algemeen / Re: Tweakcraft Fotoalbum
« on: 16 February 2015, 23:07:42 »


Het staat op het bordje dus het is waar.

29
Support / Re: 1.8 Custom client
« on: 14 February 2015, 16:59:11 »
Ik heb mijn client bijgewerkt naar een nieuwere versie ("Update 1")

Download Update 1

Hoe te upgraden
Het makkelijkste is het om de .minecraft-folder te hernoemen naar iets anders, en daarna de zip uit de startpost opnieuw uit te pakken. Als je je bestaande .minecraft-folder wil behouden, verwijder dan de inhoud van de map mods/ omdat deze conflicteert met de nieuwere versies in U1.

Wat is er veranderd?
1) OptiFine zit niet meer ingebakken in de game-JAR maar is nu een losse mod die wordt ingeladen door Liteloader. Hierdoor is het makkelijker om OF bij te werken of geheel weg te laten.
2) De ZIP-file is kleiner omdat er minder in zit, enkel wat nodig is voor de mods. Minecraft zorgt zelf voor het downloaden van de rest.
3) De mods zijn bijgewerkt naar de laatste versies.
4) Ik heb Gunther's Custom Font-mod toegevoegd aan het pakketje, waarmee je naar smaak een eigen lettertype kunt instellen voor de chatberichten.

Eigen lettertypes configureren
Je kunt de Custom Font-mod van Gunther als volgt configureren:
  • Door het commando "/cf select" (zonder aanhalingstekens) te gebruiken krijg je een venster waarin je het gebruikte lettertype en andere dingen kunt instellen.
  • Door het commando "/cf toggle" (zonder aanhalingstekens) te gebruiken schakel je de mod in of uit
  • Voor meer commando's, gebruik: /cf help

30
Support / Re: dag en nacht
« on: 3 February 2015, 11:14:06 »
Wat niet meehelpt is natuurlijk dat we lang hebben moeten wachten op 1.8 (oorzaak ligt buiten TC, namelijk de sores rond Bukkit). Nu we eenmaal over zijn op 1.8 merk ik dat het toch wel weer wat drukker is. Er is nog wel het nodige te doen (zoals een 1.8-resource en/of bouwwereld) maar daar wordt (rustig) aan gewerkt.

Het is niet meer zo druk als 3 jaar geleden omdat Minecraft niet meer zo populair is als 3 jaar geleden. De mensen van toen zijn andere dingen gaan doen, de mensen van nu doen ook sneller andere dingen (zoals modded).

Van mij hoeft het niet zo nodig altijd dag te zijn in een wereld, ik vind de werelden er 's nachts ook mooi uit zien (mits er werk is gestoken in verlichting).

Offtopic: Het enige wat ik eigenlijk nog mis in Minecraft is een schijnwerper, want sommige gebouwen zijn niet goed te verlichten op het gebouw zelf.

Pages: 1 [2] 3 4 ... 15