Forum

Tweakcraft => Projecten => Topic started by: Zupertails on 11 October 2010, 18:58:32

Title: Peking
Post by: Zupertails on 11 October 2010, 18:58:32
Ik had graag bij deze al wat plek gereserveerd om een replica te kunnen maken van De Verboden Stad, waar ik ondertussen vrij accurate afmetingen IRL heb van kunnen bemachtigen.
Originele bedoeling is dat ik deze stad als 1-man-show of 2-man-show (met MacHaggis) uit de grond stamp, wegens nog geen concreet bouw-plan dat in blokjes is omgezet. Van zodra er een bouwplan is, en we zijn het beu of kunnen de bouwdruk niet aan (lijkt me sterk na mentale training op huidige server :p), gooi ik d eplannen wel online, maar graag had ik (wij) dit als privé-iets verwezelijkt.

Zien jullie dit zitten om hier (waaaay   buiten het centrum uiteraard) wat plek voor te voorzien?
Alvast bedankt ;)
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 12 October 2010, 07:56:52
Berekening uit de losse pols : is 1500 op 2000 blokjes teveel ?
Title: Re: Peking
Post by: WouterH on 12 October 2010, 11:50:01
Hehe, ik denk dat dat net iets teveel is. Ik zou ook eens in het topic daarover in het Minecraft Algemeen forum kijken. Daar wordt oa gesproken over max claimbaar land enzo.

Zelf heb ik ook plannen voor een projectje (wat = geheim :P) waarvoor ik ongeveer 600 x 300 nodig heb. Ik kijk op de nieuwe server wel even hoe het gaat, moet sowieso daar eerst materials gaan verzamelen. :P
Title: Re: Peking
Post by: MuerteDiablo on 12 October 2010, 13:25:24
WouterH als je een heel groot project doet moet je tenminste zeggen tegen de admins/mods wat het is anders dan kan het zijn dat je zomaar een stuk mist:P
Title: Re: Peking
Post by: Ticketman on 12 October 2010, 19:16:15
Sowieso doen we niet echt aan reserveren. De wereld is zo groot, ga gewoon een stuk van de bewoonde wereld af zitten en het moet vast goedkomen. Vind al dat gereserveer maar jammer, gewoon spawnpunt hebben en vanuit daar lekker zoeken naar een locatie.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 12 October 2010, 19:25:13
true, maar als het écht GROOOOOOT moet zijn, wil je wel een stuk op voorhand , zodat anderen niet in je vaarwater komen.
Het plan is dan ook om zo snel mogelijk, zo ver mogelijk van de 'bewoonde wereld' te reizen en van daar een terrein af te bakenen
(http://www.zupertails.be/stuff/forbidden-template.jpg)
(tijdelijke template in opbouw : 1 pixel = 1 blokje)
EDIT : deze morgend nog 5 minuten tijd gehad om al wat afmetingen te noteren
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 16 October 2010, 17:31:16
Hoera!
nieuwe exactere measurements, rekening houdend met het feit dat 1 blokje = 1m³ :

Vereiste patchgrootte = 923 x 1693
(oef wat een opluchting) *sarcasm*
Title: Re: Peking
Post by: drduval on 17 October 2010, 21:25:55
Lijkt me een leuk project Zupertails.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 18 October 2010, 07:03:03
Met het uitgraven van de gracht gaan we al eventjes bezig zijn. Het was al frustrerend genoeg in MCEdit om het 'ns offline te proberen
Tegen dat de nieuwe server er is, verwacht ik al wat meer detailwerk op dit plan gedaan te hebben.

Voor de mensen die willen meewerken, heb ik alvast ergens een opwarmertje gedownload van de Chinese Touristische Dienst :
http://www.zupertails.be/stuff/VirtualForbiddenCity.exe
Je hoeft je niet in deze exe te registeren. Guest login kan ook :)
Heb hem wel even opnieuw bij mezelf gehost, want downloaden van een Chinese server was nogal euh... langzaam?

Title: Re: Peking
Post by: MuerteDiablo on 18 October 2010, 10:50:14
Ik zal thuis die virtuele tour eens gaan downloaden:) Hier op stage gaat het veeeeels te langzaam om die 200 MB binnen te halen:(
Op de nieuwe server(zodra ik zelf ben gesetteld:P) wil ik best wel helpen met graven/bouwen indien het nodig is:)
Title: Re: Peking
Post by: drduval on 18 October 2010, 11:49:08
Rode muren... MEt lava wordt het niet mooi denk ik.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 18 October 2010, 18:36:46
nah, ik dacht aan dirt met één of twee lagen cobble onderaan.
'k moet de bovenkant nog es bekijken in close-ups, maar die kan misschien in cobble ook.

Ondertussen nog wat extra detail voor de beginnende grove kantjes :

Buitenmuur-hoogte : 8 meter
Buitenmuur-breedte : onderaan 8 meter : bovenaan 6 meter (op 4 meter hoogte wordt ze dus een blokje smaller aan beide kanten)

Grand gate : 35,5 blokjes hoog

Buitengracht :
  52 blokjes breed
  6 blokjes diep
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 1 November 2010, 09:49:46
Gezien de nieuwe toegevoegde waarde van biomes (heb enkel wel nog maar sneeuw gezien; nog geen woestijn of andere) en de onwaarschijnlijke kans dat binnen nu en enkele weken de server een wipe zal krijgen, had ik graag al bij wijze van experiment begonnen aan The Forbidden City
(http://www.zupertails.be/stuff/reservedforpeking.jpg)
Na archeologisch onderzoek :p zag deze plek er het beste uit.
Graag had ik bij deze gevraagd dat er inde buurt van deze rode paint-vlek niemand iets groots bouwt, want ik ben nog niet zeker hoe groot het exact zal worden op de map.

Mensen die zich geroepen voelen om al wat mee te graven : het stukje water dat landinwaarts gaat op de foto is al een deel van de gracht van 52 m breed (zie hierboven) en is het deel dat in de lengte zal gaan. (939 blocks lang). De gracht wordt 6 diep. Als het al dieper is by nature, mag je't uiteraard laten liggen.

Gezien ook de recente aanpassing van het gedrag van lava, lijkt het me best om het gewone dirt (waar gras op groeit) als deel van de muur te gebruiken.
Als we ooit zover geraken dat de gracht afgewerkt is. Dit is een doorsnee van de gemiddelde muur rond de stad :
http://minedraft.net/?md=W1s5MjgsNjQwLCJjb2JibGVzdG9uZSJdLFs3MDQsNjQwLCJjb2JibGVzdG9uZSJdLFs3MDQsNjA4LCJkaXJ0Il0sWzcwNCw1NzYsImRpcnQiXSxbNzA0LDU0NCwiZGlydCJdLFs5MjgsNjA4LCJkaXJ0Il0sWzkyOCw1NzYsImRpcnQiXSxbOTI4LDU0NCwiZGlydCJdLFs3MzYsNTQ0LCJkaXJ0Il0sWzczNiw1MTIsImRpcnQiXSxbNzM2LDQ4MCwiZGlydCJdLFs3MzYsNDQ4LCJkaXJ0Il0sWzczNiw0MTYsImRpcnQiXSxbODk2LDU0NCwiZGlydCJdLFs4OTYsNTEyLCJkaXJ0Il0sWzg5Niw0ODAsImRpcnQiXSxbODk2LDQ0OCwiZGlydCJdLFs4OTYsNDE2LCJkaXJ0Il0sWzczNiwzODQsInN0b25lIl0sWzc2OCwzODQsInN0b25lIl0sWzgwMCwzODQsInN0b25lIl0sWzgzMiwzODQsInN0b25lIl0sWzg2NCwzODQsInN0b25lIl0sWzg5NiwzODQsInN0b25lIl1d
(<3 long URL's)

Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 1 November 2010, 17:42:05
Het ziet er trouwes naar uit dat het wel een 'tikje' groter dan het rode vierkant kan worden :p
Title: Re: Peking
Post by: Farlord on 1 November 2010, 18:24:29
Dat... is... best.... wel groot
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 1 November 2010, 21:01:00
Om je al een klein idee te geven :
Er is nu een warp die 'peking' heet
Je komt op dit punt terecht :
(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/peking-beginnings01.jpg)

Iedereen : feel free om de omlijsting alvast weg te kappen (de binnenmuren moeten nog getekend worden - huidige tekening is klad)

Je zal zien dat bij het volgen van de buitenste rand (niet die van de foto), maar de buitenrivier, dat er op het 313de  blokje een brug begint over de ingebeelde rivier.
Tot daar is't as we speak weggekapt, albeit maar af en toe een gangetje.

Een admin schepje zou handig zijn *kuch*
Title: Re: Peking
Post by: AltWouss on 5 November 2010, 11:25:21
Volgens mij ligt er ondertussen ook een deel van de gracht. Misschien is het een idee markers te plaatsen van waar tot waar de grachten moeten lopen.
Title: Re: Peking
Post by: YopY on 5 November 2010, 12:28:02
+1, altijd handig om met bordjes e.d. aan te geven wat er precies gebeuren moet, waar je info kunt vinden, etc.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 5 November 2010, 16:55:13
Working on it ;)

Zal vanavond of dit weekend al es wat bomen omhakken voor bordjes ter verduidelijking.

Normaal moet je met een beetje ruimtelijk inzicht al ver geraken met de op pagina 1 geposte map.
De warp brengt je naar de hoek rechtsonder van de map, met de 52 brede rivier achter je

Vanaf er een nieuwe render is (schudt Grum even wakker) zak ik wel wat verduidelijking geven op overhead map niveau ;)
Title: Re: Peking
Post by: AltWouss on 5 November 2010, 18:45:30
Met het uitgangspunt wat je geeft is het in iedergeval gemakkelijker een beeld te vormen van wat er moet gebeuren. Maar ik denk nog steeds dat bordjes een hoop zouden vereenvoudigen.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 6 November 2010, 08:38:11
u vraagt, wij draaien.
momenteel staan aan de rechter zijkant bordjes elke 200 blocks of zo.
South gate is ook al afgebakend met cobble, en de buitenste rand van de rivier loop, voor zover ik het me kan herinneren al door tot aan de linkerhoek.
Meer bordjes volgen ;)
Title: Re: Peking
Post by: AltWouss on 6 November 2010, 12:06:28
De rechter muur is bijna zichtbaar :)

Ik moet alleen even wat diamant gaan zoeken want met ijzer schiet het ook niet echt op.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 7 November 2010, 10:04:14
Status update van Peking, en wat er nog first priority mag gebeuren :

> Rechtermuur is bijna klaar in de algemene lengte, we bereikten al een tijdje geleden de noord-oost-hoek en er is al een mini fundering getrokken naar het westen
> South East gate heeft zijn doorgangen al (resp. 5, 6 en 5 hoog) en recht ertegenover moet een brug komen van 36 breed, over de rivier (voorlopig uit te kappen op dezelfde hoogte dan de oever rond Peking)
> South East watchtower moet nog een achterkantje krijgen (heb al iets in gedachten)
> Het eerste gebouw nabij southeast tower is geplaatst en is momenteel een soort van concierge-woning aan het worden. Het geniet al van zonlicht, maar er moet nog veeeeeeel berg weggekapt worden.
> South Gate heeft al een stukje fundering
> Het begin van het kronkelende riviertje bij de westant van het eerste gebouw is ook al zichtbaar. Riviertje krijgt z'n water via een ondergrondse stroom die onder de zuid-oever doorloopt, en is met een hekje afgescheiden zodat je niet kan onder de muur door zwemmen ;)
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 8 November 2010, 07:32:54
Mini fotoreportage van wat er tot nu toe gebeurd is :

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/PESE-bridge.png)
Het wegkappen van de berg om plaats te maken voor een rivier

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/PESE-building1.png)
1ste afgewerkte gebouwtje in Peking. De conciërge-woning :)

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/PESE-tower.png)
Zicht op de zuid-oost toren en de werkplaats met ovens

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/PESE-gate.png)
Zuid-Oost gate vanaf de er-nu-nog-liggende berg. Er kruipt wat hout in dat ding....


Title: Re: Peking
Post by: Sedative Svardskampe on 10 November 2010, 02:53:22
U bent officieel tot gek verklaard :P Als je dat met zijn 2'en wilden bekomen.
Title: Re: Peking
Post by: AltWouss on 10 November 2010, 08:09:36
Ondertussen zijn er denk ik toch wel meer mensen die helpen, ik heb een vrij groot deel van de rechter muur gedaan. Ook heb ik onder de "Brigde of harmony" de gracht uit gegraven.

rowakkers is een berg ter breedte van de gracht aan het weg minen, en nog 2 anderen maken de rechter muur vrij.


Zupertails: Misschien is het handig eerst de 4 torens af te maken zodat de afbakening van het project wat beter duidelijk wordt?
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 10 November 2010, 21:19:57
torens : check
vanaf ik op de server kan , zal ik het geheel al eens aflijnen

EDIT :
even in Photoshop een tijdelijke layout gemaakt.
Niet op de pixel correct, maar komt goed in de buurt :
(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/mapoverlay.jpg)
Title: Re: Peking
Post by: AltWouss on 11 November 2010, 09:46:45
Er zit helaas wel een huis op de plek van de grachts links. In ieder geval voor zover ik kan zien vanaf de render.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 11 November 2010, 10:26:59
Geen probleem, dat was een huis van gebruiker 'Knijn', die het niet erg vond dat we dat afbraken.
Was sowieso nog niet vergevorderd
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 16 November 2010, 07:24:56
Klein oproepje ondertussen : kunnen er meer mensen, als ze eens zin hebben, wat helpen weggraven/landfillen?

Mensen die Peking niet zien liggen op de map : ligt boven de villa-wijk.
Het stuk waar water ligt, mag met land opgevuld worden (dus kom maar op met je overtollige dirt/cobble/...) en het stuk waar bergen liggen... well...you know what I mean
Title: Re: Peking
Post by: Maddox on 23 November 2010, 22:06:03
Ik wil je graag helpen! Jij geeft mij commandos, ik voer het uit. :P
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 24 November 2010, 13:46:28
Awesomz
Voorlopig kunnen we even niet inloggen op de server (notch-pruts-update), maar de dingen die nu in de wachtrij staan zijn de volgende : (niet per sé in volgorde van belangrijkheid)

 - Levellen van de grond binnen de muren van Peking, en preferabel opvullen met dirt/gras (is geen must, maar als je kan kiezen...)
 - South Gate : de berg wegkappen tussen de 2 'benen' van het U-vormige stuk die uit de gate schieten
 - South East Gate : Berg weghalen over de South East Bridge


Todo list voor mezelf, wel in volgorde van belangrijkheid :
 1) in Photoshop een gedetailleerdere map maken
 2) de outlines van elk gebouw alvast in blokjes tekenen op de map, zodat men zelfstandig kan verderwerken zonder mijn toezien
 3) graven kappen en grond opvullen

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/wishlist1-1.jpg)
Title: Re: Peking
Post by: ArcanisNl on 2 December 2010, 18:34:55
krijgen we nog updates?  ;D
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 2 December 2010, 20:29:34
Ge hebt gelijk , ik ben lui in het maken van updates.

Aaaaaanywayz...
(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-11-21_13.53.10.png)
Afbraakwerken van de berg boven de South East bridge

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-11-29_23.32.08.png)
Nog een mooi'ke van de afgewerkte brug over de rivier. By night omdat alles er dan beter uitziet

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-11-27_13.53.39.png)
Renderfoutjes ftw. Zo zie je maar hoeveel mollen er onder Peking zitten

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-11-27_17.03.51.png)
Eén van de legendarische bordjes :)
PS : als je meegewerkt hebt aan Peking, aarzel dan niet om aan de South Gate een bordje te plaatsen met je naam op ;)

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-11-29_13.55.29.png)
Deze gate dus

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-11-29_21.17.08.png)
Diezelfde south gate nog eens overdag, met enkele actieve gravers

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-01_23.53.14.png)
Beginselen van weeral een nieuw gebouwtje in Peking : de rechter scheidingsmuur van het eerste binnenplein. Dit plein zal het eerste worden wat je ziet eens je de gates binnenstapt.



(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-02_08.23.58.png)
Oh ja, van wie is dit gebouwtje? imacbest liet al weten dat het zijn bouwsel was binnen de muren van Peking. Nu nog de persoon vinden van wie dit hier is, dus :)



Title: Re: Peking
Post by: ArcanisNl on 4 December 2010, 09:24:37
ik ben even zat van het droogleggen/muurtjes bouwen dus ben begonnen met Peking centraal station
Title: Re: Peking
Post by: bace77 on 7 December 2010, 18:09:44
Als ik vandaag een gaatje vind zal ik al eens een steentje bijdragen se   :o
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 7 December 2010, 18:52:48
graven, slet! :p
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 9 December 2010, 21:57:53
Naar gewoontje nog wat foto's van de gebeurde werken tot nu toe :

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-08_22.16.13.png)
De beginselen van het eerste binnenplein van zodra je door South Gate komt

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-08_23.16.48.png)
Idem, uit een ander camera view

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-09_07.57.07.png)
En nog eentje om het af te leren

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-09_08.12.32.png)
Nightview van het geheel binnenplein tot nu toe

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-09_21.41.08.png)
Nog "snel even" een stukje berg weggekapt met nieuwe MC'ers bace77 en Stampvoet
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 16 December 2010, 19:29:45
Updates voor de mensen die peking ondertussen nog niet hebben bezocht (jaja, je moet af en toe van je laten horen)

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-12_17.58.29.png)
Dankjewel Driaker om de Zuid-ingang zo goed als op je eentje te betegelen ;)

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-16_00.06.30.png)
't zelfde maar vanuit een andere hoek

(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2010-12-16_08.23.27.png)
Stap je door de zuiderpoort : krijg je dit te zien.
Het eerste echte binnenplein waar de voorbije dagen al serieus wat manuren in gestoken zijn. 't Is bijna volledig plat.
Title: Re: Peking
Post by: theempire37 on 17 December 2010, 00:36:36
ik ben mijn project helms deep een beetje beu dus ga ik je maar helpen met peking :)
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 18 December 2010, 18:23:03
Hoewel ik de volledige muur van smoothstone wel waardeer in het begin plein had ik graag gehad dat zulke dingen eerst op voorhand worden gevraagd.
Waarom?
Wel je smoothstone is een beetje tevergeefs, beste onbekende bouwer, want de muur moest in dirt....
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 19 December 2010, 11:12:15
whahaha oeps :P
dat is best lullig hehe. naja hij heeft in elk geval plezier gehad in het bouwen van een mooi muurtje mag ik dan hopen.
Title: Re: Peking
Post by: Rman on 19 December 2010, 12:19:05
Hoewel ik de volledige muur van smoothstone wel waardeer in het begin plein had ik graag gehad dat zulke dingen eerst op voorhand worden gevraagd.
Waarom?
Wel je smoothstone is een beetje tevergeefs, beste onbekende bouwer, want de muur moest in dirt....

Ik wil ook wel een stukje bouwen/graven aan je project; als je duidelijke instructie geeft:
mijn ingame nick is rman_nl
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 20 December 2010, 07:27:45
Duidelijke instructies (hoewel vrij veel seriewerk) it is :
 - Alle bergen plat tot op het punt dat je eronder al een bouwwerk tegenkomt (hier en daar zal je al dingen onder de bergen vinden, zoals outlines of volledige gebouwen.
 - De rivier rondom Peking dient nog steeds verder uitgegraven te worden. Deze is 52 blokjes breed vanaf de oever-rand geteld. Wanneer je even op de map kijkt zal je al en aanduiding vinden van hoe deze moet lopen. De prioriteit gaat bij de rivier uit naar het 52 breed maken van de rivier, niet naar het aanleggen van de oever aan de buitenkant.
 - Voor mensen met sponzen : het volledige noordelijke stuk van Peking (ong. 80% van de oppervlakte) mag nog geëgaliseerd en drooggelegd worden.
 - Voor mensen die HEEEEL nauwkeurig zijn - ik ben een pietje precies als het daarop neerkomt - : de buitenkant van de South East Gate is het spiegelbeeld van de South West gate. Kijk je op de map, zal je zien dat SW-gate nog moet worden gebouwd. Let wel : ENKEL DE BUITENKANT, gezien de binnenkant er totaal anders uitziet.
 - Voor de minder creatieve mens : de volledige ommuring van Peking afwerken. Zie pagina 1 van deze thread voor een plannetje van hor de doorsnee van de muur is, of kijk gewoon naar een bestaande muur.

EDIT : gezien mensen niet graag zoeken en klikken, hierbij de link naar de doorsnede van een Peking-muur
http://minedraft.net/?md=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 (http://minedraft.net/?md=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)
8 breed onderaan, 6 breed bovenaan, dus. Alles in dirt behalve de onderste en bovenste laag. Onderaan een rand van Cobble, en bovenaan een laag smooth.
Ben je ECHT ijverig, mag je al een laag halfstones leggen aan de buitenkant van de muur (1 laagje slechts).


This should keep you busy ;)
Title: Re: Peking
Post by: Divania on 31 December 2010, 14:59:13
Erg jammer dat het gedeelte achter de gate van supreme harmony door admin vlak is gemaakt :(((
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 31 December 2010, 16:22:55
Ach hou toch op te zeuren man.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 2 January 2011, 09:35:36
Om verder gezeik over het plat-maken-door-een-admin (Grum in dit geval) te voorkomen :

Op een bepaald moment is er beslist (don't ask why) om alle chunks waar nog geen persoon fysieke veranderingen heeft gemaakt, met 'biomes' te injecteren en dus de chunk volledig from scratch te genereren. Dit was ongeveer 2 weken na de resleas van de officiële biomes patch dacht ik.
Als je nog ergens een oude map van de tweakcraft server zou terugvinden, zal je zien dat de locatie voor Peking bewust gekozen was vanwege het grote aantal water op die originele plek (droogleggen duurt minderlang dan berg weghakken).
Op een vrolijke dag stond ik op, om tot de conclusie te komen, dat ipv water er torenhoge bergen stonden.
Aangezien het onmogelijk was om van een biomes chunk naar een 'gewone' chunk terug te keren blijkbaar, heeft Grum gewoon de boel platgelegd, waar er origineel water was. Mogelijk is er te veel/te weinig weggehaald, maar je hoort me niet klagen. Ik denk zelfs, dat wanneer de biomes chunks waren gebleven, ik nu rustig terug EVE online aan't spelen was....
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 2 January 2011, 12:50:47
Nou dat is een mooie verklaring zupertails :P
Lijkt mij duidelijk genoeg.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 8 January 2011, 12:57:19
(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2011-01-07_18.52.04.png)

Waar hebben we dit bordje nog gezien? :)
Kleine update : er is al serieus wat berg weg en er wordt op 2 plaatsen gefocus'd in Peking momenteel :
 - het grote binnenplein nadat je door de eerste gate gaat (vooral rots links ervan)
 - Deze bijna verdwenen rots, in de buurt van het eerste gebouwtje in Peking, waar je vroeger terechtkwam bij /warp peking
Title: Re: Peking
Post by: quimpy on 8 January 2011, 13:19:53
(http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/2011-01-07_18.52.04.png)

Waar hebben we dit bordje nog gezien? :)
Kleine update : er is al serieus wat berg weg en er wordt op 2 plaatsen gefocus'd in Peking momenteel :
 - het grote binnenplein nadat je door de eerste gate gaat (vooral rots links ervan)
 - Deze bijna verdwenen rots, in de buurt van het eerste gebouwtje in Peking, waar je vroeger terechtkwam bij /warp peking
Lijkt me vet om aan mee te kunnen werken
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 11 January 2011, 18:36:30


Waar hebben we dit bordje nog gezien? :)
Kleine update : er is al serieus wat berg weg en er wordt op 2 plaatsen gefocus'd in Peking momenteel :
 - het grote binnenplein nadat je door de eerste gate gaat (vooral rots links ervan)
 - Deze bijna verdwenen rots, in de buurt van het eerste gebouwtje in Peking, waar je vroeger terechtkwam bij /warp peking
Lijkt me vet om aan mee te kunnen werken
STart diggin man ;)
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 14 January 2011, 20:30:32
YES! der is een volledige berg weg :)
En nee ik ga geen screenshot uploaden van een leeg veld. Ben gewoon blij ^_^
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 21 February 2011, 23:52:26
Na mijn eigen project zo goed als voltooid te hebben, heb ik nu even niets te doen en omdat ik me al vanaf dat ik op tweakcraft kwam sta te verwonderen over wat een gaaf project dit is ben ik van plan mezelf eens een tijdje aan Peking te wijden.

Ik ben nl. een tijdje bezig geweest met dingen bijbouwen in Peking. Ben bijv. al gebouwde dingen aan het kopiëren naar de andere kanten, een aantal dingetjes aan het oppoetsen/opruimen, en beheer nu ook de centrale opslag.

Mochten er mensen zijn die vragen hebben of nog s willen meebouwen dan kan je bij mij terecht iig zolang Zupertails er niet is.
Ik weet trouwens niet hoe het zit met de bouwrechten of hoe dat ingesteld staat, dus daar kan ik je helaas niet aan helpen.

Maar tot nu toe vind ik dat Peking er al onwijs gaaf uitziet en wil graag alle mensen bedanken die hier tot nu toe op wat voor manier dan ook aan hebben bijgedragen.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 4 March 2011, 07:20:03
ja, ik leef nog :)
nee, ik speel bitter weinig MC

iig, wil ik nog wel gerust wat verderdoen aan Peking nu er weer iemand is naast mezelf die wat gedrevenheid toont. ik zag inderdaad dat de binnenplaats al mooi is afgewerkt in spiegelbeeld, wat ook de bedoeling was, dus good job, Ragg ;)
Title: Re: Peking
Post by: vaag256 on 4 March 2011, 13:44:13
We hebben gister al weer een mooi stuk weggeblazen mbv oa m1ke en een beetje tnt :p
er komt de laatste tijd ook weer wat meer "oude garde" terug, dus ben benieuwd of we jou ook weer gaan zien :p
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 4 March 2011, 21:49:21
ja, ik leef nog :)
nee, ik speel bitter weinig MC

iig, wil ik nog wel gerust wat verderdoen aan Peking nu er weer iemand is naast mezelf die wat gedrevenheid toont. ik zag inderdaad dat de binnenplaats al mooi is afgewerkt in spiegelbeeld, wat ook de bedoeling was, dus good job, Ragg ;)

Hehe graag gedaan :)
Knappe jongen als iemand nog een foutje kan vinden in de bestaande gebouwen (though nu even niet i.v.m. oude back-ups...)

Als ik trouwens vragen mag Zupertails, er waren nog een paar dingen waar ik mee zat:
- in welk tijdperk/dynastie/era/periode was het de bedoeling dat Peking in gebouwd werd?
- Moeten de buitenste muren eigenlijk wel van dirt worden? Had nl. is een keer iets anders gezien, dat het van een steenachtig materiaal was. Dat alleen de poorten en bepaalde binnenmuren rood (dirt) zijn
- in je Forbidden Template staan geen tuinen getekend, zou het wat zijn om die toch te aan te leggen?

Bedankt en ik zou het leuk vinden als je weer eens komt kijken :D


Title: Re: Peking
Post by: Divania on 5 March 2011, 12:02:37
Ik wil ook mee helpen!
Title: Re: Peking
Post by: M1ke on 6 March 2011, 15:43:56
Vaag/Kwakkel & ik hebben een redelijke berg weggehaald dus er kan sowieso weer verder gebouwd worden.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 7 March 2011, 07:10:21
Als ik deze week niet te laat moet werken, zal ik proberen nog eens wat vaker online te komen.
ivm dirt als buitenste muur : IRL is dit een vorm van klei, die donkerrood geverfd is. De originele kleur van dirt in Minecraft kwam het dichtstbij.

Het Peking dat we bouwen, mag dat van vandaag zijn (i.e. er mag elektriciteit in liggen)

De tuinen waren voor mij een vorm van afwerking, zodat we zeker niet te veel gingen wegkappen, maar als je ze gaat aanleggen, be my guest.
Ik baseer me hoofdzakelijk op m'n PSD file voor de accuraatheid van de muren.(JPG versie op www.zupertails.be/stuff/minecraft/) De rest van de looks gaan uit van Google Maps foto's, goewel er soms van een bepaald detail bedroevend weinig te vinden zijn.
Title: Re: Peking
Post by: n0xius on 7 March 2011, 17:26:35
:) indien er nog gunpowder nodig is heb ik nog wel 1 big chest vol liggen for free.
  en wat moet er nog gedaan worden :) heb week vakantie en tijd over :P
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 7 March 2011, 18:40:45
alle bergjes die er de laatste maanden waren, zijn er nog steeds, dus laat je volledig gaan ;-)
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 8 March 2011, 21:55:29
Quote
ivm dirt als buitenste muur : IRL is dit een vorm van klei, die donkerrood geverfd is.
De originele kleur van dirt in Minecraft kwam het dichtstbij.

Begrepen, maar ik keek zeg maar naar de buitenste muren. wat je op het plaatje rechts en links van de poorten ziet.
Die is zo te zien van een steenachtig materiaal (cobble of smooth?). Het is ook te zien op enkele van je foto's

(http://img852.imageshack.us/img852/8903/peking1.jpg) (http://img852.imageshack.us/i/peking1.jpg/)
(http://img141.imageshack.us/img141/7460/peking2.jpg) (http://img141.imageshack.us/i/peking2.jpg/)

Maar dat moeten we anders nog ff bekijken hoe dat zit, want dat zou dan nogal een grote aanpassing worden.

Quote
Het Peking dat we bouwen, mag dat van vandaag zijn (i.e. er mag elektriciteit in liggen)

De tuinen waren voor mij een vorm van afwerking,
zodat we zeker niet te veel gingen wegkappen, maar als je ze gaat aanleggen, be my guest.

Idd dat had ik gemerkt. Verstandig is eerst de gebouwen maar eens neer te zetten :)


Quote
Ik baseer me hoofdzakelijk op m'n PSD file voor de accuraatheid van de muren.
(JPG versie op www.zupertails.be/stuff/minecraft/) De rest van de looks gaan uit
van Google Maps foto's, hoewel er soms van een bepaald detail bedroevend weinig te vinden zijn.

Die bestanden zijn goed te gebruiken
jammer trouwens dat VirtualForbidden city niet meer werkt :/
op Google earth staat nog een heel gaaf 3D-model van de stad :) dus misschien kunnen we dat ook gebruiken?

Groeten en bedankt!
Ragg
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 9 March 2011, 07:21:44
*installeert ASAP Google Earth nog es*
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 9 March 2011, 12:39:49
Trouwens als iemand de opslag zoekt, die bevind zich nu ondergronds, op hetzelfde plein als de /warp
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 20 March 2011, 09:14:50
omg...
er zijn nogal veel bergen weg opeens XD XD XD
Title: Re: Peking
Post by: M1ke on 20 March 2011, 14:55:13
Yup, credits daarvoor naar M07, Giordino, Rakky, DrussUK, Leovanhaaren & myself.

En ik zal vast iemand vergeten, excuses. :)
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 20 March 2011, 16:17:22
Jong je vergeet idd iemand -.-
Title: Re: Peking
Post by: M1ke on 20 March 2011, 16:21:16
Oh, heb niet doorgehad dat jij echt veel gegraven had daar. Dacht dat je meer met de opbouw van peking bezig was, excuses :')
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 20 March 2011, 16:37:30
Ook dat :) van alles een beetje eigenlijk, maar mainly opbouw.
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 20 March 2011, 16:39:33
ow Ik heb trouwens die pinakel op de hoek gereviseerd met 1.3 materialen. Let me know what u think of it ^^
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 20 March 2011, 17:09:53
Je bedoelt de allereerste hoektoren?
Title: Re: Peking
Post by: tominoz on 20 March 2011, 18:07:17
omg...
er zijn nogal veel bergen weg opeens XD XD XD

Klabam!!!
(http://i51.tinypic.com/2a7cql2.jpg)
(http://i55.tinypic.com/2dtpx7t.jpg)
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 20 March 2011, 19:11:50
Je bedoelt de allereerste hoektoren?

Yup :)
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 17 June 2011, 07:07:59
Wegens geen tijd meer voor Minecraft :
http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/forbidden%20template.psd

succes M1ke en de anderen
Title: Re: Peking
Post by: timoever on 17 June 2011, 10:37:51
Project ligt alweer tijden stil wegens een tekort aan motivatie geloof ik.
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 17 June 2011, 11:02:10
Peking is 100% afgegraven voor zover ik kan zien. Zojuist even doorheen gelopen en er is geen berg te bekennen van begin tot eind.
Het is dus gewoon een leeg canvas op het moment waar op gebouwd kan worden.

Ik ben niet zo thuis in de stijl van peking qua materialen en hoogte/details van de gebouwen maar het lijkt me opzich wel grappig om af en toe wat gebouwen neer te zetten.
Bouwen duurt altijd minder lang dan graven ;)

Voorbeeldje Hogwarts: het graven duurt al een halfjaar en alle gegraven plekken zijn in maar ong. 2-3 week tijd bebouwd.

In andere woorden, Peking duurt het dus al langer dan een half jaar en het is nu EINDELIJK klaar met graven. Dat kunnen we nu toch niet een stille dood laten sterven ?
Title: Re: Peking
Post by: ZXIT on 17 June 2011, 13:06:09
Ik vind het idee van peking nog steeds erg leuk, al is het wel erg groot.
Hoop dat iemand het kan overnemen
Title: Re: Peking
Post by: Dragon9112 on 10 July 2011, 00:06:57
ik wil peking wel overnemen.

ik was van plan om een tempel te gaan maken maar na dat ik eens door peking heen ben gelopen lijkt het mij beter dat ik daar verder kan gaan aangezien de tempel heel er op de bouw werken in peking zou gaan lijken.
Title: Re: Peking
Post by: M1ke on 11 July 2011, 23:39:21
Van mij mag je er aan beginnen, alleen willen we wel graag dat de plannen van Zupertails aangehouden worden en niet dat het een wildbouw word van random gebouwen.

Ik heb sowieso geen idee of Ragnarr er iets doet? Anders kan je hem wel even messagen.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 20 August 2011, 10:00:53
Ik kon het niet laten om even te kijken hoe het met m'n "kindje" is, nu m'n echte kind nog niet is geboren ;)
Na een half jaar zie ik dat er iemand al de moeite gedaan heeft om een stukje hoofdgebouw bi te bouwen. Good job aan degenen die dit al hebben gedaan ;)
Keep up the good work.
Kan ik nog steeds golden tools laten vallen zodat ze terug full health hebben btw? Als er nog zo'n truuks zijn, kan ik wel eens op een dooie zaterdag of zondag een half dagje komen meegraven
Title: Re: Peking
Post by: Rhan21 on 20 August 2011, 10:19:10
Je kunt je tools repareren door ze in je hand te houden en vervolgens op je rechtermuisknop te drukken. Verder kun je Gunther's toolfix downloaden, dan gaan je tools nooit stuk!
Title: Re: Peking
Post by: timoever on 20 August 2011, 18:17:46
Ik kon het niet laten om even te kijken hoe het met m'n "kindje" is, nu m'n echte kind nog niet is geboren ;)
Na een half jaar zie ik dat er iemand al de moeite gedaan heeft om een stukje hoofdgebouw bi te bouwen. Good job aan degenen die dit al hebben gedaan ;)
Keep up the good work.
Kan ik nog steeds golden tools laten vallen zodat ze terug full health hebben btw? Als er nog zo'n truuks zijn, kan ik wel eens op een dooie zaterdag of zondag een half dagje komen meegraven

Peking is al geheel afgegraven dusjah.... :P
Title: Re: Peking
Post by: M1ke on 21 August 2011, 14:30:27
Ik kon het niet laten om even te kijken hoe het met m'n "kindje" is, nu m'n echte kind nog niet is geboren ;)
Na een half jaar zie ik dat er iemand al de moeite gedaan heeft om een stukje hoofdgebouw bi te bouwen. Good job aan degenen die dit al hebben gedaan ;)
Keep up the good work.
Kan ik nog steeds golden tools laten vallen zodat ze terug full health hebben btw? Als er nog zo'n truuks zijn, kan ik wel eens op een dooie zaterdag of zondag een half dagje komen meegraven
Graven hoeft niet meer, ik heb een paar maanden geleden alles al weggegraven met een paar leden het is nu alleen nog bouwen maar er is niemand die er momenteel tijd wil insteken.
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 22 August 2011, 22:44:35
Ik wil er wel aan bouwen alleen ik weet niet hoe het er uit moet komen zien behalve dan waar het moet komen te staan.
Plus hogwarts is nu ook eindelijk 100% afgegraven en dan heb ik ook nog eens mijn persoonlijke project :P
Zupertails, zou jij misschien wat voorbeelden kunnen maken ofzo ? Gebouwen die op meerdere plekken moeten komen te staan en dan ook aangeven wat gekopieerd kan worden. Ik denk dat dat wel een goede manier is om het geheel te bouwen.
Title: Re: Peking
Post by: M1ke on 22 August 2011, 23:03:28
Dat heb ik dus ook, ik heb de muur afgemaakt omdat er een sjabloon was. Over de rest van de gebouwen heb ik dus echt geen idee.
Title: Re: Peking
Post by: Ragnarr on 27 August 2011, 18:07:55
Ik ben er pas geleden nog flink aan bezig geweest met name aan het grootste gebouw, de tempel. Zupertail had daar een leuk beginnetje aan gemaakt. De voet daarvan heb ik al bijna voor de rest klaar en wil daar zeer zeker mee verder gaan ;). Over hoe alles eruit moet komen te zien: ik kijk altijd goed om me heen naar alles wat er al staat, ik kijk naar plaatjes foto's van 'the real thing' neem het in me op en ik gebruik mn fantasie. Dat is misschien wat vaag, maar volgens mij werkt het wel aardig. Alhoewel dat gebouw wat ik gebouwd heb rechts van de tempel een beetje 'hoog' was uitgevallen, maar goed hij ziet er in ieder geval mooi uit :D
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 26 November 2011, 00:39:53
http://www.planetminecraft.com/project/project-1845/
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 21 January 2012, 12:44:55
Iemand bezwaar als ik de dirt muren in peking vervang met rode wol? Als ik namelijk naar foto's etc. kijk van peking zijn de muren voornamelijk rood gekleurd.
Nu met een degelijke sheepfarm lijkt me dit nu een goed alternatief voor het dirt.

*edit*

Ik vind het er persoonlijk een stuk beter uit zien. Bij /warp peking kan je het verschil zien tussen dirt en de rode wol.
Ook zou ik graag de vloer van stone steps willen vervangen met stonebricks. Dit is een stuk accurater met hoe de echte forbidden city er uit ziet.
Title: Re: Peking
Post by: Milenco on 21 January 2012, 16:33:38
Sure, graag zelfs :) Mooi dat Peking weer wat wordt opgepakt!
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 22 January 2012, 00:20:35
(http://www.kinabaloo.com/forbidden_city/fcmap11.gif)

Dit is de exacte map die zupertails gebruikt heeft en nu blijkt dus dat hij de map iets vergroot heeft. Op deze kaart zijn namelijk alle pixels netjes 1 pixel groot en op de kaart van zupertails zijn ze allemaal een beetje blurry.
Waarom post ik dit? geen idee :P Vond het kaartje toevallig.
*edit*
Waarom ik het post is omdat als ik verder wil gaan bouwen ik  aarschijnlijk op een gegeven moment in de knoei raak met dingen aan elkaar te zetten omdat door de vergroting in Zupertails plaatje de pixels af en toe te onduidelijk zijn om een goede meting te maken en die te vertalen naar minecraft. En aangezien er al een groot gedeelte gebouwd is kan dat op den duur dus voor problemen zorgen. Maar ja, we zullen zien :P
Title: Re: Peking
Post by: Rhan21 on 22 January 2012, 11:03:48
Als je bepaalde blocks nodig hebt dan moet je het even zeggen. Succes ermee!
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 22 January 2012, 11:56:42
redwool, en veel van dat :P witte wool is ook prima. En als je andere kleuren wool gemakkelijk kan herkleuren naar rood mag ook dat.
Title: Re: Peking
Post by: Maddox on 22 January 2012, 11:57:38
Heb nog wel aardig wat rode bloemen staan, als je die nodig hebt. :)
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 22 January 2012, 13:24:28
Ik ben nu toch echt tot de conclusie gekomen dat het bouwen niet gaat lukken met de kaart die Zupertails ons heeft achtergelaten. Omdat die kaart een beetje vergroot is (en dus erg pixelachtig/blurry) is het erg moeilijk om exacte maten over te nemen.
Daarbij komt nog eens dat de maten op de kaart die Zupertails heeft gebruikt niet overeenkomen met de maten ingame.

Ik kan wel de kaart gebruiken die ik hier voor gepost heb, die is erg netjes en pixels zijn ook echt pixels ( dus niet blurry ) maar dan word het hele complex wel iets kleiner. ( En kan het sneller gebouwd worden ? )
Een klein puntje, alles wat nu gebouwd is moet dan afgebroken worden en opnieuw neergezet worden zodat de maten weer goed kloppen.

Nou vraag je je misschien af, kan je niet gewoon verder bouwen met wat er staat en dan alles een beetje groter maken? Nou nee, omdat ik al zei dat de maten op de kaart en in game niet overeen komen en dus zal je heel snel problemen krijgen met aansluiten van links / rechts / midden etc. etc. Misschien dat Zupertails nog een andere kaart heeft gebruikt maar die nooit gepost heeft, maar aangezien wij daar geen beschikking over hebben lijkt mij de beste oplossing om wat er nu gebouwd is opnieuw te bouwen aan de hand van de kaart die ik hier voor gepost heb.

Als afsluiting : Peking ligt nu sowieso stil, als we het afbreken en allen van dezelfde nette kaart opnieuw beginnen kan er misschien ooit nog iets moois van gebouwd worden. Tevens is er nog niet super veel gebouwd als je kijkt naar wat er allemaal nog gebouwd moet worden.
Naja in elk geval, ik kan deze beslissing niet maken dus bij deze ligt Peking gewoon nog stil.
Title: Re: Peking
Post by: Milenco on 22 January 2012, 14:20:33
Als ik het zo hoor lijkt het me logischer/makkelijker om de goede kaart na te bouwen en inderdaad het huidige spul weer plat te gooien (of te laten moven met WE?).
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 3 August 2012, 07:11:24
Even ter verduidelijking :
dit is NIET de kaart die ik gebruik om te bouwen!!!!!


Ik gebruik mijn eigen tekening BOVENOP deze kaart, gezien dit plannetje niet accuraat is op de meter (ja ja, ik weet het, perfectionist tot in de kist...)

Wat ik doe (af en toe), is de map van Google maps als transparante layer bovenop dit leggen, en stukken bijtekenen. Je zal bijvoorbeeld zien dat mijn eigen tekening (waar de bruine buitenmuren op getekend staan, en de rivier in aantal pixels is gedefinieerd) alles wat shift tov dit vermelde plannetje.

Ik zal binnen kort de midden-tempel nog even gaan vergelijken met wat het moet worden, zodat deze pixel-perfect kan zijn.

Er komt een plannetje aan, mensen. Ik heb alleen de tijd even nodig, en zoals sommigen al weten heb ik een kleine koter rondhuppelen, die vrij veel aandacht eist :)


(http://www.kinabaloo.com/forbidden_city/fcmap11.gif)

Dit is de exacte map die zupertails gebruikt heeft en nu blijkt dus dat hij de map iets vergroot heeft. Op deze kaart zijn namelijk alle pixels netjes 1 pixel groot en op de kaart van zupertails zijn ze allemaal een beetje blurry.
Waarom post ik dit? geen idee :P Vond het kaartje toevallig.
*edit*
Waarom ik het post is omdat als ik verder wil gaan bouwen ik  aarschijnlijk op een gegeven moment in de knoei raak met dingen aan elkaar te zetten omdat door de vergroting in Zupertails plaatje de pixels af en toe te onduidelijk zijn om een goede meting te maken en die te vertalen naar minecraft. En aangezien er al een groot gedeelte gebouwd is kan dat op den duur dus voor problemen zorgen. Maar ja, we zullen zien :P
Title: Re: Peking
Post by: Giordino on 4 August 2012, 11:39:39
Goed om te zien dat er weer gewerkt wordt aan Peking  *O*
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 4 August 2012, 20:25:19
Voor de angsthazen : ik ben alle weg te graven bergen in kleine "kottekes" aan't opdelen, zodat de mentale drempel niet zo hoog meer ligt :)

(ps : ik kan geen attachments toevoegen aan deze post, dus dan maar een externe link : (http://www.zupertails.be/stuff/minecraft/kottekes.png) )
Title: Re: Peking
Post by: Arnold on 4 August 2012, 23:53:46
Als ik mijn eigen graafslaafwerk af heb, dan wil ik je ook wel eens komen helpen met graven. :)
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 5 August 2012, 10:34:19
Waarom ben je eigenlijk alles aan de buitenkant aan het afgraven nu? Binnen is alles afgegraven toch, dus je kan bouwen? :P
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 7 August 2012, 08:19:00
my point exactly, maar dan omgekeerd :
Waarom binnenin al beginnen bouwen als de buitenkant nog niet eens af is?
Ik voorzie namelijk dat - eens de binnenkant is volgebouwd - het project een 'yeah, whatever' status krijgt en er geen kat nog met de afwerking aan de buitenkant gaat bezig zijn.
Diezelfde buitenkant is trouwens nog LANG niet af (en dan bedoel ik niet alleen het hersenloze graafwerk, maar ook het aanleggen van enkele kleine steigers, een weg aanleggen met boompjes zowel op de oevers als op de bruggen, gebouwen aan de buitenkant plaatsen - check google maps maar eens ^_^)

AAaaanyway, zoals al eerder vermeld : ik ben bezig aan de map, maar het duurt nog eventjes vanwege een zeven maanden oude 'hindernis' :)
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 7 August 2012, 09:56:20
Ik denk dat veel mensen meer willen helpen op het moment dat ze wat gevarieerder werk kunnen doen. Zo is in elk geval gebleken uit zo goed als elk groot project in het verleden. Door alleen maar te kunnen graven houden mensen op een gegeven moment op met helpen en komt het project in de vergetelheid. Maar ja, jouw keuze ;) Ik ga zometeen in elk geval weer verder met graven.

Oh 1 tip. Aan de binnenkant zijn nog veel plekken waar water ligt en ik neem aan dat je dit wilt opvullen met dirt/cobble/whatever. Doe dit niet en kijk welk materiaal er als definitief moet komen zodat je op het moment dat je op die plek aankomt niet eerst weer een laag dirt/cobble moet weghakken om het alleen maar te vervangen met wat er hoort te liggen.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 8 August 2012, 16:35:11
thx4tip.
Mijn origineel plan was om hier overal cobble te leggen, maar gezien het mooie resultaat van de steentjes op het beginplein van Peking, lijkt me dat mooier te zijn.

Sowieso moet ik eerst nog uittekenen waar de parkjes komen; die gaan dan met simpele dirt bekleed zijn. Het wandelpad tussen de bomen zou ook nog iets speciaals moeten worden, niet zomaar cobble.
Ik ben aan't denken de buitenste rij met cobble te bekleden, en het hoofdgedeelte met een ander soort steen. In't echt zijn die paden namelijk ook andersgekleurd aan de zijkant.

Indien er iemand irl in Peking is geweest : welke kleur/steensoort heeft de grond in de huisjes?
Dit kan ik namelijk niet terugvinden op Google Maps/Streetview/Panorama
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 15 August 2012, 22:55:09
Ik wou een testje maken qua bomen op de oever en looppad en zo.
Dus ik pak de googlemaps erbij en ik bedacht mij, vroeger hadden ze helemaal geen autoweg eromheen liggen.
Dus de vraag is, sommige dingen op google maps zijn veranderd met de tijd en zijn dus niet origineel peking meer. Wat wil je met dit soort dingen doen?

En je kan hier ook eens kijken voor wat inspiratie.
http://play.minecraftworlds.info:8123/#

In het menu (net als bij ons) op project 1845 klikken. Zij maken behalve de verboden stad ook alles wat er om heen ligt. Het complex word bij hun wel een heel stuk groter dus je kan de dingen sowieso niet 1 op 1 overnemen en dat wil je waarschijnlijk toch niet :P Maar wel goed voor inspiratie.

Oh en de buiten muren ( althans op google maps ) zijn volgens mij van een soort cobble/stonebrick achtig materiaal en dus niet van het rode materiaal wat we nu gebruiken (wol of dirt)
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 16 August 2012, 07:56:12
fuck that shit.
Minecraft worlds stal m'n idee :(

M'n zin om verder te doen is zwaar de grond in gezakt momenteel.
Ziet er btw gescripte crap uit en /give en zo...

Maar...om positief te blijven : ik kan hun bestaand plan gebruiken voor als die huisjes in het noorden ;)
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 16 August 2012, 08:48:31
Ze maken inderdaad af en toe gebruik van world edit en gespawnde blocks. Ze hebben het midden van de stad naar eigen zeggen legit gemaakt en dat wil ik best wel geloven, want ik volg het project al meer dan een jaar inmiddels en dat duurde inderdaad eeuwen. Maar toen ging alles ineens een stuk sneller en dat is het moment dat ze spawned blocks begonnen te gebruiken.

Dat maakt Peking op tweakcraft dus een stuk beter omdat bij ons wel alle blocks legit zijn.

Anyway, ik heb een stukje oever gemaakt. Je moet maar zien of je het mooi vind of niet, dan kan ik het verder maken als je wilt. Ik had het met snowplanks op de cobble gemaakt zodat je gemakkelijk eroverheen kan kijken en ik zag dat jij het met stoneslabs had gedaan. Welke vind je beter/mooier? :P
En wat vind je van het idee om de buitenmuur (behalve de echt rode stukken) van stonebrick te maken ipv dirt? Dat komt meer overeen met wat ik op google maps zie.

Oh en zupertails.. van elk bouwwerk bestaat al iets in minecraft, dat is geen reden om de moed in de schoenen te laten zakken ;)
Title: Re: Peking
Post by: Milenco on 16 August 2012, 11:43:35
Ik herken het wel hoor. Halverwege Voyager kwam ik er ook achter dat iemand met tzelfde bezig was en al een stuk verder (http://www.planetminecraft.com/project/uss-voyager---work-in-progress/). Dat helpt niet echt qua motivatie. Ik heb er destijds in ieder geval energie uit geput dat hij (net als in jouw geval) ze hun shit met World-edit/MCedit hebben gemaakt en wij het gewoon legit doen.

Hoewel Voyager nog steeds niet echt actief is, is het wel mijn doel mijn project epischer te maken. Misschien kan jij daar ook motivatie uit putten?
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 16 August 2012, 18:32:56
http://www.panoramio.com/photo/71341414 laat de 'gewone' rode muur zien waar we dus nog steeds red wool voor kunnen gebruiken.
De afgepelde stukken waar geen verf meer ophangt zijn eigenlijk hele kleine steentjes (http://www.panoramio.com/photo/32384774), dus lastig om zeggen. Er is ook niet direkt zoiets buiten die stonebricks wat hierbij in de buurt komt.

Het wordt dus nu zoeken waar IRL de rode muur stopt en waar de stones zichtbaar zijn.

De stenen aan de oever : http://www.panoramio.com/photo/49806336
Ik ben zelf nog niet overtuigd van de stone slabs, maar we hebben niet echt een alternatief behalve sneeuw (smelt dat dan niet als je er een fakkel opzet?)
Steen slab komt wel beter overeen met het eigenlijke materiaal, maar de sneeuw ligt op de betere hoogte.
Zijn er nog andere opties mogelijk?
EDIT : pressure plates bijv? Die sluiten helaas niet goed aan, dacht ik


En om op de vraag te antwoorden over welke periode in de tijd dat we Peking aan het bouwen zijn :  we kunnen nog elke richting uit, maar gezien de simpliciteit van de gebruikte materialen, kunnen we misschien voor het 'oude' Peking gaan?. Een wandelpad aan de oever ziet er beter uit dan een autoweg.
Ik stel wel voor dat we op de buitenbruggen bomen planten zoals google maps  ons laat zien. De kans bestaat wel dat de oude Chinezen een beetje zin voor esthetiek hadden, dus dat zit wel goed :)

In ieder geval : alle meningen hierrond zijn welkom, ook van mensen die geen fuck met het project te maken hebben.
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 16 August 2012, 23:27:05
Over die rode wol op de buitenmuur, voorzover ik gezien heb is het alleen rood rond de "pleisterplekken", dus bij de grote ingangen en zo. De lange stukken muur zijn meer van baksteen.
Qua haalbaarheid van het project zou ik dus zeggen, gebruik hiervoor stonebricks. Als je namelijk alles wol wilt maken dan ben je weer een maand of 2 bezig met het verzamelen van wol. Dat kleine stukje rode wol wat ik in het begin gedaan heb heeft mij ook bijna een kist wol gekost, en dat was nog geen 1% van hoeveel er in de buitenmuur moet.

Snow smelt inderdaad in de buurt van fakkels, maar je gaat toch zeker geen fakkels op die muur zetten? Als je ze aan de andere kant van het looppad zet dan kan dat gemakkelijk en ziet het er nog mooi uit ook.

Ik zou persoonlijk het liefste voor een oude peking gaan, eventueel wel met een eigen twist eraan om het leuk te houden. 100% identiek nabouwen is nagenoeg onmogelijk en maakt het vaak ook erg moeilijk om de lol er in te houden. Het moet geen werk worden, maar hobby blijven ;)

p.s. ik word wel spuugmoe van het graven at the moment, vandaar dat ik dus wat boompjes geplant heb op de oevers :P Hope you like it. Aan de kant van het water moeten van die treurwilgen komen dacht ik, of in elk geval een ander soort boom als wat tegen de muur aan staat.
Title: Re: Peking
Post by: basvandijck on 17 August 2012, 00:15:37
Gazeebo als je hulp nodig hebt bij het graven, vraag me maar ff ingame
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 17 August 2012, 07:43:27
boompjes zijn een thumbs-up!
--------------------------------

'k Zal misschien al even samenvatten hoe de rechten op Peking momenteel ingesteld staan, voor mensen die willen meehelpen :


Full rights :
------------
ghosty_be                  
rakky                  
brainpower                  
Drawer                  
yopy                  
likeablearnold
Iedereen die in de VIP groep zit op de server
Admins uiteraard ook


A,E en H
---------
Groep 'default'
Groep 'builder'

E
-

Groep 'beunhaas
Groep 'newbie'



Zoals je ziet, kan je dus meer in Peking dan je denkt ;)
Reden da'k met de groep VIP's gewerkt heb (uit luiheid), is dat eens je VIP geworden bent, je eigenlijk al bewezen hebt dat je iets positiefs met de tweakcraft server wilt doen, en derhalve ook automatisch geen griefer zal zijn
Title: Re: Peking
Post by: simmeh24 on 17 August 2012, 21:45:56
 Moet zeggen dat Peking er behoorlijk mooi uit begint te zien! Mijn complimenten aan de builders!

Als je een donatie nodig hebt, laat het me even weten, wil je graag helpen :P
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 19 August 2012, 00:07:17
Ik heb een stukje muur gemaakt met stone bricks en dat rode wol.
Laat me maar weten of je het wat vind en dan kan ik het eventueel helemaal rondom bouwen :)
Er zitten nog geen cracked en mossy bricks tussen, die moet je er maar bij denken :P
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 19 August 2012, 09:55:17
stone bricks = me gusta! (op dynmap dan toch al gezien)
we moeten enkel opletten dat we de omheining aan de oever in cobble laten staan om nog een beetje afwisseling te hebben
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 23 August 2012, 10:19:06
Kimioni, wat gebeurt er met items die niet in de kisten horen in de Peking storage? Waar gaan die juist heen?
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 11 September 2012, 11:24:20
is bij jullie op Google maps ook de optie verdwenen om 'pegman' te slepen naar eender welke locatie op de kaart bij Beijing?

Heeft China weer zijn Great Firewall of China aangezet?
Title: Re: Peking
Post by: Giordino on 11 September 2012, 13:11:13
yup ook hier blijft het grijs  :')
Title: Re: Peking
Post by: Arnold on 11 September 2012, 22:18:09
yup ook hier blijft het grijs  :')
+1
Title: Re: Peking
Post by: Gazeebo on 12 September 2012, 00:04:28
Hmm ik heb er geen last van om eerlijk te zijn.
Title: Re: Peking
Post by: Original_Dutch on 12 September 2012, 00:07:40
China en Google spelen niet lief samen. China onderdrukt een aantal diensten van Google, en Google doet dat zelf ook, omdat ze het niet eens zijn met het internetbeleid van China.
Title: Re: Peking
Post by: Zupertails on 24 September 2012, 07:37:20
Voor de mensen die willen bouwen, trouwens : er is nog een 'leuke' job.
Sowieso mag de buitenmuur van Peking al finaal gemaakt worden (is nu nog deels in dirt).

De muur mag bestaan uit stone bricks (zoals al aan de zuidkant naast de hoofdingang is) en uit red wool.
De Red wool stukjes zijn enkel voor de gates.
Breedte van de wool : zo breed als het dak is van de gate.
Tip van de dag : ook de binnenkant van Peking mag in diezelfde stijl met red wool aan de gates, alsook de bovenkant. Als voorbeeld kan je hier best de hoofdgate al nemen, gezien die al voor een groot deel in't rood is 'geschilderd'
Title: Re: Peking
Post by: Arnold on 24 September 2012, 19:28:18
Zal binnenkort weer eens komen helpen!  (Y)