Please login or register.

Login with username, password and session length
 

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - mhirr

Pages: [1]
1
Support / Hulp voor iProBrown!
« on: 2 August 2015, 14:11:21 »
Hallo allemaal,

Nadat ik lange tijd ben weg geweest heb ik altijd weer zin om op tweakcraft langs te komen om samen met mijn vader (Mhirr) weer eens te minecraften. Op het moment ben ik dus weer op bezoek bij mijn vader en heeft hij een nieuwe laptop, dus hoopten wij om weer eens samen te minecraften!

Maar helaas zijn er wat technische problemen met de laptop. Het is namelijk zo dat minecraft zegt dat de graphics driver van de laptop moest worden geupdate. Na wat hulp van hebben we het merk van de grafische kaart gevonden (NVIDEA) en kon ik op de site van NVIDEA mijn laptop laten scannen voor updates. Maar toen NVIDEA de laptop had gescand, zei de website dat mijn graphics drivers "up to date" zijn. Maar daar wil minecraft niks van weten.

Hoe kan ik dit oplossen?

Met groeten,
iProBrown

2
Support / dag en nacht
« on: 3 February 2015, 02:46:54 »
Waarom is er op Main geen 'nacht' meer? En waarom denkt iemand dat hij zóveel wijsheid in pacht heeft dat hij de 'nacht', zonder overleg, wel uit kan zetten? Elders op dit forum probeert Gazeebo te achterhalen waarom het niet meer zo gezellig druk is op Tweakcraft. Volgens mij is het gedrag van de 'nachtuitzetter' het antwoord. Wie, voor de zoveelste keer, schijt heeft aan alles en iedereen en daar mee weg komt omdat het admin-team ook wel wat beters te doen heeft, hopt uiteindelijk op een lege server...

3
Algemeen / Openlucht Museum
« on: 2 September 2014, 12:20:56 »
Nu Minecraft 1.8. een feit is, zal ongetwijfeld Tweakcraft volgen. Niet in de laatste plaats omdat dan misschien een nieuwe 1.8.-wereld beschikbaar zal zijn met alle verbeteringen en uitbreidingen. Het moment waarop we allemaal zaten te wachten...

Wat te doen met de 'oude' werelden? Er gaan verhalen dat afbreken of verkleinen van Main en Original noodzakelijk is om zo ruimte vrij te maken op de server voor de nieuwe wereld. Ik heb begrepen dat dit vooral onzin is omdat de server voldoende capaciteit heeft. Toch zullen na de realisatie van de nieuwe 1.8.-wereld Main en Original steeds minder en minder bezocht worden, zullen er op die twee werelden geen nieuwe gebouwen of projecten gestart worden. Wanneer Tweakers enthousiast de 1.8.-wereld gaan bebouwen, worden Main en Original spook-werelden, werelden waarop niets meer gebeurd. Terwijl er zoveel moois staat...

Ik stel voor om stapje voor stapje, blokje voor blokje, alle mooie en aangewezen projecten en gebouwen te verhuizen naar het Openlucht Museum in een hoekje op de nieuwe 1.8.-wereld. Ik weet dat het moeilijk is om bijvoorbeeld Citadel, Plotcity of m'n eigen Nedderz te verhuizen, maar het kàn wel. Toch?

Zodat straks wij èn nieuwe spelers !!! kunnen genieten van de mogelijkheden van 1.8. terwijl alle 'mooie oude' projecten niet hoeven te verdwijnen. Projecten waaraan nog volop gebouwd wordt, krijgen op de nieuwe 1.8.-wereld een mooi plekje, veel andere projecten worden verhuisd naar het Openlucht Museum. Ik wil het inventariseren van projecten en gebouwen op Main wel op me nemen. Zodat duidelijk wordt welke een plekje in het Openlucht Museum verdienen. Vanzelfsprekend zal zonder vóóraf overleg met de bouwer, nog geen blockje verdwijnen.

Via dit forum en/of via e-mails probeer ik er achter te komen of een project/gebouw:
1) nog in ontwikkeling is en dus sowieso verhuisd moet worden,
2) eigenlijk wel 'af' is maar de moeite waard om te bewaren in het Openlucht Museum,
3) verlaten is terwijl de bouwer het prima vindt dat het wordt afgebroken of
4) verlaten is en de bouwer niet reageert, zodat het wordt 'opgeslagen'.

Is zo'n Openlucht Museum een goed plan?


4
Projecten / Oranjedorp
« on: 14 June 2014, 14:44:35 »
Waar kun je het beste het (mogelijke) succes van 'onze jongens' vieren? In het Oranjedorp. Hoe kun je, ook als je niét van voetbal houdt, toch gezellig meedoen? Door mee te helpen met het bouwen van Oranjedorp. Ik heb, vlakbij /warp Nedderz, snel wat plots gelegd. Gebruik zoveel mogelijk oranje materialen en bouw -binnen het plot!- een mooi huisje, een café, een sportkantine, etc. Wie begint een farm met oranje schapen? Wie legt een Acacia-boomgaard aan? Wie poot oranje tulpen? Of maak met TC-vrienden van vier plots één grote (hou wel het stramien in de gaten).

Zoek een plot, plaats daar een sign met jouw naam, laat de Acacia woodplanks staan en ontwerp/bouw je mooiste huis. Ik kom regelmatig kijken: als alle plots 'bezet' zijn, leg ik wel nieuwe. Maar het belangrijkste: help elkaar om sámen een prachtig Oranjedorp te bouwen... Totdat 'we' wereldkampioen zijn.

5
Projecten / Chengdu
« on: 9 July 2013, 18:18:14 »
Jongens! Ik heb een ideetje...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eob7Ki0Vhww#at=139[/youtube]

6
Algemeen / afbouwen of afbreken?
« on: 25 June 2013, 18:42:02 »
Verbaasd lees ik her en der berichten over het 'opslaan' van oude projecten. Ik zou in dit topic graag een lans willen breken voor het zichtbaar 'bewaren' van oude projecten, zelfs wanneer de bouwer(s) al tijden niet meer actief is/zijn. Het afbreken van oude projecten, is als het afbreken van oude irl-kastelen. Niet doen dus.

De aanhoudende roep om meer ruimte suggereert dat er blijkbaar behoeftige bouwers zònder voldoende bouwland bestaan. Is dit wel zo? Zijn er werkelijk bouwers die zich nu zitten te vervelen omdat er geen ruimte is om te bouwen?

wie kàn niet bouwen terwijl hij dit wèl wil?

7
Algemeen / herenliefde
« on: 14 March 2013, 20:39:10 »
Er zwalkt, zwemt en zweeft van alles op
en in Minecraft. Vaak zijn ze gemenelijk
en onbetrouwbaar, soms iets vriendelij-
ker. Zo heeft een beetje boer niezende
koeien, grazende schapen, wroetende
varkens en tokkende kippen. Ook lopen
Villagers de deur plat. De spelers hollen
daar tussen door, hakken elkaars hoofd
af of bouwen de Efteling.

Doe twee koeien stro en ze worden ver-
liefd op elkaar: een kalfje. Voorzien van
de juiste etenswaren baren de schapen
lammetjes en de varkens biggetjes. Een
kip legt een ei; geef twee kippen graan
en jahoor: een kuikentje.

Bij Villagers is die voedselverstrekking
niet nodig. Het verhaal gaat dat de smid,
de slager, de boer, de priester, de stu-
dent en de ambtenaar spontaan verliefd
kunnen zijn... en kinderen krijgen. Een
even zeldzaam als prachtig schouwspel.

Waarom de bouwers van Minecraft ge-
kozen hebben voor een 'wereld' zonder
stieren, beren, rammen en hanen is be-
grijpelijk. Te realistisch. De puberende
speler zou er opgewonden gedachten
van kunnen krijgen. Ook daarom geen
leidster, ballerina, boerin, schooljuf, non
of interieurverzorgster.

Dat Minecraft de eeuwenoude herenlief-
de de gewoonste zaak van de wereld
vindt, is hartverwarmend liberaal. Om
de smid verliefd te laten worden op de
slager hoeft de speler zelfs zèlf niets te
doen. Dat na de daad òf de priester òf
de student een kind krijgt, is wonderlijk.
Wie van de twee vaders het kind daad-
werkelijk baarde, is onduidelijk. Heren-
liefde wordt openlijk gepropagandeerd,
maar ingame zelden gezien.

Manshoge barrières zijn opgeworpen
om dat te voorkomen. Zo is de verliefd-
heid afhankelijk 'on the number of valid
doors'. Een 'geschikte deur' heeft aan
de ene kant vijf meter niks en aan de
andere kant dit juist niet. Een vrijstaand
huisje met een dicht dak en achter de
deur een gang van vijf meter, lijkt vol-
doende. Maar...

...ook het áantal deuren in het dorp is
van belang. Overbevolking, geluids-
overlast, ruimtegebrek, op elkaars lip
zitten; de spelende puber weet er alles
van. In een dorp van vijftien huisjes
met èn een voor- èn een achterdeur,
wordt de boer pas verliefd op de amb-
tenaar wanneer er slechts acht anderen
in het dorp wonen. Zijn ze met dertien
dan doen ze 'het' niet... De boer niet,
de ambtenaar niet, niemand wel.

Als al gesteld; Minecraft's herenliefde is
zeldzaam. De kans dat een speler wer-
kelijk twee zoenende homo's ziet, is ge-
ruststellend klein.

Iets serieuzer: wil iemand eens kijken wat ik nou toch fout doe? Gebruik /warp Nedderz, ga naar het noorden, door het Oude Klooster en vergeet niet het hekje achter je dicht te doen.
.


8
Algemeen / werven en afpoeieren
« on: 3 March 2013, 17:05:17 »
Vanwege een app, waar Tweakcraft vermeld staat, worden we bezocht door nieuwsgierige MC'ers. Ongeschreven geldt blijkbaar dat het de bedoeling is deze, vaak jonge Amerikanen, zo snel mogelijk weer weg te jagen, het liefst op een 'stoere' manier: belachelijk maken of straal negeren. Met enige moeite kan ik bedenken dat we (eh.... jullie) niet zitten te wachten op tientallen jonge Amerikanen. Liever veilig 'onder elkaar' op IRC herinneringen ophalen.

Zouden jullie dan wèl het fatsoen kunnen opbrengen deze gasten, die hier niét om gevraagd hebben, te wijzen op 1) de leeftijdsgrens, 2) de taalgrens en 3) het gesloten karakter van TC?

9
Support / up- en downloaden
« on: 2 November 2012, 00:50:07 »
Hoera! Minecraft biedt een nieuwe versie aan: 1.4.2. Met nieuwe mogelijkheden als 'Carrots can be put on a stick to control pigs while riding'. "Dùh," denk ik dan, "mij een biet." Iets serieuzer: m'n texturepack (LB Photo Realism x128 8.0.0) ondersteunt die nieuwe Minecraft-versie (nog) niet. Sterker, ik deed het zelfs nog altijd zonder de vòrige Minecraft-update, vanwege Photo Realism.

Ik weet best dat Tweakcraft spelen met een ander texturepack dan de 'Default look of Minecraft' een klein beetje vloeken in de kerk is. Mij een biet. Geschoold en jaren werkzaam geweest als grafisch vormgever vind ik de manier waarop de blocks worden getoond van groot belang. Tweakers die mij in de gaten houden, weten dat ik 'aantrekkelijk' bouwen het leukste vind (ja ja, die knoppen haal ik wel weer weg...).

Zonder overdrijven: ik kan úren bezig zijn met de manier waarop m'n bouwwerkje er uit ziet. Niet alleen welke kleur wol, maar juist op afstand het héle plaatje. Moet dat torentje daar links één verdieping hoger zodat het hele gebouw meer in balans is? Of juist één verdieping lager? Of vier blocks naar achteren? Veel keuzes die ik op die manier maak, hangen dus zeer nauw samen met m'n texturepack. Wat -na veel geknoei- goed oogt in Photo Realism, kan er verschrikkelijk uitzien in een ander texturepack.

Na enige tijd gaat ook Tweakcraft naar 1.4.2 en ben ik dus de lul. Wil ik op Tweakcraft kunnen blijven spelen, dan moet ook ik er aan geloven. "Simpel Mhirr, gewoon uploaden en dan Optifine downloaden." De bovenste hits via Google, iLivid en iMesh, geven óók Optifine... denk ik. Dus ik klik. Ondertussen krijg ik mee dat Milenco en vooral Flutter een nieuwe 'cliënt' geschreven hebben waar Optifine al 'in' zit. "Gelukkig," lach ik, "dat iLivid en iMesh vertrouw ik voor geen meter." Milenco en Flutter dankbaar klap ik m'n klamme handen op elkaar. Te laat: het kwaad is al geschied.

Ik verwijder iLivid en iMesh, èn alle bijkomende ongevraagde software ("Nu nog meer emoticons voor uw emails"). Dat gaat niet makkelijk, het zijn blijvertjes. En bijtertjes. De eerste crashes zijn een feit. Ik hou de moed er in, blijf trouw opnieuw opstarten. "Waarom wilt u iLivid verwijderen?" vraagt iLivid. "Dùh," denk ik, "mij een biet." Maar zo makkelijk gaat het niet: ik moét iets invullen inclusief email-adres omdat ze daarover graag met mij willen communiceren. Zodra iemand alleen 'iets' wil doen zodra ze m'n email-adres hebben, krijg ik last van snel groeiende nekharen... Ondertussen crashed m'n pc voor de vierde keer.

Afijn, het lijkt uiteindelijk toch te lukken. Ik land weer op Tweakcraft en schrik me rot: het gras ziet er niet uit, op een vertrouwde plek doemen in de verte toch bergen en gebouwen op waar ik helemaal geen weet van had. Alles schokt en bibbert, zelf ben ik niet vooruit te branden. De video-instellingen moeten opnieuw ingesteld worden. Maar wat wáren m'n video-instellingen ook al weer? Al doende crashed m'n pc nog een keer.

En dan slaan de door mij goed verwijderde iLivid en iMesh keihard toe. Na een nieuwe opstart heb ik ineens een nieuwe browser, worden tabbladen geopend die ik helemaal niet ken, is m'n standaard zoekmachine een andere... Ik knijp hard in m'n arm, dat helpt niet, en start de pc nog een keer op.

Dat wil niet. M'n Windows 7 Prof. heeft z'n pijp aan Maarten gegeven: 'normaal opstarten' lukt niet, 'veilig opstarten (aanbevolen)' óók niet. Twaalf keer niet. Dertien keer niet. Na een biertje start Windows op... twijfelt... en weer crashed m'n pc voor de achttiende keer. Blokjes kaas er bij en jawel: Mhirr heeft weer een desktop. Een hele àndere desktop, maar in ieder geval kan ik naar deze site. Waar ik dit verhaal kan vertellen.

Geloof me, ik ben vóór vernieuwing, ik ben vóór innovatie.  _O-

10
Projecten / Tweakstreet
« on: 29 August 2012, 01:22:21 »
Een nieuw topic, om zo dat "weg is weg" te laten wegzakken. Ondertussen ga ik terug, van Tweakington naar (uiteindelijk) Spawn Main. Op het schematische kaartje de huidige stand van zaken. Per pleisterplaats staat aangegeven wat zoal aanwezig is, wat bijzonder is en (tussen haakjes) de beschikbare slaapplekken. De afstand tussen de pleisterplaatsen is in twiks: 1 twik = 16 blocks.

11
Algemeen / DynMap
« on: 11 August 2012, 22:12:08 »
Met veel plezier gebruik ik de DynMaps vaak. Groot compliment voor de maker(s). Wie eigenlijk? Gezien dat er 'gaten' vallen? De nieuwe items, zoals Spruce Slab, worden nog niet herkend.

12
Projecten / weg is weg
« on: 23 July 2012, 00:53:44 »
Om te leren, om de kunst af te kijken, om handiger te worden en om een 'praatje' te maken, besloot ik onlangs eigen haard en kasteel te verlaten. Niet dat het af is, mijn onderwaterkinderboerderij uit de vroege fantastische Middeleeuwen (ca. 612), maar je moet toch wat. Anders. Ondanks de Tweakkaarten en de minimap verdwaal ik steeds, ik struin door de boze buitengebieden als een kip zonder kop.

Vandaar dat ik besloot voorzichtig te beginnen met een weg. In eerste instantie een eenvoudige recht-toe-recht-aan weg van m'n kasteel in wi3w3lk naar m'n krabber in Tweakington. Een doorgaande weg zonder obstakels bedoeld voor reizigers die het klimmen en springen moe zijn. En ook wel eens 'gewoon' bij de buren op bezoek willen. Of verder.

Ik vermoed hier en daar een 'ondergrondse trein' die zones met elkaar verbindt, maar dan zié je niets tijdens het reizen. Bóvengronds dus, zonder te nadrukkelijk op te vallen. Met om de zoveel meter een vriendelijke pleisterplaats waar iedere reiziger welkom is. Waar een bed en stoel klaar staan om de vermoeidheid de baas te kunnen blijven. Waar in een kist vijf broden, vijf fakkels, een emmer water en vijf muntjes (om naar het buitenland te kunnen bellen) klaarliggen voor wie honger, dorst of heimwee heeft.

Ik heb mezelf aan banden gelegd: de weg moet kaarsrecht zijn en makkelijk begaanbaar. Om de 15 meter een herkenningspunt (redstone torch) en alleen dáár kan de weg links- of rechts-afslaan. Dit patroon dwingt mij creatief om te gaan met wat ik, al weg-trekkende, tegen kom. 't Is òf hier afslaan, òf 15 meter terug... Tè nadrukkelijk het 'landschap' aantasten, doe ik niet: ik pas me aan aan de bestaande omgeving. Ik herplant wat ik kap.

Zo kom ik langs, en soms óver, bestaande zones. Is de zone 'beveiligd' dan kàn ik niets veranderen, is dit niet het geval, dan zal ik zo min mogelijk veranderen. Aan door Tweakers gemaakte bouwwerken kom ik sowiezo niet! Nooit! Maar misschien 'trek' ik wèl door je achtertuin... Word dan niet boos, breek m'n weg niet af maar probeer zo snel mogelijk met mij in contact te komen zodat we kunnen overleggen. Het lijkt mij leuk om zo, langzaam maar zeker, zones en projecten ook via een 'gewone' weg aan elkaar te verbinden. In hoeverre je mee wil werken, bijvoorbeeld met een pad van de weg naar jouw bouwwerk, is vanzelfsprekend aan jou.

Wanneer je zone èn heel groot is èn 'beschermd', zou je dan contact met mij willen opnemen zodat we een oplossing kunnen verzinnen? Ik kan altijd om je gebied heen, leuker is het wanneer de weg óver je gebied loopt. Geeft me bijvoorbeeld tijdelijk bouwrechten, zodat ik de weg kan aanleggen. Zie je het hélemaal niet zitten, laat me dan ònder je zone de weg aanleggen. Ook dan moet ik -even- bouwrechten hebben...

Nogmaals en tot slot... ik weet dat ik hiermee een beetje a-typisch bouw, niet in m'n eigen zone of meehelpend aan een bestaand project. Ik heb er wel veel zin in. Ik zal m'n uiterste best doen alles netjes te laten verlopen en hoor graag wanneer dit niet het geval is.

Loaterz, Mhirr

Pages: [1]