Forum

Tweakcraft => Projecten => Topic started by: freeman21 on 7 January 2011, 14:50:15

Title: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 7 January 2011, 14:50:15
mijn idee is om een pretpark te gaan bouwen ;)
met achtbanen en met spookhuizen en waterbanen en alles:D

ga nu een plekje zoeken ;) als je wilt helpen ben je welkom:D
(http://img220.imageshack.us/img220/3230/screenew.png)

hier komt het (heb geckecht bij dat muur ding iets maar daar woont niemand meer;)

plot is afgezet met cobblestone gelieve iets ruimte te nemen met bouwen en in overleg
ben nu alles plat aan het maken met dirt

\warp mineflags is de warp

zijn er mensen die willen helpen? ik zoek iemand die goed is in het aanleggen van minetracks en daar een rollercoaster van wil maken in overleg met mij :D ik zorg voor grondstoffen ;)
Title: Re: pretpark
Post by: Rhan21 on 7 January 2011, 16:47:49
Daar niet bouwen svp, zijn wij al bezig met monopoly, en is aan de weg van zeppelin.
Bordjes bij zeppelin en amsterdam met: gelieve niet hier te bouwen.
Title: Re: pretpark
Post by: freeman21 on 7 January 2011, 18:34:52
het is al opgelost :D klein stukje naar link voorbij de chunk error
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 10 January 2011, 20:08:49
jeej warp
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: iwritecode on 11 January 2011, 07:33:38
Entree zag er al erg leuk uit! :-)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 14 January 2011, 20:48:20
er staat een 1e achtbaan klaar dus als je een keer wilt kijken ben je van harten welkom :D!

mochten er mensen zijn die willen helpen en volgens mijn plan denken te werken :d. let me know !
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 15 January 2011, 02:11:11
Vandaag een beginnetje gemaakt met Kingda Ka te bouwen in het park, schaal is +/- 1:3

Moet alleen nog het juiste materiaal kiezen voor de toren en het spoor en dan de boel fatsoenlijk aanleggen. De rail laat ik om om een pilaar van de toren heen cirkelen omdat recht omhoog niet kan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kingda_Ka

Ben er overigens zelf in geweest :)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Chub1337 on 15 January 2011, 17:24:44
Hey ik wil ook graag meedoen met het project, Ik heb naar mijn idee een geweldig plan :D *kuch* *kuch*

In ieder geval, hier is het:

-=Het idee=-

Een doolhof maken, met meerdere lagen, je begint onderin, en je moet naar de top zien te komen.

-=Wat erin zit=-

- Natuurlijk allemaal gangen en doodlopende paden.
- Valluiken. (Waardoor je dus naar beneden valt en op het level dat je dan bent opniew moet beginnen)
- "Nep"-doodlopende paden.
- Geheime deuren.
- Ijzeren deuren die alleen opengaan als je de juiste knop ergens in het doolhof hebt aangeklikt.
- Ijzeren deuren die alleen opengaan als je de juiste combinatie hebt aangeklikt naast de deur.
- ... (als je nog een idee hebt, graag :D)

-=Uitwerking=-
Je begint dus onderaan en je hebt verschillende levels.
Elk level heeft zijn eigen soort block. Dus bijvoorbeeld van onder naar boven: dirt - wood - cobblestone - cobblestone+mossy cobblestone - smoothstone - halfsteps - ??
Als ze dan eindelijk boven zijn is er daar een nog nader te bedenken beloning(?)
Elk level is 5 blockjes hoog (dat is dus vloer, gang(2), plafond en redstone-ruimte) In totaal denk ik of 12 of 8 levels erin te kunnen passen. Ligt eraan of ik ook ondergronds mag. (70/5 = 14, weet ik, maar ook 2 levels die niet als doolhof zijn maar start en eind).

-=Het gebied=-
Ik zou graag een gebied van 60 lang, 40 breed en 70 diep willen (50 bovengronds en 20 ondergronds). Ondergronds is optioneel. Maar gaat dan wel ten koste van 2 levels indien dat niet mag.
De coördinaten zijn van x: 1837, y: 52 (of 72), z: -629 tot x: 1897, y: 122, z: -589.
Hier ook nog even een plaatje van de plek+het gebied:

http://i56.tinypic.com/11tlrt2.png

Het gebouw zal waarschijnlijk vierkant zijn, dit is het beste voor een doolhof, maar als we het gebied misschien uitje groter maken, kan ik het ook wat aantrekkelijker eruit laten zien, in ieder geval blijft de hoofd-constructie die grote balk. (Wiskundig gezien heet het een balk.. -.-")

Nog dingen die ik vergeten ben?

-Chub1337

-=EDIT:=-

Hier even een MineDraft van een mogelijk gangenstelsel, nog geen redstone dingen toegevoegd:

Voor top-down view:

-Pompoen uit=begin
-Pompoen aan=finish
-Minecart track=route
-Dirt=kruispunt
-Sand+smoothstone=muren

Voor side view:

-Schilderijen = bordjes
-Houten trappen naar rechts = geheime deur
-Houten en stenen trapen naar links = valluik

Onderin zie je het aantal lagen. Begin station is met halfstone, dan begin je in dirt (met dirt geen valluiken of geheime deuren, wel code combinaties) en eindig je in halfstone(met alles erop en eraan) en dan sta je op de top(aangegeven met lightstone)

http://minedraft.net/?id=4d32407a37f79208eb000001

Laatste design (met lagen erbij): http://minedraft.net/?id=4d32bf1b37f7924e0d000001 (scrollen met shift + wasd of shift + muis)

Het gebouw is drastisch verkleint. heeft nu een lengte en breedte van 29 en een hoogte van 35 (waarvan 20 onder de grond)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 16 January 2011, 09:42:02
ziet er coowl uit :d je hebt rechten dus leef je uit
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: imacbest on 16 January 2011, 10:12:39
misschien ook in het doolhof monsters etc? dat je je weg eruit moet zoeken en vechten :P
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Chub1337 on 16 January 2011, 10:34:48
Dat, mijn beste, is een geniaal plan! Maar... (ja er is een maar):

Ik denk niet dat het toegestaan zal worden, en ook niet dat her monsterspanwers in zullen passen (of het moet met craftbook, of het moet een zone worden, maar het is wel verlicht daarbinnen, dus.. xD)

Btw, dankzij jou heb ik nu nog een leuk idee! Alleen verlichting waar je loopt ;D En dan met redstone-torches (dus weinig licht) :D Nog moeilijker !

-Chub1337
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: EpicSpartan on 16 January 2011, 21:40:36
Ik zou opzich ook wel willen meehelpen  ;D Misschien een waterslide?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 16 January 2011, 22:18:03
je bent van harte welkom :)
als ik morgen in de server ben krijg je rechten ;)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: n0xius on 16 January 2011, 22:37:19
Ik kan wel een freefall maken :D?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Chub1337 on 16 January 2011, 23:37:29
Ik kan wel een freefall maken :D?

Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg :P)


Ohja, door een vervelende CB aanpassing, kan ik nu geen halfstone en smoothstone bridges meer gebruiken. Dirt kon zo en zo al niet, maar die hoeft ook geen valluiken i.v.m. daaronder het begin station en omdat het het makkelijkste level is.
Nu zoek ik dus vervangers voor halfstone and smoothstone. Ik dacht te hebben vernomen dat Netherstone ook kon worden gebruikt als bridge, maar dat weet ik niet zeker. Zoja, dan denk ik dat ik maar 2 cobblestone lagen maak. 1 met af en toe wat mos er dan in ofzo... Zo nee, dan zoek ik nog steeds 2 alternatieven. Het liefste heb ik gewoon helemaal vlak (dus geen combo van bijv. cobble en mos) omdat je anders kan raden waar geheime deuren zitten.
Weet iemand nog materialen?

-Chub1337

Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 16 January 2011, 23:54:33
Quote
Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg )

Ja een freefall was wel de bedoeling ja. Dit maak ik wel pas bij het testen van de track, omdat het nu niet uit komt en ik nog even moet zien hoe ik dit op los.
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 19 January 2011, 10:23:15
Ik kan wel een freefall maken :D?

Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg :P)


Ohja, door een vervelende CB aanpassing, kan ik nu geen halfstone en smoothstone bridges meer gebruiken. Dirt kon zo en zo al niet, maar die hoeft ook geen valluiken i.v.m. daaronder het begin station en omdat het het makkelijkste level is.
Nu zoek ik dus vervangers voor halfstone and smoothstone. Ik dacht te hebben vernomen dat Netherstone ook kon worden gebruikt als bridge, maar dat weet ik niet zeker. Zoja, dan denk ik dat ik maar 2 cobblestone lagen maak. 1 met af en toe wat mos er dan in ofzo... Zo nee, dan zoek ik nog steeds 2 alternatieven. Het liefste heb ik gewoon helemaal vlak (dus geen combo van bijv. cobble en mos) omdat je anders kan raden waar geheime deuren zitten.
Weet iemand nog materialen?

-Chub1337

hout?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: F8lc0n on 19 January 2011, 13:23:15
Ik kan wel een freefall maken :D?

Zit er eigenlijk een freefall in die Kingda Ka? Want ik weet anders niet hoe je goed naar beneden wilt gaan zonder zo'n spiraal (wat heel irritant is en het hele effect weghaalt, omhoog is al erg genoeg :P)


Ohja, door een vervelende CB aanpassing, kan ik nu geen halfstone en smoothstone bridges meer gebruiken. Dirt kon zo en zo al niet, maar die hoeft ook geen valluiken i.v.m. daaronder het begin station en omdat het het makkelijkste level is.
Nu zoek ik dus vervangers voor halfstone and smoothstone. Ik dacht te hebben vernomen dat Netherstone ook kon worden gebruikt als bridge, maar dat weet ik niet zeker. Zoja, dan denk ik dat ik maar 2 cobblestone lagen maak. 1 met af en toe wat mos er dan in ofzo... Zo nee, dan zoek ik nog steeds 2 alternatieven. Het liefste heb ik gewoon helemaal vlak (dus geen combo van bijv. cobble en mos) omdat je anders kan raden waar geheime deuren zitten.
Weet iemand nog materialen?

-Chub1337

Bridges kunnen van netherrock zijn, en als je het begin en einde van smooth maakt heb je een smooth brug ook al zit er cobble in de chest.
Verder weet ik geen materialen (behalve wood en cobble dan)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 19 January 2011, 15:51:51
1. Wol
2. Sneeuw
3. IJs

(weet niet of 2 en 3 willen ivm light level)

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: n0xius on 19 January 2011, 20:43:42
Met de freefall bedoel ik een ding wat je omhoog schiet. (straight up)
 En laat vallen.

Mogelijk met een bootje oid?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Rhan21 on 19 January 2011, 21:40:08
1. Wol
2. Sneeuw
3. IJs

(weet niet of 2 en 3 willen ivm light level)

MoondustNL

Sneeuw blocks smelten niet.  ;)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 19 January 2011, 21:54:00
Kingda Ka is bijna af, enkel het launch systeem is nog niet automatisch en de ingang / thematisering is niet af. Je moet zelf even op de knop drukken om afgeschoten te worden. Plaatje bijgevoegd met echte ride er naast. Klopt wel redelijk, maar schaal had eigenlijk groter gemoeten. (kon niet)

(http://mc.bouncer.nl/kingda ka.png)

Ben al bezig aan het denken over de volgende ride, namelijk El Toro. Deze staat in hetzelfde park irl. Pic:

(http://mc.bouncer.nl/eltoro2.png)

Ik wil deze op schaal 1:2 bouwen. Er komen dan redelijk nette maten uit. Het probleem is alleen dat er geen ruimte voor is. Pic:

(http://mc.bouncer.nl/eltoro.png)

Ik kan het park vergroten, maar de achtbaan komt dan eigenlijk nergens goed tot zijn recht, hoe ik hem ook draai of keer. Dat monopoly ligt echt zwaar in de weg. Ik weet het, het lag eral. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een andere optie: de boel verkassen naar een grotere locatie en met een nieuw park starten. Dat zou veel meer achtbanen toestaan.

Ideeën graag!
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Rhan21 on 19 January 2011, 21:58:58
De boel verkassen naar een grotere locatie en met een nieuw park starten. Dat zou veel meer achtbanen toestaan.

Mee eens! Het park verplaatsen naar een andere locatie vereist niet zoveel moeite, en je hebt ook geen gezeik meer met projecten die in de buurt liggen/te weinig ruimte. Maak het dan ook 2x zo groot! :)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: sikerdebaard on 19 January 2011, 22:05:11
Verplaatsen zou idd een goede oplossing zijn om wat meer ruimte te creeëren. Misschien zelfs het hele gebeuren wat dieper in de grond plaatsen zodat er wat hoger gebouwd kan worden? Indien nodig kan hier wel een put voor gegraven worden?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 19 January 2011, 22:15:49
ikw eet niet of een admin het park zo kan verplaatsen ?  naar een nieuwe locatie?

vind het prima om alles te verplaatsten in zijn geheel en dan verder uit te breiden maar ik moet komende dagen veel doen voor school dus kan neit regelen

(kan zowiezo niet in de server omdat mijn internet faalt)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 19 January 2011, 22:50:26
ik weet niet of een admin het park zo kan verplaatsen ?  naar een nieuwe locatie?
Dat kan, maar dan moeten we eerst een geschikte plek zoeken en die grond egaliseren.

vind het prima om alles te verplaatsten in zijn geheel en dan verder uit te breiden
Een van de problemen is, dat de huidige opbouw van het pretpark niet geschikt is als "groot park". Er is geen ingang / hoofdstraat idee. Ik zou dit het liefst nagebouwd zien van een echt park.

Misschien is het een idee om dit park zo te laten en Disneyland na te bouwen? :D

Ik heb voor het idee van een groot pretpark even een plaatje van het sixflags park nagebouwd waar die 2 achtbanen in staan, zodat je een idee hebt van de afmetingen van zo'n park. Het park is ongeveer: l x b x h = 1500 x 650 x 140 (hoogte kingda ka). Ik zou het op schaal 1:2 bouwen, dan kom je uit op: 750 x 325 x 70 wat best huge is, maar niet onmogelijk.

Discuss!

(http://mc.bouncer.nl/pretpark.png)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 08:49:30
dus je wilt het bestaande park met alle resources afbreken? en dan opnieuw ergens anders verder?

waar? heb je al een plek op het oog? en alles platmaken ik weet dat ik het vorige stuk platmaken kutwerk vond
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 09:32:48
naar wat ik zie kunnen we nog flink deze kant op..

dan kunnen we de ingang ergens anders plaatsen en dat lost alles wel op..

de ruimte die we nog kunnen gebruiken is dit
(http://img819.imageshack.us/img819/8201/uitbreiden.png)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 20 January 2011, 09:37:38
Als ik vandaag nog online kom wil ik wel wat helpen met afvlakken.
Ik wil ook wel (vrijblijfend!) helpen met die grotere roller coaster.

Misschien is een bootjes varen atractie een leuk idee?
Met een automatische baan dat je gwoon rustig kunt blijven zitten.

MoonustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 09:51:57
vind ik prima maar om alles opnieuw te doen is heel veel werk? wat vind je van het park uitbreiden moondust?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 20 January 2011, 09:55:39
Ik ga voor uitbreiden.

Ik zou wel graag willen helpen met afvlakken en het maken met een bootjes attractie.

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 09:56:11
graag :)
ik was zelf van plan om een bootjes atractie te maken maar als je wilt helpen prima :)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 20 January 2011, 09:59:07
Lijkt me heel leuk om te doen.
Ik help dan alleen met die bootjes attractie en die grote achtbaan en wat afvlakken.
Ga dan ff wat proberen in singleplayer als ik zo toets gedaan heb :)

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 10:00:02
je we moetne toch nog ff overleggen met bouncert die is mede leider;)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 20 January 2011, 10:01:29
Mijn voorkeur gaat uit om mineflags zo te laten als het is, en daar enkel wat kleine dingen bij te bouwen tot het park vol is.

Ik zou zelf graag aan de slag gaan met het nabouwen van disneyland :p dat is ongeveer 1,3 km x 900 m irl. Ik zal vanmiddag even een kaartje maken. Dat project zou ik dan graag zelf leiden freeman, dan kan jij verder met mineflags?

Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 10:04:47
ik zal er eens even overnadenken.. vind het wel jammer dat je weggaat aangezien ik plek voor je geregeld heb...
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 20 January 2011, 10:06:36
Ik ben ook bezig met mn greek house en dat heeft priority.
Ik ben dus tijdelijke werkkracht ... :)

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: sikerdebaard on 20 January 2011, 10:17:11
[..]
Ik zou zelf graag aan de slag gaan met het nabouwen van disneyland :p dat is ongeveer 1,3 km x 900 m irl. Ik zal vanmiddag even een kaartje maken. [..]

Het franse park?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 10:31:04
is er geen mogelijkheid bounce dat we het park ombouwen naar disney?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 20 January 2011, 10:37:27
ik zal er eens even overnadenken.. vind het wel jammer dat je weggaat aangezien ik plek voor je geregeld heb...
Ik wil El Toro nog wel bouwen, maar ik merk dat ik het veel leuker vindt om iets herkenbaars te bouwen. Die achtbanen bestaan wel echt, maar de rest van het park niet :p dus dat klopt gewoon niet.

Het franse park?
Ja, die is makkelijker na te bouwen en veel herkenbaarder voor ons nl/be'ers.

is er geen mogelijkheid bounce dat we het park ombouwen naar disney?
Nee, daar is totaal geen ruimte voor en er is geen enkele attractie in mineflags die ook in disney staat. Het is dus makkelijker om vanaf scratch te beginnen. Daarom ook dat ik het graag zelf wil opzetten.
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 10:41:18
oke jammer:( k hoop dat er plek is mocht ik ooit willen komen helpen?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: sikerdebaard on 20 January 2011, 10:42:02
[..]
Ja, die is makkelijker na te bouwen en veel herkenbaarder voor ons nl/be'ers.
[..]

Tijd om redstone te gaan minen... Misschien eerst een goed plan opzetten, en eventueel wachten met bouwen tot bukkit uit is? Er  kan dan gekleurd wool gebruikt worden om wat meer kleur in het park te brengen. =)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 10:42:45
ik wil heel graag helpen wil graag als mede leider van het park je helpen?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 20 January 2011, 10:57:39
Tijd om redstone te gaan minen... Misschien eerst een goed plan opzetten, en eventueel wachten met bouwen tot bukkit uit is? Er  kan dan gekleurd wool gebruikt worden om wat meer kleur in het park te brengen. =)
Ja, ik wil het eerst uittekenen. Als we een goede locatie hebben gevonden kan er alvast begonnen worden met het egaliseren en uitzetten van lijnen. Gezien het vele kleurgebruik door disney is het wel een goed idee te wachten op bukkit tot we echt beginnen met bouwen.

ik wil heel graag helpen wil graag als mede leider van het park je helpen?
Je mag zeker helpen, maar we kunnen niet zomaar beginnen met bouwen. Ik zal later vandaag even een nieuw topic starten met meer informatie.
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 20 January 2011, 11:08:06
Mineflags ligt dus stil?
Ik zou ook wel willen helpen met disney land.
Ben er zelf geweest dus heb wel een idee hoe het er allemaal uitziet.
Heb wel een leuk idee voor die achtbaan in t donker :)

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 11:36:01
mineflags ligt niet stil ;) want chub1337 werkt nog in mineflags en ik ook ;)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 20 January 2011, 11:51:45
Omdat jij ook aan disneyland wou gaan werken :)

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: JohanR on 20 January 2011, 12:15:13
Ik wil best helpen met Disneyland opzetten. Ik ben al jaren een enorme pretpark fanaat, dus ik weet wel het een en ander erover ;)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 20 January 2011, 12:31:36
jah ik ga aan beide werken en zowiezo ff overleggen met chub1337
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: rvdm88 on 20 January 2011, 18:24:39
ik zou een water+boat gebaseerde launch tower willen maken,
dmv een brug water tegen houden, waarna een knop de water stroom opend en de boot lanceerd.
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 20 January 2011, 18:44:30
ik zou een water+boat gebaseerde launch tower willen maken,
dmv een brug water tegen houden, waarna een knop de water stroom opend en de boot lanceerd.

Het lukt ook leuk met 2 deuren met 1 space ertussen.
Zullen we m met zn tweeen gaan bouwen als de zone admins ermee eens zijn?

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 21 January 2011, 00:36:04
zou je in mineflags aan het werk wilen dan ?:) moondust en rvdm?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 21 January 2011, 08:16:47
Ik ben nog bezig met wat samples in sp.
Ga ze ook in mp bouwen zodat iedereen ze ook kan zien.

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: sikerdebaard on 21 January 2011, 12:15:19
Het redstone gedeelte van de Kingda Ka is een eind af. De coutdown is alleen wel x2.5 ipv. x2 per t-flipflop in het systeem. Moet hier nog een keer naar kijken, maar heb er atm niet echt tijd voor. Er is even een snelle hack toegepast in de perlstone code om het in ieder geval te laten werken. :p

Handleiding: Ga in het karretje zitten waar de lamp brand, en druk op de switch. Vervolgens zal je stoppen bij een stoplicht. Wanneer alle lampen van dat ding branden, wordt je gelanceerd.
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Chub1337 on 21 January 2011, 13:50:32
Holy... !

Ben even een paar dagen (misschien nog geneens) niet actief i.v.m. leren voor toetsen, en dan dit!?
Even wat vragen hoor:

1. Die El Toro loopt door mijn project?..?

2. Dineyland parijs FTW Schrijf mij maar in voor:
- Spacemountain
- Kolenmijn achtbaan
- Het Disnney kasteel
- Het spookhuis
- Doolhof < Heggen doolhof.. misschien van green wol, want helemaal bomen = sloom, of w8en tot bone meal er is? :D
- Peter pan

3. Doen we ook Disney-studios? Dat is heel ander gebied vlak ernaast.

4. Wat gaat er nu gebeuren met mineflags? Eerst die volbouwen?

5. Waar komt Disneyland?

-Chub1337
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 21 January 2011, 15:15:54
Eerst mineflags afbouwen.

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Chub1337 on 27 January 2011, 10:32:11
Eerst mineflags afbouwen.

MoondustNL

Hoe staat het met je water attractie? Hijs nog niet af toch?

Chub1337
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: MoondustNL on 27 January 2011, 12:43:21
Eerst mineflags afbouwen.

MoondustNL

Hoe staat het met je water attractie? Hijs nog niet af toch?

Chub1337

Ben ermee bezig. Moet alleen nog even uitzoeken hoe een launch en storage systeem van bootjes werkt.
Steek nu nog wat tijd in mn laatste tentamen morgen :). Kom nog wel online om wat dingen uit te proberen.

MoondustNL
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 27 January 2011, 12:54:39
Eerst mineflags afbouwen.

MoondustNL

Hoe staat het met je water attractie? Hijs nog niet af toch?

Chub1337

Ben ermee bezig. Moet alleen nog even uitzoeken hoe een launch en storage systeem van bootjes werkt.
Steek nu nog wat tijd in mn laatste tentamen morgen :). Kom nog wel online om wat dingen uit te proberen.

MoondustNL

prima;)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: sikerdebaard on 30 January 2011, 14:08:19
De Kingda Ka is tijdelijk buiten bedrijf. Ben het countdown systeem aan het fixen.

Er worden overigens vaak minecarts gejat....
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Bouncer on 30 January 2011, 14:25:21
Er worden overigens vaak minecarts gejat....

Het probleem is volgens mij dat als een cart van de track af raakt, iemand zonder rechten hem niet terug kan zetten. Maar dan zou die cart daar toch gewoon moeten blijven liggen?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Ragnarr on 30 January 2011, 14:58:06
Ja dat had ik laatst ook in mineville, cart raakte van de rails maar kon m niet terugplaatsen.

had m nog geprobeerd terug te geven aan Meaglin, maar hij pakte m niet op xD

Misschien een kist maken waar iedereen dan zeg maar die carts in kan deponeren?
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: sikerdebaard on 30 January 2011, 16:28:01
Countdown mechanisme is gefixt. Wat mij betreft is het redstone gedeelte van de Kingda Ka nu klaar.
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 31 January 2011, 13:57:19
heb omdat de minecarts er steeds afvliegen een zone eromheen gemaakt

iedereen heeft build rechten om de karretjes terug te kunnen plaatsen :)

owjah ;) misbruik word gestraft:P

laterz
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: sikerdebaard on 31 January 2011, 16:52:41
heb omdat de minecarts er steeds afvliegen een zone eromheen gemaakt

iedereen heeft build rechten om de karretjes terug te kunnen plaatsen :)

owjah ;) misbruik word gestraft:P

laterz

Met zo veel redstone in de grond o.O  Een lijntje kapot, en het mechanisme is kapot.....
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 31 January 2011, 17:14:03
ze hebben aalleen build en enter rechten dus geen destroy
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: freeman21 on 6 February 2011, 20:02:24
ga verder met een nieuwe achtbaan die vna top tot bedrock loopt ;)

hij komt hier
(http://img696.imageshack.us/img696/6533/94875310.png)
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: Chub1337 on 7 February 2011, 19:23:46
Awesome, ik zal indien ik af en toe wat tijd over heb graag helpen ;D Is er ook nog een plan hoe ie eruit komt te zien? Wat komt er allemaal in?

-Chub1337
Title: Re: pretpark (mineflags)
Post by: West on 22 February 2011, 17:22:03
Wat een ontzettend gaaf project! Ik heb vandaag wat rondgekeken en ik zie dat het echt heel knap in elkaar gezet is. Ik zou graag wel mee willen helpen aan dit project. Ingame naam: WestNL.