Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: mimix on 6 July 2013, 23:40:59

Title: Het grote topic der verwijdering
Post by: mimix on 6 July 2013, 23:40:59
Het is mij ter ore gekomen dat Atlanta van de main wereld is verwijderd (achteraf gezien was de naam van het project bijzonder profetisch). Blijkbaar omdat er langer dan 2 maanden niet aan is gewerkt en omdat het niet af is. Nou kun je je afvragen wanneer een stad überhaupt "af" is, maar dat is een andere discussie.

Nou zijn er op main veel meer inactieve projecten, die vaak ook nog eens veel lelijker zijn. Wellicht dat de admins ze over het hoofd hebben gezien. Dus, hierbij een helpende hand!

NOTE: Er zijn nog veeeeeel meer inactieve projecten. Dus zie dit aub niet als een definitieve lijst. Laten we met zijn allen streven naar een zo leeg mogelijke main wereld.

(http://i.imgur.com/BHkXbu8.jpg)
Een of ander vliegveld, waar niks vliegt en nooit iets heeft gevlogen.

(http://i.imgur.com/BaxXe4r.jpg)
LotR project, al maanden (of jaren?) geen ork te bekennen.

(http://i.imgur.com/9wEeHwY.jpg)
Museum, volgens mij gebouwd door een admin. Drie van de vier loodsen staan al een eeuwigheid leeg.

(http://i.imgur.com/aawwV53.jpg)
Een op Bioshock geïnspireerde onderwaterstad die nooit onderwater heeft gestaan. Nog nooit iemand zien bouwen.

(http://i.imgur.com/7FHyXD3.jpg)
Ambitieus bibliotheek project van MinecrafterII, is vrijwel nooit meer online. De gemiddelde bieb in een boerengehucht heeft meer boeken.

(http://i.imgur.com/axypQSf.jpg)
New York. De titel "new" lijkt me wat misplaatst voor dit project, staat al een eeuwigheid leeg.

(http://i.imgur.com/ipJoNRV.jpg)
Grote piramide met erbinnen interessante puzzels. Leuk concept, maar niet af en zal waarschijnlijk ook nooit meer af komen.

(http://i.imgur.com/BruEoHa.jpg)
Grote groene doos ofzo, enuf said.

(http://i.imgur.com/KXnpQlI.jpg)
Het rathuis van onze lieve Maddox. Staat ook al een eeuwigheid in de huidige staat. En gezien het feit dat Maddox meer op IRC dan ingame is, zal het ook wel nooit afkomen.

(http://i.imgur.com/l4IIsGN.jpg)
Project van Giordino, moet een of ander gebouw bij Utrecht voorstellen (denk ik). Staat ook al heel lang stil. Misschien kan Giordino zijn plannen voor dit project aangeven?

(http://i.imgur.com/sp25AEa.jpg)
Bosdorp van napo, is al bijna een half jaar niet meer ingame geweest.

(http://i.imgur.com/b4Jx2ug.jpg)
Creeper (duh), niet af en wordt niet meer aan gewerkt.

(http://i.imgur.com/W1pXtHg.jpg)
Huis naast het project van kimioni (pas op kimi, jouw stad komt ook in de danger zone binnenkort). Is een leuk design, maar niet af en staat al tijden stil.

(http://i.imgur.com/HkV5U11.jpg)
Theater van Quasyx (ofzo), staat al langer dan 2 maanden stil en is niet af.

(http://i.imgur.com/CXPgU67.jpg)
Al Qasr, de oude spawn. Ook een leuk concept, maar wordt al lang niet meer aan gewerkt. Is niet voor niks geen spawn meer.

(http://i.imgur.com/fFsDjc8.jpg)
Magna plaza van Copyman. Komt zelden nog ingame en is niet af.

(http://i.imgur.com/2Nn4OJ0.jpg)
Geen idee wat dit is, maar het is groot, lelijk en niet af.

(http://i.imgur.com/c4136WL.jpg)
Flink kasteel naast Al Qasr. Ik heb de eigenaar nog nooit online gezien, dat zegt wel genoeg denk ik.





 
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Hsheepypx on 6 July 2013, 23:43:48
museum staat nog steeds op mijn todo lijst dus blijft lekker staan.
tevens is er een lack aan admien x-ray dus we kunnen niet zien of een bepaald project nog een storage heeft of hoever we naar beneden moeten. ook is er heel veel ander spul weggehaald waar je totaal geen weet van hebt. zoals een groot ander project VOC. enzo we doen het wel gedeeltelijk.
magma plaza zit een groot storage onder en die persoon heb ik volgens mij deze maand nog online gezien weet ik niet zeker
Theater van Quasyx: zie ik nog wel afkomen ooit.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Original_Dutch on 6 July 2013, 23:44:11
Brechthou heeft gevraagd of al zijn projecten gerestored konden worden. En Al Qasr krijgt een doorstart door Bazkara, mij en wat anderen als 1.6 er is. De rest van de projecten weet ik niet.


edit: dat bouwwerk van vlakbij kimioni is van Phoekie, en die heeft er enkele weken terug nog aan gewerkt
edit2: dat gebouw van giordino is een gebouw dat in utrecht aan de snelweg staat, En ik zie hem er bijna dagelijks wel bezig.
edit3: rathaus is wel aan gewerkt, was eerst alleen de grootste gevel, nu de kleinere gevel ook.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 6 July 2013, 23:52:04
Een aantal projecten herken ik. Ik dwaal er graag doorheen. Met een aantal bouwers heb ik regelmatig contact. Ik begrijp werkelijk niet waarom een project waar niemand aantoonbaar last van heeft, moet verdwijnen. Zoals ik al eerder zei: 1) er IS geen ruimtegebrek 2) De bouwers van àlle irl-kastelen zijn dood, jammer dat de verantwoordelijken toen ook dachten "Laten we met z'n allen streven naar een zo leeg mogelijke wereld." Wat is dit voor flauwe kul. Of is het een grap? Dàn ben ik er ingetuind. Hahahaha.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: robinhierr on 6 July 2013, 23:52:59
en nog zijn deze dingen nog niet weg...
te luie admins?

PS: jullie kunnen ook gewoon via dynmap of compass of te voet kijken of er een storage is
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Hsheepypx on 6 July 2013, 23:55:00
en nog zijn deze dingen nog niet weg...
te luie admins?

PS: jullie kunnen ook gewoon via dynmap of compass of te voet kijken of er een storage is
er zijn genoeg dingen verwijderd. en nee compass is temoeilijk om een storage tebereiken.

Mag ik mimix er ook duidelijk op wijzen dat je te dicht op andere projecten bouw?
(http://i.imgur.com/7jEP701.jpg?1)
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 6 July 2013, 23:57:05
Ben ik nou ècht de enige die vindt dat alles wat niét nadrukkelijk in de weg ligt, kan blijven?
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Original_Dutch on 6 July 2013, 23:58:53
Ben ik nou ècht de enige die vindt dat alles wat niét nadrukkelijk in de weg ligt, kan blijven?
nope
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mimix on 7 July 2013, 00:02:45
museum staat nog steeds op mijn todo lijst dus blijft lekker staan.
tevens is er een lack aan admien x-ray dus we kunnen niet zien of een bepaald project nog een storage heeft of hoever we naar beneden moeten. ook is er heel veel ander spul weggehaald waar je totaal geen weet van hebt. zoals een groot ander project VOC. enzo we doen het wel gedeeltelijk.
magma plaza zit een groot storage onder en die persoon heb ik volgens mij deze maand nog online gezien weet ik niet zeker
Theater van Quasyx: zie ik nog wel afkomen ooit.
Ah, dus als een project op een "to-do lijst" staat dan zal het nimmer verwijderd worden? En dezelfde regeling geldt voor storages begrijp ik?

Brechthou heeft gevraagd of al zijn projecten gerestored konden worden. En Al Qasr krijgt een doorstart door Bazkara, mij en wat anderen als 1.6 er is. De rest van de projecten weet ik niet.
Gaat brecht er dan wel weer aan werken? Het is immers niet af en staat al maanden stil. :S

Mag ik mimix er ook duidelijk op wijzen dat je te dicht op andere projecten bouw?
http://i.imgur.com/7jEP701.jpg?1
De des betreffende vuurtoren is gebouwd door spelers die al maanden(!) noch ingame, noch op IRC zijn geweest. Het project staat dus al langer dan 2 maanden stil. Nu is de vraag of de vuurtoren al "af" is. Gezien het feit dat ik nimmer de mogelijkheid heb gehad om met de desbetreffende spelers in contact te komen, ben ik helaas er toe gedwongen er omheen te bouwen. Mochten deze spelers ooit weer online komen, en mocht men er dan bezwaar tegen aantekenen, dan zal ik uiteraard mijn project verplaatsen.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 00:07:19
Mimix? Wat is er in je gevaren? M'n eerste 'project', waar ik omdàt het m'n eerste project is, nog steeds trots op ben... daar heb ik zeker al een jaar niets meer aan gedaan. M'n Tweakstreet verbindt juist oude projecten, aan de weg zelf wordt niet meer gewerkt. Moeten Tweakstreet en m'n onderwaterkasteel nu weg? En leg nog eens uit waarom er sowieso wat weg moet? Wil jij daar gaan bouwen? Wil iemand anders daar gaan bouwen? Vertel het me: ik ben het spoor helemaal bijster.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mimix on 7 July 2013, 00:11:17
Mimix? Wat is er in je gevaren? M'n eerste 'project', waar ik omdàt het m'n eerste project is, nog steeds trots op ben... daar heb ik zeker al een jaar niets meer aan gedaan. M'n Tweakstreet verbindt juist oude projecten, aan de weg zelf wordt niet meer gewerkt. Moeten Tweakstreet en m'n onderwaterkasteel nu weg? En leg nog eens uit waarom er sowieso wat weg moet? Wil jij daar gaan bouwen? Wil iemand anders daar gaan bouwen? Vertel het me: ik ben het spoor helemaal bijster.
Ik loop ook graag door oude projecten, van mij hoeft er dus niks verwijderd te worden (zolang er genoeg ruimte is). Echter wil ik wel voorkomen dat projecten totaal willekeurig verwijderd worden. Vandaar dit topic, om de admins te helpen zich aan hun eigen regels te houden!
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 00:16:44
Maar er is toch helemaal niet willekeurig een project verwijderd? Of bedoel je Atlanta? Dat was, zo heb ik begrepen, op verzoek van Bregz zelf.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Original_Dutch on 7 July 2013, 00:20:22
Gaat brecht er dan wel weer aan werken? Het is immers niet af en staat al maanden stil. :S

Nee. Hij heeft al zijn projecten laten verwijderen omdat hij er niet meer aan wil werken. Hij heeft zelf aan admins gevraagd of dat kon. En je let niet echt op inderdaad. Er zijn al heel veel projecten gerestored. Niet alleen brechthou zijn zutjes.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 00:25:33
Dat kan zijn, dat ik niet goed oplet. Waarom zijn die projecten verwijderd?
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Original_Dutch on 7 July 2013, 00:30:05
Dat kan zijn, dat ik niet goed oplet. Waarom zijn die projecten verwijderd?

De projecten van mensen die meer dan een half jaar niet online komen, of wanneer op aanvraag, wordt het project in een schematic gezet (dus er is een archivering van) en daarna gerestored. Waardoor plek gemaakt wordt voor nieuwe projecten, of uitbreidingen van bestaande projecten.

En projecten worden niet willekeurig verwijderd.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mimix on 7 July 2013, 00:31:58
Nee. Hij heeft al zijn projecten laten verwijderen omdat hij er niet meer aan wil werken. Hij heeft zelf aan admins gevraagd of dat kon. En je let niet echt op inderdaad. Er zijn al heel veel projecten gerestored. Niet alleen brechthou zijn zutjes.
Ah, dat wist ik niet van brecht. Geheel vrijwillig dus.

En ja, het was mij al opgevallen dat meerdere projecten recentelijk verwijderd zijn. Er zijn echter nog veel projecten over die 2+ maanden inactief zijn. Vandaar dit topic, puur als hulp!
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 00:39:26
Ik ben d'r klaar mee, hé-le-maal klaar mee! Zoek het fijn uit: Laten we streven naar een lege Main! Wie het lef heeft zònder overleg met de bouwer, na hoéveel tijd dan ook, een project 'op te slaan', beslist niet alleen voor die bouwer, maar beslist voor iedereen die op Tweakcraft speelt. Zoveel verantwoordelijkheid... je moet er maar tegen kunnen.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Jelmar on 7 July 2013, 00:40:37
Mimix, als je je nu even gedraagt naar je leeftijd of zoals je gewoonlijk tegen me doet op TS, komen we wellicht tot een iets constructiever geheel. We zijn met enkele SGO's al een paar dagen bezig om oude dingen te verwijderen, je geeft zelf aan dat je dit al weet. Een paar van de dingen op jouw lijst komen wellicht ook nog wel aan de beurt. We kunnen niet alles tegelijk. Ik snap niet zo goed waarom er nou weer een enorm zeurtopic gemaakt moet worden over een onderwerp waar al lang aan gewerkt wordt, dit lijkt mij niet bevorderlijk voor de sfeer en als dit topic uit de hand loopt - waar het wel op lijkt - ben ik genoodzaakt deze te sluiten.

Mhirr, doe a.u.b. niet zo dramatisch. De regel van twee maanden onaf en inactief = schematic + delete bestaat al sinds 2011, en wordt ook al sindsdien gehandhaafd.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 00:42:53
Begrijp ik hieruit, Jelmar, dat het weloverwogen beleid is 'oude projecten' te verwijderen? Waarom?
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Jelmar on 7 July 2013, 00:45:34
Die regel bestaat al sinds het maken van de huidige main world. Dit om te voorkomen dat deze world, net als de oude, vol komt te staan met half afgebouwde troep wat nooit meer wordt afgemaakt. Dan krijgen we weer de opmerking - goh, die opmerking is al geweest zelfs - dat de map vol is en vergroot moet worden. Als we oude half afgebouwde rommel opruimen, betekent het dat er plek is voor andere mensen en dat we de map niet weer enorm groot hoeven te maken.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 00:47:20
Ik wist dit niet en vind het een zeer stomme regel... maar wie ben ik, in deze.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Jelmar on 7 July 2013, 00:51:18
Het leuke neveneffect van het ruimte maken, is dat daar weer nieuwe mooie dingen gebouwd kunnen worden. Om een voorbeeld te noemen; Empire is begonnen met een nieuw bouwwerk op een plek waar eerst iets stond wat er al een halfjaar als een ruine bijlag. Anders had hij geen geschikte plek kunnen vinden.

Lijkt mij een positieve regel dus.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 01:11:35
Laten we het er over eens zijn dat we het, op dit punt, gruwelijk met elkaar oneens zijn.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mimix on 7 July 2013, 01:59:07
Op TS ben ik altijd extra lief. Maar als je aan brecht komt, dan kom je aan mij. Het irriteert mij vooral dat een mooi project als Atlanta eerst wordt verwijderd, terwijl er nog tientallen oerlelijke en veel oudere projecten zijn op main. Het lijkt erg willekeurig en mogelijk zelfs een manier om brecht een hak te zetten.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Jelmar on 7 July 2013, 02:03:23
[22:49] <+bReChThOu> Don_Craft / Jelmar wil jij mijn shit in een schematic stoppen ?
[22:49] <+bReChThOu> dus /warp atlanta en /warp moskee ?
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mimix on 7 July 2013, 02:11:30
Dat kan zo zijn, maar een paar dagen eerder was ik getuigen van een uiterst felle discussie tussen brecht en de admins over het voortbestaan van zijn projecten. Ik heb het idee dat er momenteel bij brecht eerder sprake is van een vorm van defaitisme, dan van een oprechte wil om zijn eigen projecten te doen verdwijnen.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Jelmar on 7 July 2013, 02:32:19
Er is hem herhaaldelijk gevraagd of hij met zijn bouwwerken verder zou gaan. Het antwoord bleef vaag of bleef volledig uit. Zelfs tijdens de discussie waar je naar refereert werd er geen duidelijk antwoord gegeven. Terwijl de vraag toch vrij eenvoudig is; ga je ermee verder of niet? Ik snap niet goed wat het probleem is, het antwoord is of ja of nee.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mimix on 7 July 2013, 02:47:20
Hij werd met die vraag naar mijn inziens voor het blok gezet. Het was al lang duidelijk dat brecht niet door zou gaan, hij is al een hele poos niet ingame geweest. Bij een "nee" was zijn project verwijderd, bij een "ja" had hij gelogen. Ik denk dat brecht liever zijn project, waar hij velen uren aan heeft besteed, nog op main had zien staan.

Mijn punt is, als er ruimte nodig is voor nieuwe projecten, verwijderd dan eerst de oude lelijke troep in plaats van projecten waar duidelijk veel tijd en creativiteit in zit. Op deze manier worden mensen aangezet om echt iets moois en origineels neer te zetten, in plaats van het zoveelste stonebrick kasteel.

Niet alles te serieus nemen, zeker niet op het internet. Ik speel nog altijd graag op TC en het is zeker niet mijn bedoeling om dingen op te blazen  *;
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Giordino on 7 July 2013, 12:47:54
Eerst even reageren op persoonlijke titel:
Dat rode gebouw van mij is zeer zeker nog actief, misschien niet zichtbaar van bovenaf (vermoed dat je te snel conclusie hebt getrokken van het stuk dak (wat in het echt ook zo is))
einde reactie persoonlijke titel.

Als brecht vind dat hij wel heel erg voor het blok is gezet moet HIJ dat zelf aangeven bij het admin-team.
En het is oneerlijk om dingen te verwijderen van mensen die wel actief zijn maar lelijk zouden bouwen.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: bReChThOu on 7 July 2013, 13:02:30
Even een woordje van mezelf.

Ik was verbaast waarom ik vorige week werd aangesproken over mijn projecten. Zeker omdat ze in die maten waren gevorderd dat ze wel als warp - of iig als zelfstandig project - konden worden beschouwd. Er zijn projecten die "af" zijn maar die veel minder omvatten.

Er zijn ook oudere inactievere projecten waar met geen woord over werd gerept. Dus ik viel uit de lucht. Maar het verschil zit hem in het feit dat ik nog dagelijks op irc zit en dus altijd bereikbaar ben, op die manier dus kon gevraagd worden naar mijn intenties.

Ik voel me op dit moment niet zo lekker in de community, dus ik hou me even wat afzijdig.
Ik heb zelf ook veel zitten lullen en roepen over falend beleid etc terwijl ik al maanden niet meer actief ben. Veel mensen begonnen zich mateloos aan mijn gedrag te ergeren, begrijpelijk.

Daarom heb ik een paar dagen geleden beslist om gewoon mijn mond te houden over onzinnige uitspraken en enkel nog constructief bij te dragen. En dus ook plaats vrij te maken op de map, want dat punt blijft toch spelen - hoewel ik niemand heb gezien die een plek zocht en er echt geen vond.

Daarom heb ik gevraagd om alles was ik ooit heb gebouwd weg te halen, alleen die lelijke kerk kan moeilijk weg want die ligt tussen allemaal andere meuk. Ik ben er van overtuigd dat ik er ooit aan wil verder werken, maar de eerst komende tijd dus niet. De hoofdzaak is geen falend beleid maar wel dat ik niet super veel minecraft meer spel momenteel, enkel nog FTB.

Ik trek me terug, maar ik volg alles nog op via het forum/irc. Alles is weggehaald op mijn vraag, en ik voel me niet voor het blok gezet, i'll be back, maar voorlopig even niet dus.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: kimioni on 7 July 2013, 13:09:24
Ik wil even duidelijk stellen dat die sandstone huisjes/hotel op de main map van mij verwijderd mag worden maar toen ik erover begon kreeg ik wat protest van enkele spelers daarmee dat deze nog op main staat. Ik weet echter ook niet of ik er nog verder zal aan werken of ik deze zal afbreken want er zitten redelijk wat resources in. Als deze verwijderd zal worden is er nog een probleem want m'n storage is eronder en deze wil ik niet kwijt.

 _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: wave535 on 7 July 2013, 14:12:12
Gewoon alles houden wat niet per se weg moet, als het weg moet kan je het ff aan een admin vragen. Anders moeten de admins het constant controleren, terwijl het niet nodig is.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: arcania85 on 7 July 2013, 15:10:36
Jongens jongens.

Wanneer is een project af? mijn project (pierrefonds) is ook nooit afgekomen aan de voorkant moest nog iets en de hele binnen kant, waarom staat die niet in de lijst?

is dit niet gewoon.... dit vind ik mooi, dit vind ik een grijze box nuff said weg ermee?

waarom zou bijvoorbeeld die piramide weg moeten? al is die aan de binnen kant nog niet af aan de buitenkant is dat toch niet te zien, en het is leuk op de server.
wat er niet af is aan al qasr is me ook even een raadsel ik vind het een mooi bouwwerk.

Niet iedereen zit op een dusdanig hoog niveau dat iedereen het resultaat leuk en epic vind, respecteer a.u.b. de niet epic bouwwerkjes ook.
De schifting tussen goede en "slechte/beginnende bouwers" wordt gemaakt in het vouch systeem.

for the record huisjes zonder dak met missende muren die al een gruwlijke tijd stillliggen beschouw ik net als jou ook als een unfinisched abbandond project
maar mischien is iemand wel harstikke trots op zijn grijze doos, ik vraag je dat ook te respecteren.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 15:36:05
En die grote groene doos, schiet mij ineens te binnen, moet een kratje Heineken worden. Briljant! Aardige vent ook, ben alleen z'n naam vergeten.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Gazeebo on 7 July 2013, 16:18:15
Om eerlijk te zijn, ik waardeer dit topic wel (al zit er wel veel ruimte in voor verbetering) omdat het aangeeft wat de community ziet als een "doorn in het oog".  Wel een beetje jammer dat het een "eye for an eye" achtig topic is, maar goed :P

Het admin team houd zelf een lijstje bij van projecten die al tijden stil lijken te liggen, maar als de community iets ziet wat al tijden stil lijkt te liggen doe dan net als Mimix, maak er een screenshot van en zet het op het forum. Eventueel in dit topic. Zie ook mijn topic van een tijdje terug die toen niet gewaardeerd werd en ik allerlei rare reacties kreeg. Hopelijk slaat dit topic wel aan.
In elk geval, dan kunnen wij er naar kijken en dan kunnen we van daar een actie nemen.
Of onderbouwen waarom het (nog) niet verwijderd word, of we verwijderen het.

De reden waarom dingen verwijderd worden hoef ik denk ik niet nog een keer uit te leggen, dat is al meerdere keren hierboven uitgelegd en in andere topics.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Marterino on 7 July 2013, 17:29:53
Ik trek me terug, maar ik volg alles nog op via het forum/irc. Alles is weggehaald op mijn vraag, en ik voel me niet voor het blok gezet, i'll be back, maar voorlopig even niet dus.

 :'(
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: mhirr on 7 July 2013, 17:50:16
Ik waag me nog aan twéé voorbeelden, hoewel ik weet dat het beleid ten aanzien van 'verwijderen' niet gewijzigd zal worden. Er huist een groot verschil tussen 'onbegrip' en 'oneens', maar dat schijnt in dit topic offtopic te zijn. Er is blijkbaar een onbedwingbare behoefte tot 'verwijderen'. De vraag is niet òf er verwijderd gaat worden, de vraag is wannéér. En wàt.

Na een half jaartje knoeien in m'n zone besloot ik de wijde wereld van Main in te trekken: het begin van Tweakstreet. Snel stootte ik op een grijze toren die ook nog eens een grote kuil bleek te zijn. Meer was het niet, en dat 'niets' was gigantisch.

Nog nooit had ik zo'n grote torenkuil gezien. Tijdens het naar boven kijken, kreeg ik pijn in m'n nek, bij het naar beneden gluren duizelde het mij voor de ogen. Ik begreep dat iemand hier heel veel uren aan gewerkt had en het was mij ook duidelijk dat het nog niet af was: het was immers nog niets. En het was een zone: ik kon er met m'n Tweakstreet niet door, ik moest er omheen. Geen probleem.

Nu is die gigantische torenkuil wèg... Jammer. Hoe leuk zou het geweest zijn wanneer ik Tweakstreet juist dwars dóór de torenkuil had gelegd? Hoe leuk zou het zijn geweest wanneer (dan) iedereen de sensatie die de torenkuil losmaakt, had kunnen ervaren? Hoe leuk zou het zijn voor de torenkuilbouwer te zien dat zijn project niet verwijderd is, maar juist geïntegreerd?

iPro's pakhuis voldoet aan alle verwijdercriteria: zeker een half jaar is hij niet ingame geweest en het is overduidelijk niet af. Het kan dus wel weg. Opgeruimd staat netjes, lang leve een lege Main. Weten jullie waarom het niet af is? Weten jullie hoelang en met hoeveel plezier iPro aan zijn pakhuis gebouwd heeft? Weten jullie waarom iPro nooit meer ingame is?

Hoe zouden jullie je voelen wanneer je wèl weer eens komt kijken en... je pakhuis blijkt verdwenen? "Niet zeuren iPro, het is opgeslagen." Dat maakt -gevoelsmatig- geen moer uit, weet ik uit eigen ervaring. Het feit dat besloten is dat jouw project wel 'opgeslagen' kan worden, hakt er keihard in: eigenlijk is het vertrouwen zó beschadigd, dat het nooit meer helemaal goed komt.

Tenslotte nog één argument om niets te verwijderen (en dan hou ik er over op, beloofd): blijf met je poten van de spullen van een ander àf!
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Gazeebo on 7 July 2013, 18:06:04
Mhirr, je bent een aardige man. Maar denk alstublieft eens goed na.
Zouden wij nooit iets verwijderen van de main wereld, dan is er voor nieuwe spelers (en huidige) geen kans om nieuwe bouwwerken te maken.

Als ik als nieuwe speler op een server kom waar de wereld zo goed als vol lijkt, dan ga ik niet eisen dat er een plekje voor mij vrij gemaakt word. Nee, ik zoek naar een server waar wel bouwruimte is.
Dus er word op Tweakcraft misschien niet actief gevraagd om bouwruimte, je moet er dan wel van uit gaan dat wij spelers mis kunnen lopen als zij op het eerste oog zien dat er geen/weinig ruimte is.
Om mij zelf als voorbeeld te noemen, ten westen van mijn aqueduct kan ik eigenlijk niks bij bouwen omdat ik dan in de achtertuin van een ander project kom. Ten zuiden kan ik niks meer bij bouwen omdat daar een tweakstreet loopt met daarachter een amerikaanse stad uit de jaren 30. Ik kon eerst niet naar het noorden uitbouwen omdat daar een verlaten gebouw van keien en aarde stond, echter was deze al bijna een half jaar inactief. Deze is dus verwijderd en vervolgens kon ik daar een mooie tempel bouwen.

De oude wereld, die wij /world world noemen, stond steeds dusdanig vol dat hij steeds vergroot werd tot op het punt dat hij nu ruim 9000 bij 9000 blokjes is. Dat zijn 81.000.000 blokjes aan oppervlakte. Dat lijkt misschien niet groot als je het vergelijkt met de lappen grond waar men vroeger kastelen op bouwde of complete steden. Maar als je gaat nadenken dat dit alles op 1 computer draait moet je je toch eens afvragen of deze computer dat allemaal wel aan kan?
Om niet te veel richting de technische kant te gaan, de computer waar onze minecraft server op draait kan niet veel meer aan, dus hebben wij (community en admin team) besloten om een regel in te stellen die het mogelijk maakt om op de /world main gebouwen te kunnen verwijderen indien ze een lange periode inactief geweest zijn.

Let dus op : op /world world worden geen projecten verwijderd. De /world main was oorspronkelijk ook bedoeld voor de actieve bouwers en/of de mooiere projecten.

NB : Met het woord verwijderen word altijd bedoeld dat iets word opgeslagen in een .schematic bestand zodat deze in de toekomst terug geplaatst kan worden zonder dat de eigenaar ook maar 1 blokje verliest.

Dus om het met 1 argument af te sluiten : ruim je spullen op die je niet meer gebruikt en zorg er voor dat anderen wel nieuwe projecten kunnen blijven maken.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Jelmar on 7 July 2013, 18:14:42
Ik zie dat gazeebo al gereageerd heeft tijdens het typen, maar wil m'n reactie ook niet voor niks hebben geschreven. :)

----

Mhirr, ik moet zeggen dat je een mooi betoog hebt geschreven, en inderdaad is het gewoonlijk zo dat je met je poten van andermans spullen af moet blijven.

Echter is het ook zo dat het op een server zoals de onze, met een border rond de map, noodzakelijk is gebleken om af en toe op te ruimen. Het wordt anders onmogelijk voor nieuwe mensen of spelers die er al langer zijn een keer een groot project op te zetten, simpelweg omdat er geen ruimte is voor dergelijke bouwwerken zonder dat er een half bouwwerk in de weg staat wat een half jaar of langer geleden begonnen en niet afgemaakt is.

Ik kan zo al twee voorbeelden noemen; Bazkara's Baz Modan en Empire's Fallout geinspireerde bouwwerk. Beide deze heren hebben lang naar een geschikte locatie moeten zoeken, omdat alle mooie plaatsen bebouwd waren met halve huisjes. Pas nadat die geschematicd en opgeruimd waren konden zij gaan bouwen. Persoonlijk zie ik liever die prachtige projecten groeien dan dat daar een eeuwig half afgebouwd ding staat.

Ik zie de charme ook wel in van een map waar je doorheen kunt dolen om van alles te bekijken, maar eeuwige stilstand is ook niet wenselijk.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: wave535 on 7 July 2013, 20:07:38
Op zo'n moment ben ik toch wel benieuwd naar de precieze ideeen van het adminteam. Ik zie jelmar en gazeebo hier beiden hun mening (?) verkondigen, twee meningen die overeenkomen en het huidige beleid verdedigen, maar opzich zou ik me wel kunnen vinden in één duidelijke post vanuit ons zeer gerespecteerde adminteam.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Goofff on 7 July 2013, 22:59:05
Isengard a.u.b. niet verwijderen. Het is het back-up project van Vorrion (Efteling) en mij (Aztec). We komen er graag en bouwen af en toe een verdieping erbij.
Mocht iemand per se die plek willen, kan de toren natuurlijk verplaatst worden. Op de parkeerplaats van de Efteling is wel plek denk ik :)
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Gazeebo on 7 July 2013, 23:04:55
Je bedoelt de lotr toren met de cirkel eromheen met 4 themas?
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Goofff on 8 July 2013, 00:28:34
Ja, die aan het begin van dit topic gescreenshot is.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Quazyx on 11 July 2013, 14:08:10
ik zal heel kort mijn mening spuien: Ja het is waar, TC heeft een heleboel grote projecten die niet af zijn, en ja, dat is soms jammer. Al deze projecten verwijderen en/of opslaan in schematics heeft naar mijn idee echter geen zin. Die grote projecten af of niet laten zien waar wij als community toe in staat zijn. Het is fijn om door heen te wandelen en geeft inspiratie. Het is naar mijn idee ook een visitiekaartje waar de server aan werkt. Het zijn alleen echter vaak te grote projecten voor een individu en ja, nu kom ik bij een kritiekpuntje, er wordt bijna nooit meer door een groep mensen aan een project gewerkt. Hierdoor krijg je wat vaker grote halfafgewerkte projecten. Jammer maar helaas weinig aan te doen. Ik zou alleen willen zeggen dat iedereen in het algemeen makkelijker zou moeten toestaan om mensen mee te laten helpen of een project te laten overnemen, dan worden dingen misschien makkelijker af gebouwd.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Loev on 11 July 2013, 15:53:31
knip

True, deze discussie is al een aantal keer voorbij gekomen. We kunnen spelers niet dwingen om anderen te laten meehelpen met "hun" project. Er lopen spelers rond die alles zelf willen doen omdat zij alleen alle details voor ogen hebben.

Ik pleit er voor dat niet iedereen een groot project mag starten. Bewijs eerst maar dat je een kleiner project (huis, kasteel etc...) kan afbouwen. Daarna mag je groter gaan denken.

Ik heb er persoonlijk totaal geen moeite mee als half afgebouwde projecten worden verwijderd om ruimte te maken. Het staat ook gewoon lelijk, echter projecten als Al Qasr zijn lang niet af maar er staat genoeg om door heen te wandelen. Er moet een afweging worden gemaakt wanneer er iets staat wat goed genoeg is om te laten staan, zelfs al is het half af.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Gazeebo on 11 July 2013, 16:12:21
Er moet een afweging worden gemaakt wanneer er iets staat wat goed genoeg is om te laten staan zelfs als is het half af.

Daar zouden we denk ik wel iets mee kunnen doen. Het probleem er mee, en ook de reden waarom dit nog niet gebeurd, is dat het moeilijk is om de afweging te maken wat wel en wat niet genoeg af is.
Iedereen heeft daar een andere mening over en dan krijg je dus spanningen tussen spelers omdat bij de een hun project wel blijft en bij de ander niet terwijl in hun ogen hun eigen project wel genoeg af is.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Loev on 11 July 2013, 16:21:28
Helemaal waar, maar ik denk dat we de oplossing ook niet kunnen vinden in een aantal strakke regels. Het is een grijs gebied. Het is niet uit te drukken in een hoeveelheid structuren die geplaatst moeten zijn. Het is een idee dat andere spelers het project bezoeken en inspiratie krijgen. Zolang dit er niet is mag het van mij verwijderd worden.

6 maanden stilstand is echt een lange tijd, spelers krijgen genoeg tijd om rustig te werken aan het project. Ik weet niet hoe actief admins zijn om te zorgen dat spelers verder gaan met projecten. Vragen jullie spelers wat de status is van project xyz? Desnoods via DM.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: bazkara on 11 July 2013, 18:03:22
laten we anders een sticky topic op forum maken. daar kunnen de admins anouncen welke projecten volgens hun een nominatie tot recycling verdienen. vervolgens heeft de bouwer nog eens x weken de tijd om bezwaar in te dienen en te vertellen dat hij er nog verder mee wil.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Gazeebo on 11 July 2013, 19:40:39
Dan zijn er nog de bouwers die het forum niet gebruiken of alleen maar als er iets groots gebeurd zoals een patch.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Loev on 11 July 2013, 21:44:51
Je kan niet iedereen blij maken. Je mag best regels er door drukken als admins. Als jullie willen dat het forum het hoofd communicatiemiddel is dan is dat zo.
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Tim_ofzo on 20 July 2013, 18:28:35
(http://i.imgur.com/qNOaqCU.png?1)
Niks gebouwd op de vlakte en speler is al sinds februari niet meer online geweest.

Leek me ook wel een leuk plekje voor mijn villa + storage  :*
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Gazeebo on 21 July 2013, 15:33:35
Ik wou de zone weghalen maar is al gedaan :D
Title: Re: Het grote topic der verwijdering
Post by: Tim_ofzo on 21 July 2013, 15:34:46
Ik wou de zone weghalen maar is al gedaan :D
Had schaapje al gedaan :)