Forum

Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: Bolukan on 27 January 2013, 23:12:56

Title: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Bolukan on 27 January 2013, 23:12:56
Een portal leidt niet tot een portal aan de andere zijde. Is dat bedoeld of een bug?

Edit by Sheep: Dit was in Survival.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Hsheepypx on 27 January 2013, 23:34:01
Na wat ge lees ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd lijkt dit idd een bug.

Tevens wil ik melden dat TC2 wel de items oppakt maar niet dropt in de betreffende chests.
haxslab is netherbrick slab geworden, kunnen we niks aan doen. :(
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: AlexMedia on 28 January 2013, 07:17:58

haxslab is netherbrick slab geworden, kunnen we niks aan doen. :(
De data values van slabs zijn gewijzigd, zie Slab (http://www.minecraftwiki.net/wiki/Slab). haxslab heeft nu data value 7, met de volgende major update gaat dit nogmaals verplaatst worden naar data value 8.

Met //replace zou het gefixt moeten kunnen worden.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Gazeebo on 28 January 2013, 10:13:16
Kan inderdaad met //replace, echter moet alles dan nog een keer in 1.5 :P
Als iemand het echt anders wil hebben dan kunnen ze mij wel even poken als ik online ben, het liefst als je al een selectie klaar hebt ;)
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Arnold on 28 January 2013, 18:10:50
Andere bug; maar te klein om een heel topic voor te openen: ik heb geen /jumpto permissions meer in Skyworld :)
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Milenco on 29 January 2013, 18:05:05
Andere bug; maar te klein om een heel topic voor te openen: ik heb geen /jumpto permissions meer in Skyworld :)

De worldedit permissies zijn hernoemd blijkbaar. Heb t aangepast, waarschijnlijk werkt het nu wel weer.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Arnold on 29 January 2013, 23:28:10
Andere bug; maar te klein om een heel topic voor te openen: ik heb geen /jumpto permissions meer in Skyworld :)

De worldedit permissies zijn hernoemd blijkbaar. Heb t aangepast, waarschijnlijk werkt het nu wel weer.
Werkt inderdaad weer, bedankt voor het fixen!
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Hsheepypx on 31 January 2013, 09:39:22
Vermeld hier graag uw bugs.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Gazeebo on 31 January 2013, 21:34:05
Een kleine aankondiging, portals werken niet goed. Gebruik deze dus op eigen risico.

Het is een bekend probleem en er word voor zover ik weet aan gewerkt om het op te lossen, probeer tot die tijd geen portals te gebruiken en doe je het wel, dan is het compleet op eigen risico. (Geen inventory resets meer dus ;) )
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Arnold on 31 January 2013, 23:41:18
Ik heb zostraks 1,5 uur staan AFK'en in suvival, zonder dat er ook maar een "hongertje" vanaf ging.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: harm27 on 1 February 2013, 09:41:06
Heb ik ook een paar keer gehad. Of een paar keer dat de health niet verbeterde als hij 3 hartjes maar heeft nog.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: bReChThOu on 1 February 2013, 09:51:34
Ik heb zostraks 1,5 uur staan AFK'en in suvival, zonder dat er ook maar een "hongertje" vanaf ging.

Dat kan, je hebt verschillende aspecten mbt honger en honger krijgen.
Als je foodbar vol is en je saturation is ook vol, en je beweegt niet dan kan je heel lang verder zonder foodbar te verliezen.

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Hunger#Mechanics

hier staat alles mooi uitgelegd

Heb ik ook een paar keer gehad. Of een paar keer dat de health niet verbeterde als hij 3 hartjes maar heeft nog.

Health verbetert enkel als je je foofbar 90% of meer vol is.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: harm27 on 1 February 2013, 10:15:54
Weet niet of dit een bug is, maar ik ben telkens mijn deuren kwijt, maar ook alleen mijn deuren. De rest is niet aangetast. Ook niet mijn voorraden. Is dit een bug, of zijn mijn deuren gewoon gejat?
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Gazeebo on 1 February 2013, 10:50:37
Zombies maken deuren stuk.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: bazkara on 1 February 2013, 13:16:18
heb je het hier over houten of metalen deuren? houten deuren zijn een delicatesse voor zombies maar ijzer verteren ze niet.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Arnold on 1 February 2013, 19:54:29
hout ofc
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: AlexMedia on 2 February 2013, 17:07:39
Ik heb drie bugs gevonden:

1- Wireless Transmitters verliezen hun state na een serverreboot
Bij easyHout gebruik ik een behoorlijk aantal wireless transmitters (MC1110), onder andere voor het pushen van logs en het bepalen of er nog genoeg ruimte beschikbaar is. Sommige transmitters zijn eigenlijk altijd gepowered. Sinds de laatste update vergeten de transmitters hun state wanneer de server gereboot is. De bijbehorende receivers tonen "laag", zelfs als de input op de transmitter "hoog" is. De input op de transmitter omzetten verhelpt dit probleem, maar met een serverreboot is het weg.

Uit de broncode van MC1110 (https://github.com/sk89q/craftbook/blob/master/src/main/java/com/sk89q/craftbook/circuits/gates/world/miscellaneous/WirelessTransmitter.java) maak ik op dat CraftBook sinds kort een HashMap gebruikt om de state van de transmitters in bij te houden. Wellicht verklaart dit de oorzaak.

2- Gates werken niet naar behoren
In easyHout gebruik ik Gates om de fences te spawnen. Dit werkt echter niet meer naar behoren. Ook op andere plekken waar Gates worden gebruikt (zoals de poort bij /warp Rendez) werkt dit niet goed.

De fences spawnen nu alleen onder het bordje [Gate], en doen verder niets met andere fences ernaast. Hierdoor sluit de poort bij Rendez niet en werkt ook de fence-spawner van easyHout niet meer.

3- Powered van pistons gedraagt zich raar
In easyHout moest ik de logs een paar blocks omlaag duwen. Om dat te bereiken heb ik deze constructie gebouwd:
(http://xkcd.nl/e7G/s-c6220f3fd26a)

Op het moment dat er een log gepusht wordt, activeert de block sensor (MC0263) en output deze 1. De direct eronder geplaatste piston zou dan moeten expanden en de log omlaag duwen.

Op dit moment gebeurt dat niet: de log verschijnt, MC0263 gaat high outputten... de piston doet echter niks. Op het moment dat ik handmatig de log weghak komt de piston ineens tot leven en expand zich. Vervolgens trekt de piston meteen weer in omdat de log weg is en MC0263 dus ook niet meer output.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Freaker5005 on 3 February 2013, 02:54:43
lol me gate werkt helemaal niet in rendez xD jah 1 streepje :P
daar heb ik niks aan heb m net geprobeerd te verplaatsen maar nope niks en een [dgate] (kleine verzie van gate) die er z'n beetje nu naast staat zegt cant find fence HOE DAN ben je blind mja ding is dus kapoet :(
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: mimix on 4 February 2013, 11:51:16
Music discs stacken niet meer
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: bazkara on 4 February 2013, 21:08:41
Zoals al door mij gezegd komt dat door copyright rechten. Je zult even contact moeten zoeken met onze grote vriend Tim Kuik.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Gazeebo on 4 February 2013, 21:13:14
Music discs stacken wel als je /stack doet. Maar niet meer automatisch enzo.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: bReChThOu on 4 February 2013, 23:12:22
Ik tikte /kill hsheepypx in survival en ik ging zelf dood
WTF :'(
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Arnold on 4 February 2013, 23:34:28
Hihi, ''vind ik leuk''
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Hsheepypx on 5 February 2013, 09:07:29
Ik tikte /kill hsheepypx in survival en ik ging zelf dood
WTF :'(
_O- /kill  _O-
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Giordino on 5 February 2013, 09:58:22
Ik tikte /kill hsheepypx in survival en ik ging zelf dood
WTF :'(

Karma  O-)
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: bazkara on 5 February 2013, 13:46:22
Never underestimate the predictabillity of stupidity
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: TomWis97 on 5 February 2013, 15:12:24
[...]
Tevens wil ik melden dat TC2 wel de items oppakt maar niet dropt in de betreffende chests.
[...]
Op de een of andere manier wil TC2 niets meer oppakken of droppen in chests, terwijl de signs toch echt goed staan.
Heeft iemand een ETA voor een fix, of wordt het pas gefixed bij 1.5?
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Freaker5005 on 6 February 2013, 13:37:28
[...]
Tevens wil ik melden dat TC2 wel de items oppakt maar niet dropt in de betreffende chests.
[...]
Op de een of andere manier wil TC2 niets meer oppakken of droppen in chests, terwijl de signs toch echt goed staan.
Heeft iemand een ETA voor een fix, of wordt het pas gefixed bij 1.5?
Tweakcart is mommenteel kapot maar vraag me af of het wel nuttig is om deze te fixen aangezien in 1.5 droppers?
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Bolukan on 6 February 2013, 14:34:07
Als er een Proof of Concept is voor 1.5 lijkt me dat een logische afweging. Krijgen we dan een saneringsfonds voor al die half afgemaakte storages?
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: harm27 on 6 February 2013, 14:44:12
Dat wordt bij 1.5.1 iedereen waar tc2 gebruikt word dit veranderen.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: AlexMedia on 6 February 2013, 16:14:30
Dan zal de functionaliteit die Minecraft gaat bieden wel afdoende moeten zijn. Ik kan uit de wiki-pagina (http://www.minecraftwiki.net/wiki/Hopper) niet opmaken of je filters kunt aangeven. Snel is de Minecraft-oplossing evenmin: een stackje verplaatsen naar een chest duurt 21 seconden.

Daarnaast vraagt dat ding wel erg veel resources. Voor de chests die in mijn storage in gebruik zijn schat ik zo'n 150 hoppers nodig te hebben. Daarvoor heb ik 600 iron ingots nodig, wat neerkomt op bijna 9,5 stack iron ore.

Dat vind ik toch wel een beetje veel :|
 
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Freaker5005 on 6 February 2013, 20:25:20
de iron is denk ik niet z'n probleem met de iron farm die bijna af helemaal compleet is
daar naast zou ik eens gaan kijken naar de pipes van craftbook die ook aardig snel werken en volgens mij aardig wat hoppers kunnen besparen.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Gazeebo on 6 February 2013, 23:30:20
Als je TC2 en hoppers met elkaar gaat vergelijken qua functionaliteit en efficientie/compactheid/overzichtelijkheid van storages dan is TC2 de Rolls Royce vergeleken met hoppers de VW kever.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: AlexMedia on 6 February 2013, 23:35:56
Hear, hear.

TC2 moet blijven wat mij betreft.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Gr0lsch on 7 February 2013, 19:38:09
in main en main nether staat Netherrack in de brand zetten met redstone/schakelaar uit sinds 1.4.7..
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: harm27 on 8 February 2013, 09:27:34
dat is heel vervelend. Want dan kun je niet meer altijd brandende vuurtjes maken.
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: mhirr on 8 February 2013, 11:46:49
dat is heel vervelend. Want dan kun je niet meer altijd brandende vuurtjes maken.
helemaaal mee eens, hoe krijgen m'n gasten het nu warm zonder open haard?
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Hsheepypx on 8 February 2013, 13:14:13
pak een aansteker zet fire even aan in je zone en zet het uit als je netherrack in de fik staat. problem solved
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: mhirr on 8 February 2013, 14:05:42
pak een aansteker zet fire even aan in je zone en zet het uit als je netherrack in de fik staat. problem solved
neuh... Tweakstreet (en de pleisterplaatsen) zijn geen zone
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: Bolukan on 8 February 2013, 14:50:55
helemaaal mee eens, hoe krijgen m'n gasten het nu warm zonder open haard?

Niks vuur, gewoon een warme trui skin (https://www.google.nl/search?q=minecraft+sweater+skin&hl=nl&tbo=u&tbm=isch&biw=1680&bih=858&sei=XAMVUbDYDomN0wWzz4DAAw) laten aantrekken....

De oplossing gaat helemaal in tegen het Wame-truien thema van deze dag: http://www.warmetruiendag.nl/

Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: mhirr on 9 February 2013, 02:58:41
De oplossing gaat helemaal in tegen het Wame-truien thema van deze dag
_O-
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: AlexMedia on 9 February 2013, 18:46:16
Ik kom even hierop terug:

Ik heb drie bugs gevonden:

1- Wireless Transmitters verliezen hun state na een serverreboot
Bij easyHout gebruik ik een behoorlijk aantal wireless transmitters (MC1110), onder andere voor het pushen van logs en het bepalen of er nog genoeg ruimte beschikbaar is. Sommige transmitters zijn eigenlijk altijd gepowered. Sinds de laatste update vergeten de transmitters hun state wanneer de server gereboot is. De bijbehorende receivers tonen "laag", zelfs als de input op de transmitter "hoog" is. De input op de transmitter omzetten verhelpt dit probleem, maar met een serverreboot is het weg.

Uit de broncode van MC1110 (https://github.com/sk89q/craftbook/blob/master/src/main/java/com/sk89q/craftbook/circuits/gates/world/miscellaneous/WirelessTransmitter.java) maak ik op dat CraftBook sinds kort een HashMap gebruikt om de state van de transmitters in bij te houden. Wellicht verklaart dit de oorzaak.


Dit issue speelt nog steeds, maar hier kan ik omheen werken door gebruik te maken van inverters (MC1001).

Quote

2- Gates werken niet naar behoren
In easyHout gebruik ik Gates om de fences te spawnen. Dit werkt echter niet meer naar behoren. Ook op andere plekken waar Gates worden gebruikt (zoals de poort bij /warp Rendez) werkt dit niet goed.

De fences spawnen nu alleen onder het bordje [Gate], en doen verder niets met andere fences ernaast. Hierdoor sluit de poort bij Rendez niet en werkt ook de fence-spawner van easyHout niet meer.

Dit issue speelt nog steeds, hiervoor heb ik nog geen workaround kunnen bedenken.
Quote

3- Powered van pistons gedraagt zich raar
In easyHout moest ik de logs een paar blocks omlaag duwen. Om dat te bereiken heb ik deze constructie gebouwd:
(http://xkcd.nl/e7G/s-c6220f3fd26a)

Op het moment dat er een log gepusht wordt, activeert de block sensor (MC0263) en output deze 1. De direct eronder geplaatste piston zou dan moeten expanden en de log omlaag duwen.

Op dit moment gebeurt dat niet: de log verschijnt, MC0263 gaat high outputten... de piston doet echter niks. Op het moment dat ik handmatig de log weghak komt de piston ineens tot leven en expand zich. Vervolgens trekt de piston meteen weer in omdat de log weg is en MC0263 dus ook niet meer output.

Een workaround die ik per toeval heb ontdekt is het plaatsen van een redstone lamp onder de output van de detector. Dit triggert iets waardoor de piston wel expand en contract. Met een block steen o.i.d. werkt het niet.

Wellicht een bug in Minecraft?

Zouden jullie (admins) eens willen kijken of jullie item #2 opgelost kunnen krijgen?
Title: Re: Bug Lijst 1.4.7
Post by: AlexMedia on 12 February 2013, 21:54:06
Ik heb nog wat onderzoek gedaan naar bug 3: dit is volgens mij géén bug in Minecraft.

Ik heb onderstaande test-setup gemaakt:
(http://xkcd.nl/eLW/s-318025e5e40c)

Aan de linkerkant een cobble-block, met eronder een piston en een lever. Daarnaast een cobble-block, eronder een piston, een lever en aan de andere kant een wireless receiver. Eronder staat een lever gekoppeld aan een wireless transmitter.

Wanneer ik de lever aan de linkerkant omgooi expand de piston meteen. Wanneer ik de transmitter in het midden op 1 gooi gaat de bijbehorende lever weliswaar omlaag, maar extend de piston niet. Aan de rechterzijde heb ik dezelfde setup geplaatst, maar dan met een redstone lamp onder de lever. Deze situatie werkt wél naar behoren.

Aangezien de linker-setup (volledig vanilla) wel werkt en de twee ernaast niet (met Craftbook) denk ik dat ik hier wederom een fout in Craftbook te pakken heb. :(