Forum
Tweakcraft => Algemeen => Topic started by: FlutterShy on 22 January 2015, 21:06:41
-
Hoi vriendjes en vriendinnetjes!
Ik heb een lange tijd terug (in midden 2012) met het fiddlen van mijn client een bepaalde feature in die client gegooid die toen wel wat "sought after" was.
Ik had toen al beloofd van het te proberen porten naar een "officiele" ImprovedChat, maar het is er eigenlijk nooit echt van gekomen.
De functie waar ik het over heb is een "Custom FontRenderer", now, what the hell is een FontRenderer? Het makkelijkst toon je dat met enkele screenshots, die ik toen met die client gemaakt had.
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-06_19.36.37.png hier was hij bijna op z'n final stage)
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-15_20.57.02.png hier was het vrijwel "done"
Nu, voor je zegt "bah dat font is lelijk laat maar", de hele kracht achter die "Custom FontRenderer" was dat je eenders welk (geinstalleerd) fontje kon gebruiken om te tonen.
Zo bijvoorbeeld ook het welbekende "Comic sans" of eenders welke andere font
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-06_23.12.55.png
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-10_00.24.41.png
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-10_00.46.38.png (Background color was hier niet bugged, was een config in ImprovedChat, kon je ook instellen)
Echter zou je kunnen vragen "waarom doe je het niet gewoon, en waarom wil je onze mening eerst.", en dat zou een goede vraag zijn :p.
Hiervoor zijn 2 redenen. De eerste is dat het oude code is (lees: 1.2.5 tijdperk), en in de tussentijd is de chat wel best wel al wat veranderd.
De 2de reden is dat het toen vrij slechte en sloppy code was. Het was niet echt "up to snuff" met de echte code, en dit was mede ook dé reden dat ik het toen niet wou releasen.
Het renderen van "ASCII" characters, dus A-Z, cijfers en all that gaat prima. Maar van zodra je rare characters wou renderen die niet tot dat schema behoorden ging het soms vrij hard mis.
Nu hebben wij op Tweakcraft niet zo bijster veel characters die dat zouden kunnen veroorzaken, maar nontheless was dat een doorn in mijn oog.
http://wrongplace.be/files/minecraft_stuff/2012-09-18_12.21.58.png
Daarop zie je bijvoorbeeld hoe het nog min of meer mooi kon, maar als je zag hoe breed die string maar was op de "legit" chat, was dat om te wenen. Alsook kreeg ik die tekst maar pas mooi met ontelbare hacks en quirks :P.
Mede door dit gaat dit me denk ik gewoon opzadelen met veel echte RAGE momenten. Maar het kan echter ook weer de totaal andere kant op gaan, who knows, it's minecraft :p.
Nu wil ik dus jouw mening horen als community. Willen jullie zoiets zien (no promises trouwens of het echt af gaat raken), of zeggen jullie "ach, no real need for anything like that".
- Your friendly neighbourhood admin, GuntherDW (AKA FlutterShy)
-
Ja hoor, dat wil ik wel. Er zijn mooiere fonts dan wat er by default in het texturepack zit :)
-
Gunther is niet meer te stoppen, hij weet niet van ophouden.
Ziet er opzich wel beter uit als dat hoekige MC font.
/me fapt.
-
/me fapt.
wanneer doe je dat niet?
-
/me fapt.
wanneer doe je dat niet?
Als ik niet aan jou denk. O+
-
/me fapt.
wanneer doe je dat niet?
Als ik niet aan jou denk. O+
denk dan meer aan mij :)
-
/me fapt.
wanneer doe je dat niet?
Als ik niet aan jou denk. O+
denk dan meer aan mij :)
Ik denk nu aan j... fapfapfapfap... :yes
-
Héél moe, ineens. Geen idee waarom.
-
Wel, ben er gewoon mee begonnen, en de eerste kleine issues komen al bovendrijven :p.
De 2D UI lijkt at "boot" gehalveerd tot er chat bij komt, en dan krijg je zulke leuke dingen als dit
http://wrongplace.be/files/2015-01-23_16.54.50.png
Niet echt zo mooi, maar komt hopelijk wel op z'n recht, ziende dat het hopen oude code is.
-
Zo,
Het lijkt al iets meer op de gewone chat. Het laten aanklikken van links ingame is wat iffy, maar wie gebruikt dat eigenlijk? :p.
http://wrongplace.be/files/2015-01-23_20.39.30.png <- met die custom chat
http://wrongplace.be/files/2015-01-23_20.39.34.png <- met default chat
Het ziet er mooier uit, maar is nog altijd wat fidgy.
-
Ziet er al goed uit. Duidelijk te zien in welke zone jij bent :Y
Links aanklikken vanuit de cliënt is wel iets wat ik gebruik.
-
Ik heb de mod zoals de meesten waarschijnlijk al zagen een tijde op m'n vaste webstek plaats wrongplace.be gereleased. Dit was echter grotendeels gewoon een port van mijn oude code, een "wrapper" zeg maar om die oude code.
Deze was echter toen al vrij sloppy, laat staan "friendly" voor je grafische kaart. De code die erachter zat was echt niet om aan te zien.
Hier probeer ik nu verandering in te brengen, en zal zodra ik klaar ben met die (halve) rewrite ook ineens de source releasen, en op github plaatsen.
Wish me luck! :+
-
Goed,
Er is een proposition richting mumfrey gestuurd voor de mod op de liteloader page te krijgen.
Alsook probeer ik momenteel een jenkins botje draaiende te krijgen dat een MCP + LiteLoader instance voor me kan ineen boksen zodat ik de mods kan auto-pushen
Het worden nog grandioze tijden *O*
Eens ik wat meer kennis heb van jenkins kan ik desnoods zelfs een eigen "tweakcraft jenkins" opzetten als het nodig blijkt voor de developers.
Dat is als er terug developers bijkomen :+.
-
Goeie griebels, vat dit aub niet op als kritiek, beste Gunther. Proposition, mumfrey, mod, LiteLoader-page en -instance, Jenkinsbotje, MCP, iets 'ineen boksen' en auto-pushen...
-
Zo, het is al enige tijd later, maar mumfrey heeft nog niet gereageerd op m'n PM op minecraftforum.
Echter is er wel al een versie die ik persoonlijke "RC" status bereikt heeft, RC1 meer zeg maar.
Je vindt de builds op
http://wrongplace.be/files/minecraft_patches/?dir=final/1.8.0/CustomFontRenderer
mod_CustomFontRenderer_1.0_b25_mc1.8.litemod is de build die eigenlijk meer "RC1" is :D.
Best houd je dan ook de changelog in de gaten als er een nieuwe versie opstaat. Weet je ineens wat fixed is.
http://wrongplace.be/files/minecraft_patches/final/1.8.0/CustomFontRenderer/CHANGELOG.txt