Forum
Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: sikerdebaard on 10 September 2011, 04:12:09
-
Hmm, Mojang heeft stiekem Minecraft 1.8 beschikbaar gesteld. Zit atm op een tablet, kan iemand verifiëren of dit waar is?
http://assets.minecraft.net/1_8-pre/minecraft.jar
-
Ja, het werkt. Nieuwe world generator is <3.
(http://i52.tinypic.com/v30k1j.png)
-
Zeker vet inderdaad :)
-
En GuntherDW is de eerste die de enderman spot
Hulde aan GuntherDW :-P
-
Screenshot?
-
helaas, hij was dood voordat ik daar aan dacht.
-
hoe zo die toch op het interwebz komen?
-
Marketing ;) Vast puur marketing.
-
Ah hij heeft helaas nog wel bugs met de floating blokjes in de lucht en het realisme van het landschap is ook ver te zoeken.
Maar... dat daar gelaten, het ziet er inderdaad vet uit. Het lijkt een beetje op ongeveer rond alpha release. Die world generator maakte ook zulke dingen.
-
1.8 ziet er mooi uit, maar er zijn nog een aantal bugs, zoals:
-ik kwam in zo'n village, en de weg die de stad uitliep is zo gemaakt dat hij gewoon over de grond wordt "gelegd". En hij lag dus op een nogal puntig heuveltje, dus dat zag er niet uit.
De weg werd zelfs gewwon over een cactus een gelgd :o
Maar verder is het erg mooi, ik kwam zelfs een of andere Grand Canyon tegen, tenminste daar leek het op :P
Weet iemand waar "iron bars" voor zijn?
En het glas in de villages; dat was erg dun, is dat ander glas, of wordt al het glas standaard zo?
-
Dat zijn de nieuwe glass panes. :)
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Glass_Pane (http://www.minecraftwiki.net/wiki/Glass_Pane)
-
Holy crap, ik denk dat ik al mijn glas ga vervangen met die glass panes. Zo krijg je nog meer "detail" in je bouwwerken :) Eens zien of ik 1.8 ook werkende kan krijgen hier.
-
Screenshot?
Ik heb 1.8 uitgetest, en ontdekt dat je nu rechtermuisknop lang ingedrukt moet houden om te eten, je moet je muisknop spammen om iets dood te meppen ipv ingedrukt houden, en ik heb een ravijn gevonden, met daarin 2 endermen in de verte. De endermen zijn helaas niet heel duidelijk te zien, maar als je goed kijkt zie je dat het geen skeletons zijn. Notch heeft er ook voor gezorgd dat je met f3 geen monsters meer kan spotten, en met f kun je niet langer de render distance veranderen, dus spawners zijn een stuk lastiger te vinden. Ook is er nu koeienvlees en kippenvlees, ik heb een stuk of 5 koeien gedood maar ik heb geen hides gekregen, alleen vlees, dus misschien is leather armor weggehaald van het spel. 2 x w drukken en dan ingedrukt houden is rennen, en zolang de hunger bar vol is kun je niet eten en worden verloren levens vanzelf bijgevuld.
De screenshots passen er niet helemaal op, onder aan de plaatjes staat een scrollbalk zodat je ze beter kunt bekijken.
Zie hier de screenshots van het ravijn:
(http://i54.tinypic.com/dm9nk3.png)
(http://i52.tinypic.com/35ic0eo.png)
(http://i52.tinypic.com/2vcu77n.png)
(http://i54.tinypic.com/16jopd5.png)
(http://i56.tinypic.com/2w6ds2t.png)
-
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=614.0 :D
-
Screenshot?
Ik heb 1.8 uitgetest, en ontdekt dat je nu rechtermuisknop lang ingedrukt moet houden om te eten, je moet je muisknop spammen om iets dood te meppen ipv ingedrukt houden, en ik heb een ravijn gevonden, met daarin 2 endermen in de verte. De endermen zijn helaas niet heel duidelijk te zien, maar als je goed kijkt zie je dat het geen skeletons zijn. Notch heeft er ook voor gezorgd dat je met f3 geen monsters meer kan spotten, en met f kun je niet langer de render distance veranderen, dus spawners zijn een stuk lastiger te vinden. Ook is er nu koeienvlees en kippenvlees, ik heb een stuk of 5 koeien gedood maar ik heb geen hides gekregen, alleen vlees, dus misschien is leather armor weggehaald van het spel. 2 x w drukken en dan ingedrukt houden is rennen, en zolang de hunger bar vol is kun je niet eten en worden verloren levens vanzelf bijgevuld.
De screenshots passen er niet helemaal op, onder aan de plaatjes staat een scrollbalk zodat je ze beter kunt bekijken.
Zie hier de screenshots van het ravijn:
blaat
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Upcoming_features
-
jammer dat de game crasht als je een oven gebruikt en je safe file onbruikbaar word.
ook in oceanen en meren zitten willekeurige rechthoeken lucht onderwater.
de grootte van de biomes zijn echt geweldig.
atm is deze leak zo buggy en incompleet als maar kan, khoop dat de official release toch wel iets beter word (maar je kan nooit zo zeker zijn met notch :P)
-
... ik heb een stuk of 5 koeien gedood maar ik heb geen hides gekregen, alleen vlees, dus misschien is leather armor weggehaald van het spel ...
Bij mij werden er gewoon hides gedropt. Daar is niets mee veranderd. :)
-
@theempire: ik heb er dus maar één keer last van gehad, een furnicecrash, kon daarna gewoon verder spelen. Ben single player aan het survivallen, echt wel weer gaaf! Alles terug naar stock, toch ook wel weer leuk. En een overvloed aan clay!
Een ontploffende creeper kan die een brickwall kapot maken?
-
Een ontploffende creeper kan die een brickwall kapot maken?
Ja, maar er zullen veel minder blokjes 'verdwijnen' door de explosie als bij een smoothstone of cobblestone muur.
-
Een ontploffende creeper kan die een brickwall kapot maken?
Ja, maar er zullen veel minder blokjes 'verdwijnen' door de explosie als bij een smoothstone of cobblestone muur.
Cobblestone blast resistance: 30
Smoothstone blast resistance: 30
Brick blast resistance: 30
Bron:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Brick
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Cobble
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Stone
-
Is dat toevallig veranderd? Het staat me zo bij dat in een eerdere patch (1.3 o.i.d) brick sterker was, maar zou 't fout kunnen hebben.
-
Is dat toevallig veranderd? Het staat me zo bij dat in een eerdere patch (1.3 o.i.d) brick sterkers was, maar zou 't fout kunnen hebben.
Ik weet het niet,
Eerlijk gezegd lijken mij die waardes ook outdated..
/me als ervaren demolition expert, merk het verschil ook niet in cobble - stone, maar brick nog nooit echt geprobeerd eigenlijk.
-
Topic kan gesloten worden is nu officieel uit 8)
http://www.minecraftforum.net/news/221-18-is-now-out/ (http://www.minecraftforum.net/news/221-18-is-now-out/)
-
Ik laat het topic nog even open om 1.8 ervaringen of screenshots (whatever) te delen. Als je vragen hebt over 1.8 features of zaken gerelateerd aan Tweakcraft betreffende een 1.8 map kun je hier ook terecht.
-
ff topic misschien aanpassen dan ?
is geen "leak" meer ;) ;D
-
Fixed.
-
Ik had vandaag alweer een MC update, anderen ook?
-
yup 1.8.1
-
ik zit nogsteeds in 1.7.3 :-x
-
ik zit nogsteeds in 1.7.3 :-X
-
Iemand al een stronghold gevonden ?
-
Nope. Niet zonder map editors in ieder geval.
-
heb ondertussen een groot gebied bewandeld en zelfs met xray nog steeds niets gevonden, ondertussen wel 3 verlaten dorpjes (die er eigenlijk bijna telkens 't zelfde uitzien)
en tal van ondergrondse mijnen
-
Ehhh Strongholds, villages..? heb ik iets gemist?
-
ja...
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Upcoming_features
daar ergens staan ook wat villages en strongholds zijn in de 1.8 update
-
er staat daar niks over 1.8 ...
-
Strongholds (previously unofficially referred to as ruins) are part of the 1.8 Adventure update. They are a new type of structure that occurs naturally underground, and they contain multiple rooms, corridors, stairs, doors and other aspects, as of the version of 1.8. Stone Brick, Mossy Stone Brick, Cracked Stone Brick, and Iron Bars were revealed in the same image as being the materials that make up the strongholds [1]. Unlike other 1.8 structures, only three Strongholds spawn per world. [2][3] Also found in strongholds are Doors (wood and iron), Bookcases, and Buttons. [4] Some treasures found in strongholds include Paper, Books, Coal, Gold Ingots, Iron Ingots, Compasses, and Red Apples.
Strongholds vary in size (though they can be very large). The Strongholds are Labyrinth-like and contain several doors and rooms. The strongholds are mostly made of Stone Brick, Mossy Stone Brick, and Cracked Stone Brick. Doors of both types with buttons and Iron Bars are also located here with stone slabs forming stairs and central pillars of some rooms. Torches are scattered throughout strongholds. Some rooms contain Chests with various items.
The majority of a stronghold is composed of many random hallways, spiral staircases and regular stairways. There are both wooden and iron doors, the latter of which are operated by buttons and may be either open or closed. Hallways can feature decorative arches made of iron bars. Hallways also seem to end in dead ends blocked by regular stone more frequently than would be expected by chance.
Strongholds also feature various types of main rooms, such as Prison Cells, Libraries, Storage Rooms, and rooms which function as four way intersections with a central fountain or column with torches mounted. There are also unusual rooms with a staircase descending under an arch or bridge against the wall, with another staircase to one side leading up onto this bridge (which rarely allows you to reach anywhere else). While the overall placement and number of these features in the stronghold is random, the features themselves seem to always take the same forms.
Prison cells seem to be generated in pairs in the wall of a hallway and feature open iron doors without buttons, and are empty.
The libraries are two-floored rooms containing Bookshelves, Fences, and Wooden Planks arranged in an upper balcony over a lower floor filled with bookshelves and Cobwebs, connected by a ladder on the far wall from the entrance. Despite the fixed arrangement of the libraries themselves, the cobwebs seem to be placed randomly within.
All treasures mentioned before are accounted for in the prerelease. The Map Generator frequently generates strongholds underground, often unexposed to the surface and only visible within caves, possibly even underwater caves. The Map Generator is apparently incapable of discriminating between strongholds and standard blocks, as map generation features such as Underground Ravines and Abandoned Mine Shafts cut indiscriminately through strongholds, often making the strongholds difficult to navigate. It is unclear whether this functionality is intended or not. Insofar as the 1.8 Beta, the strongholds are vacant except for regular mobs that spawn under normal conditions. Strongholds are the only location where Silverfish can spawn, created when someone mines one of the blocks within. No new NPCs besides this have been added to strongholds as of yet.
Chests can be found on the upper floor of library rooms and on the upper floor of 4-way intersections. Chests in libraries contain paper, books, a compass and sometimes a map while the intersection chests contain coal, bread, redstone, iron ingot and Red Apples.
ps. als iemand een stronghold zoekt:
Coordinates
All Strongholds are located at random in a circle between 640 and 1152 blocks from the origin, 0/0. Due to the generation algorithm[10], the Stronghold proper may extend further in or out of that circle.
-
Wanneer wordt de servert geupdate??
-
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=631.msg6737#new
Twee topics over hetzelfde onderwerp, ga daar maar in verder. Topic locked.