Forum

Tweakcraft => Projecten => Topic started by: WouterH on 6 June 2011, 23:14:02

Title: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 6 June 2011, 23:14:02
Tweakcraft Buildingtheme: Skyworld spawn

Zoals wel bekend onderhande, gaat skyworlds open voor een selecte groep mensen. Om de spawn van deze wereld in te kleden zal er de 2 weken ofzo een speciaal thema zijn waar iedereen aan mee kan helpen. De opzet van dit bouwthema zal als volgt zijn:

In het kort komt dit er op neer dat er van tevoren een thema wordt bepaald. Hierna wordt van tevoren een beetje bekeken welke gebouwen zoal gebouwd kunnen worden en waar die dan moeten komen. Aan de hand van deze "blauwdrukken" en met wat regels kan er dan gebouwd worden waarbij je dus eventueel, als je dat wilt, individueel of in een kleine groep aan 1 onderdeel kan werken. Ten slotte wordt alles in de gaten gehouden en beoordeeld of dat het ook past. De mening van de community en in het bijzonder de Buildmaster is bindend. Als er dus wordt gezegd dat een verdieping 1 hoger moet, dan moet het dat ook.

Dit klinkt misschien allemaal streng. Maar dit is alleen gedaan om ervoor te zorgen dat het eindresultaat er mooi en samenhangend uit komt te zien. Ook is de skyworld een soort van elitewereld dus er wordt ook een zekere standaard van bouwen verwacht.

Tot zo ver mijn ideeën wbt de organisatie. Heb je nog aanvullingen of opmerkingen, roep ze graag!

Het thema:
Ik had een aantal opties wat wel leuk zou zijn voor een thema, zelf ben ik groot voorstander van optie 1. Maar ik schik me naar wat de community graag wil.


Heb je dus zelf een idee wat wel leuk is voor een thema. Roep het gerust dan zal ik kijken of er animo voor is.
Over de exacte gebouwen lijkt me het pas nuttig om over te discussieren nadat we het thema hebben. Dan kunnen we alle ideeën op een hoop gooien en een definitief plan maken.

Wat moet je nu dus doen:
Denk eens na over de thema's, verzin eventueel nog een eigen thema er bij. Dan verzamel ik dit allemaal en gooi het in een poll. Daaruit zal dan het thema dat we gaan uitvoeren volgen.

Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 6 June 2011, 23:30:31
Cappie zei net terecht dat optie 1 een beetje zoals bioshock infinite (http://en.wikipedia.org/wiki/BioShock_Infinite) is. Dat is ook precies wat ik bedoel met optie 1. Al kan natuurlijk een medieval setting ook nog steeds.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 6 June 2011, 23:47:44
1 ding snap ik niet. waarom bepaal jij met de admins wat mooi is en of het mag blijven.
Veel admins hebben geen fuck verstand van mooi bouwen ( no offense ) dus dit vind ik een beetje raar. Van jou snap ik het wel (citadel duh) maar waarom zou een gunther(cobble kasteel) bijv. mee beslissen wat mooi is?  :P Wat is er btw gebeurd met de "keepers of the sky" (origineel skykeepers :P) ?

Een fantasy setting lijkt mij het mooiste. In middeleeuwse/steampunk stijl met wat fantasy invloeden. Dus niet al te realistisch maar wel een mooie overkoepelende stijl.

Ik zou absoluut niet voor een combinatie gaan, dan krijg je de huidige wereld alleen dan met wat betere bouwkwaliteit. Modern en futuristisch is niet zo mooi in minecraft naar mijn mening dus dan blijft er voor mij maar 1 optie over en dat is optie 1 :P

Nog 1 vraag wat kind of on en kind of off topic is, ik ben net begonnen met het bouwen van een vrij groot luchtschip in mijn zone (Lur, je kan hem op de render zien als je weet waar je zoekt). Als we voor de fantasy setting gaan is het dan mogelijk dat deze word verplaatst/gekopieerd/geplakt/whatever naar de skyworld ?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 6 June 2011, 23:51:07
Mss komt het wat verkeerd over. Het is niet de bedoeling dat alle admins erover gaan. Alleen dat ze ook evt mee mogen beslissen (net als dat ze overal in mee mogen beslissen). De bedoeling is dat het een community project is/wordt. Dus als jullie het niet mooi vinden. Dan wordt het niet gebouwd/gesloopt/veranderd.

Ik ben er alleen om als final vote te dienen, als aanspreekpunt. Dit om ervoor te zorgen dat het overzichtelijk/transparant wordt.

Of het luchtschip gekopieerd kan worden. Dat ligt eraan wat precies de plannen zijn. Ik persoonlijk vind het wel goed mits het goed in het thema past. Het ligt er ook aan wat natuurlijk de rest dan vind.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: DjThase on 6 June 2011, 23:52:56
Ik zou voor optie 1 gaan, verder stel ik mezelf beschikbaar als hulp bij bouwen v/d spawn ;)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 6 June 2011, 23:54:29
Duidelijk, we wachten de poll af  :D
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: windwarrior on 7 June 2011, 00:00:14
Ik ben persoonlijk ook voor type 1, een stijl van echt vliegende eilanden.

Voor de spawn zou ik een klein dorpje willen voorstellen, net zoals in de unigine benchmark. Huisjes dan in een beetje een oudere stijl, eind middeleeuwen zegmaar. De spawn zou ik dan verdelen over verschillende eilanden, met een soort hangbruggetjes ertussen. Alsof skylands echt nieuw bevolkt is.

Verder zou ik qua stijl vraagstukken gewoon de mening van meerdere mensen vragen, want de een mooi vind, vind de ander zeer lelijk. Dus dan maar een gemiddelde nemen.

Als laatst zou ik een uniforme stijl voor brugbouwen bedenken, zodat de verbindingen tussen verschillende stukken allemaal uniform zijn.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 7 June 2011, 00:16:00
Misschien dat het juist mooi is om dat te verschillen.
Rijke gedeeltes, arme gedeeltes, steampunky gedeeltes etc.
Zo kan je met subthemas werken.
Maar ik dacht dat het sowieso nog de bedoeling was om over gedetailleerde stijl te discussieren zodra de main style gekozen is ?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: leovanhaaren on 7 June 2011, 00:35:09
Mag ik er een Ikea bouwen?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: windwarrior on 7 June 2011, 00:43:44
er is nog nieteens een filiaal in the nether, begin daar maar eens mee :P
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 7 June 2011, 07:19:07
/me denkt dat Leo zijn access tot skyworld kwijt wil :P

*edit*

Btw, wat mij opvalt is dat er immens veel sneeuw is in de huidige skyworld.
Als er besloten word tot een bepaald thema zou er dan een nieuwe world gegenerate kunnen worden die beter bij de stijlkeuze past ? Zeg maar, generaten tot er echt een super mooie seed voorbij komt, of word deze gewoon gehouden zoals hij nu is.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 7 June 2011, 10:07:40
Mag ik er een Ikea bouwen?

Of een mobtower  ;D
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: leovanhaaren on 7 June 2011, 11:05:22
er is nog nieteens een filiaal in the nether, begin daar maar eens mee :P

Ik ben heel serieus hoor, ik heb al een tijdje de gedachte om een ikea te bouwen. Nu kan dit niet meer @normal spawn omdat dit somehow de citadel is geworden. In de nether komt geen hond dus dit lijkt mij ook zonde. Daarom wil ik graag op een eiland naast de skyspawn een ikea only eiland maken. Hopelijk begrijpen mensen dat ik meer wil met de ikea dan simpelweg een leuk projectje voor mijzelf.
Ik hoop dat wij hierover in overleg kunnen gaan wouter, dan zal ik het een en ander toelichten
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 7 June 2011, 11:12:20
Ik hoop echt van uit het diepste van mijn hart dat er GEEN ikea word toegestaan in skyworld.
Doe dit alsjeblieft gewoon in de normale wereld, daar heb je ruimte zat. Ga niet nog een wereld verneuken met je lag contraptions  :P
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 7 June 2011, 12:42:58
ik mis de optie: Ikea's en Mobtowers
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: leovanhaaren on 7 June 2011, 14:14:20
Ik hoop echt van uit het diepste van mijn hart dat er GEEN ikea word toegestaan in skyworld.
Doe dit alsjeblieft gewoon in de normale wereld, daar heb je ruimte zat. Ga niet nog een wereld verneuken met je lag contraptions  :P

Welke lag contraptions? Troll dat je bent.

Ik zou gewoon willen dat een ikea dicht bij een spawn staat, aangezien het dan iig gebruikt word. Dit is niet mogelijk in de gewone wereld omdat de spawn daar van de een op de andere dag totaal verplaatst werd zonder overleg. Daarom vraag ik netjes of het niet @skyworld mag.

Maargoed, feel free om de normale spawn te moven naar een gebied waar niet OOK al 1 bouwstijl gehanteerd word.

En een mobtower @skyworld spawn lijkt mij niet echt slim.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Loev on 7 June 2011, 14:56:46
Ikea? Zelfbouw pakketjes in Minecraft?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: leovanhaaren on 7 June 2011, 17:28:10
Ja, dat is prima mogelijk.  :)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Scriptor on 7 June 2011, 18:20:02
Meer informatie over een ikea en de bedoeling ervan + een warp lijkt me genoeg... hoeft niet @ spawn daarvoor te staan toch? Als het nut maar duidelijk is lijkt me.

Anyways thema1 lijkt me leuk.

Beetje Fantasy middeleeuwen/steampunk, je kunt dit ook variëren door factions toe te voegen.

Nothern Skylands en Southern Skylands etc.

Met verschillende kleuren pallets etc, en ook andere bouw-stylen.

Ook kun je dit combineren met "avatar" achtige dingen, 1 faction middeleeuwen/nature en 1 faction middeleeuwen/steampowered style.

Ook kan je hoofdsteden met meerdere districten (handel, magic, mechanic, nature, goverment, community, etc) maken zodat je dus meer variatie hebt in je bouw stylen en dus ook meerdere soorten van bouwen en technieken kan toepassen.

Ik merk het al bij mezelf, ik zit vol relaxte ideeën  ;D ;D
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 7 June 2011, 18:32:03
Helaas scriptor, je hebt super toffe ideeen, maar voor zover ik begrepen heb is dit niet de bedoeling van skyworld maar enkel van het spawn gebied.

Buiten dit gebied zal men waarschijnlijk gewoon hun eigen gang kunnen gaan en zal het dus moeilijk worden om er echt een mooie wereld van te maken waar alles echt op elkaar is afgestemd zoals bij jouw idee van het northern/southern met eigen bouwstijlen en meer steden en districten.

Stel je voor, je gaat bezig met north en south en iemand komt met een super goed idee voor east of west. maar.... die kan daar niet meer bouwen omdat daar inmiddels een ikea is gebouwd of er hangt een ruimteschip in de lucht.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Scriptor on 7 June 2011, 19:06:11
idd, daarom vanaf het begin dit goed opzetten... indien hier wens naar is.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Giordino on 7 June 2011, 20:22:50
Optie 1.
En wat betreft een IKEA dat is veels te aanslag gevoelig !
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 7 June 2011, 22:51:55
Mensen, ik merk dat er toch enige onduidelijkheid is. Ik zal even toelichten:

De eerste 2-3 weken zal er exclusief gebouwd gaan worden aan het spawnthema. Dit juist om ervoor te zorgen dat er genoeg ruimte is. Het is dus in die tijd zaak iig het hele plan duidelijk te hebben zodat we alle ruimte kunnen reserveren. Misschien is dit 500 x 500. Misschien 1000 x 1000 of misschien wel de hele map, wie weet. Het ligt vooral aan het animo en de tijd die mensen erin willen steken.

Ik snap dat mensen het vervelend vinden dat er eventueel na de tij din de lege delen andere projecten komen maar ook de mensen die dit bouwen hebben recht op een plek in skyworlds. Zolang ze natuurlijk de regel van viewdistance aanhouden (hoe dit precies gaat uitpakken met de eilanden is nog een beetje gokken).

Wat wel zo is (kijkt naar de rest van het admin team...), is dat alle projecten in skyworld verband moeten houden met die wereld. Ze moeten dus wel een skyworld/floating island thema hebben, anders kun je net zo goed gaan bouwen in de gewone wereld. Een project als ikea, wat dus steeds terug komt, mag wel mits het ook past in skyworld. Dus een project van niveau 0 naar niveau 128 zal er niet komen. Dat kan wel in de gewone wereld. Maar als iemand een storage wil bouwen en dat op een eiland kwijt zonder dat het helemaal lelijk wordt enzo dan vind ik het persoonlijk prima. Mede om dit soort dingen te beslissen zullen er dus ook de skykeepers komen. Zij zullen er op toezien dat de projecten in skyworld ook passen in de wereld.

Verder:
Ik zie dat de overgrote meerderheid voor optie 1 is. Ik stel dan ook voor om dat officieel als thema aan te houden.

Wat is nu de bedoeling:

Kom met ideeën, plannen, gebouwen wat jij wel vind dat past in het thema (fantasy, steampunkish, middeleeuwen). Doel is nu dus een soort van algemene plattegrond te maken met daarop een beetje aangegeven waar welke gebouwen moeten. Ook moeten we het thema een beetje uitdiepen. Het liefst zie ik zelf een aantal regels zoals:

Kortom:
Neem een kijkje in /world sky en ga ideeën op doen van waar wat zou kunnen komen. De spawn kan eventueel verplaatst worden, maar ik vind de huidige lokatie eigenlijk wel prima. Een groot eiland met meerdere "niveau's" zodat je mooi hoogteverschil kan maken. Voor de duidelijkheid is het mss handig dat je screenshots neemt en daar kort op aangeeft wat je in gedachten hebt (als je iets specifieks wilt uitleggen). Dit hoeft natuurlijk niet.

Ik zal morgen ook wat van mijn eigen ideeën plaatsen maar ik wil eerst jullie ff laten brainstormen ;)
Ik vind btw Scriptors idee wel erg leuk. Zo krijg je wat visueel verschil tussen gebieden.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Quazyx on 7 June 2011, 23:05:23
Mij lijkt zelf het mooist om de wegen gewoon van hout te doen, dit komt mede omdat je de paden makkelijk in bruggen kan laten overlopen, verder lijkt het mij een leuk idee als de huisjes voor een deel in de vliegende eilanden worden gebouwt zodat je deels natuurlijke huizen krijgt, verder lijken mij hout/smooth stone/ lapis lazuli blocks/ clay/bricks/witte en blauwachtige wol/snow mooie en toepasselijke bouw matrialen.

Als laatste zou ik even willen meedelen dat ik graag meehelp met bouwen/iets anders,

groeten

Quazyx
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: theempire37 on 8 June 2011, 01:04:19
BIOSHOCK INFINITE !!! :P  is wel een leuke stijl, maar miss ook wel geinig om een stad de bouwen in skyworld die zelfs daar nog zweeft (dus niet OP de eilanden) ook als je kijkt naar de wegen daar, beetje victoriaans? is wel gelijke tijd als steampunk.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 8 June 2011, 09:03:16
Qua verdiepingen zou ik het inderdaad 5 blocks hoog doen, dan vloer/plafond. dan weer 5 blocks en dan weer de vloer/plafond
Ik denk dat het voor veel mensen vrij lastig is om dubbelwandig/dubbelvloer/plafond gebouwen te maken maar dat zou denk ik wel het mooiste zijn.

Hoeveel verdiepingen is lastig te zeggen als we nog niet een paar "mallen" gemaakt hebben maar ik zat als eerste gedachte te denken aan 2 a 3 verdiepingen en eventueel een kelder erbij.

Voor het kleurenpalette/materialen keuze zat ik te denken aan ongeveer hetzelfde als wat in de Unigine heaven benchmark gebruikt word. Dat zou dus waarschijnlijk smoothstone met cobble accenten zijn en gebruik van hout. Maar dit gaat dan mogelijk te veel op citadel lijken, natuurlijk wel afhankelijk van wat voor gebouwen je precies maakt.
Een ander kleurenpalette zou iets meer fantasy kunnen zijn zoals bijvoorbeeld wat meer serene kleuren. Dus veel wit (sneeuw OF wol, niet gemengd ) met blauwe accenten (lapiz, light blue wool,blue wool en cyan wool) zoals Quazyx al zei.
Met de verschillende accenten blauwe kleuren kan je mooi variatie maken in de gebouwen.
Blauwe daken zie je ook veel in fantasy settings trouwens.

Ik stel ook voor om goed naar de Nations at War video te kijken van de air nation
http://www.youtube.com/watch?v=t1_edH0r4XU&feature=related vanaf 0:33 zie je de air nation.
vanaf 1:34 zie je een paar voorbeelden van hangbruggen die wat "rijker" zijn.

Voor paden en wegen heb je meerdere keuzes en ik denk dat je niet voor alles en overal hetzelfde moet gebruiken. Als je vanuit een RPG achtig perspectief het bekijkt zal er "in de stad" meer geld te verbrassen zijn en dus zal de kwaliteit van de wegen beter zijn dan buiten de stad.
Buiten de stad zou ik gravel of sand gebruiken, lichtelijk afhankelijk van waar het pad heen gaat en in de stad iets van cobble of smooth/halfstone.
ja ja cobble is lelijk en alles maar cobble is tegelijkertijd wel een van de meest gebruikte materialen in de middeleeuwen om paden mee te maken.

Als iemand met zijn gebouw stopt moet dat geen probleem zijn lijkt mij. Zodra er een redelijke stijl besloten is en vastgelegd dan kan dit door een ander afgemaakt worden. Wel zou er een duidelijke regel moeten komen die vastlegd hoe lang je hebt om iets af te maken voordat het overgenomen word.
Even een voorbeeldje :
Stel dat de regel 1 week is en jij geeft van te voren al aan dat je 2 week nodig hebt dan zal dit uiteraard geen probleem moeten zijn.
Wel zouden er repercussies aan vast moeten zitten voor mensen die hun dingen niet af maken. Er word steeds gezegd dat je skyworld access krijgt en moet verdienen en zo, dus naar mijn mening als je het verneukt (zonder een goede reden) moet je die access ook kwijt raken.



En er moet ook nog gekeken worden met welke texture pack alles "bedoeld" is om mee te bekijken. Ik denk dat veel mensen blindelings zullen zeggen "gravitones pack" maar dan moet hij hem wel eerst even 1.6 ready maken ;)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: duvelke666 on 8 June 2011, 10:07:13
als het fantasie achtig word had ik in gedachten the "ivory tower"?
of zo iets in die richting?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 8 June 2011, 11:13:31
Ik was zojuist aan het rond kijken in skyworld voor mooie plekjes en dergelijke en toen zag ik ineens een vrij groot kasteel staan en een hele lange houten brug.

Het zit zo goed als tegen de border aan op +0 -822.

Ik wist niet dat er al gebouwd mocht worden ?
In elk geval, wie het ook gebouwd heeft, aub er mee stoppen want dit gaat tegen de regels in.
Quote
De eerste 2-3 weken zal er exclusief gebouwd gaan worden aan het spawnthema. Dit juist om ervoor te zorgen dat er genoeg ruimte is. Het is dus in die tijd zaak iig het hele plan duidelijk te hebben zodat we alle ruimte kunnen reserveren. Misschien is dit 500 x 500. Misschien 1000 x 1000 of misschien wel de hele map, wie weet. Het ligt vooral aan het animo en de tijd die mensen erin willen steken.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Serendipity on 8 June 2011, 11:31:19
Ik zat zelf een beetje te denken aan de volgende stijl qua bouwen (niet qua kleuren!!!)

(http://gyfm.files.wordpress.com/2008/11/bootybaylsp2.jpg)

Voor de oplettenden onder ons, ja het is Booty Bay uit WoW.

Het idee wat ik daar zo vet vind is dat alle gebouwen op palen staan en je verschillende loopniveaus hebt. Als je nou de huizen gewoon langs de rand van de eilanden bouwt, op verschillende niveaus gebruik je het eiland het meest effectief en krijg je, naar mijn idee, ook een vet effect.

En ik ben het met de "serene kleuren" eens, dus fel en licht, zodat het een semi-moderne look krijgt, natuurlijk wel met hout er doorheen, zodat het weer soort van steampunk wordt.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 8 June 2011, 11:52:49
Dat is ook wel een tof idee. Zo creeer je weer meer een eigen stijl ipv gewoon simpelweg middeleeuws.
Als je met dit idee doordenkt zou je ook bijvoorbeeld zoals in de film timemachine huisjes aan berg wanden kunnen maken die dan echt boven het "niks" hangen.

http://www.youtube.com/watch?v=Ry_s2Pk1DHI vanaf 0:40.
Het zijn daar hele simpele berg hutjes maar je kan er uiteraard iets mooiers en groters van maken. Het gaat om het idee :P
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: theempire37 on 8 June 2011, 12:42:57
http://www.game-over.net/reviews/2006/05/thumbs/1058-thumb-5.jpg

van rise of legends. de vinci is eigenlijk een steampunk natie in dat spel.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 8 June 2011, 13:27:48
Dat is ook super vet  ;D zoiets lijkt mij persoonlijk mooi als de daadwerkelijke spawn plek. Ergens in een toren met allemaal van die bruggen rondom en vliegende schepen / zeppelin dingen er om heen.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Scriptor on 8 June 2011, 13:42:41
clicky overview (http://photosynth.net/view.aspx?cid=0664b28d-14b7-4fb8-a745-e5522209db84&m=false&i=0:0:0&c=0:0:0&z=528.631586539839&d=-1.27419730221569:-2.11782278619353:-1.04176657511368&p=0:0&t=False)

Het lijkt me leuk om in die canyon in de bergen huisjes te maken.

clicky (http://photosynth.net/view.aspx?cid=64ef33aa-4bf3-453e-aea4-4aa819aaed37&m=false&i=0:0:0&c=0:0:0&z=528.631586539839&d=0.102978146598403:2.17203042643553:2.38361868903135&p=0:0&t=False)

http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110311003135/sonicfanon/images/d/d3/Floating_island_of_Aeolia.jpg

http://www.rarewallpapers.com/_wallpapers/floating-islands-1920x1080.jpg

http://www.flickr.com/photos/balt-arts/4452367725/in/gallery-chiaralily-72157624408897509/

http://cggallery.itsartmag.com/image.php?id=18182

Helemaal vol bouwen lijkt me niks, er mag best wel wat groen etc tussendoor komen.
Dus dat van rise of legends wat empire poste lijkt me helemaal niks.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 8 June 2011, 18:13:15
Heb inmiddels nog een eilandje gevonden die is "geclaimed". Wel netjes aangegeven met een bordje maar dit is niet de bedoeling mensen. Wacht gewoon rustig af tot het spawn project af is alsjeblieft.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Scriptor on 8 June 2011, 18:42:52
Er zijn er al een heel aantal "geclaimed."

Nadat ik er 4 "geclaimed" zag heb ik er zelf ook 1 geclaimed.
Misschien idee, als het wel toegestaan is dat je dan een bordje op het hoogste punt van het eilandje doet.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 8 June 2011, 18:53:42
waarom zou je iets kunnen claimen als nog niet eens duidelijk is hoe we het precies gaan bouwen?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 8 June 2011, 19:06:05
Alle claims en zo zijn heel leuk. Maar als iedereen de aankondiging en de posts hier goed had doorgelezen, dan had iedereen geweten dat de eerste 2-3 weken exclusief aan het spawnthema gewerkt wordt. Alle geclaimde eilanden zijn dus ook niet geclaimed :P

En voor de mensen die er gaan bouwen: als je weet dat het niet mag, en je bouwt toch. Dan kun je het weer afbreken. En aangezien we streng mogen zijn in skyworld moet je dan een hele goede reden hebben om het te doen, wil je niet ook de rechten om in skyworld te bouwen ontnomen hebben. (kromme zin volgens mij :P)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Scriptor on 8 June 2011, 19:23:58
Er staat al ergens een kasteel ish.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 8 June 2011, 19:52:25
3 weken voor het spawn thema? als we daar met 20 man lopen is het binnen 2 dagen klaar
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 8 June 2011, 20:54:12
Hehe, dan gaat het eerder open he arcanis. Die 3 weken is ff om voldoende tijd te hebben zodat je niet alles moet haasten.

Mensen, wees trouwens ook niet bang dat het binnen 3 weken af MOET. Die eerste weken zijn meer als headstart op anderen, zodat het spawnthema genoeg ruimte kan claimen/krijgen zonder dat we tegen andermans projecten aanlopen. Het is dus belangrijker om in die eerste 3 weken alle eilanden die we nodig hebben te claimen, dan om ook daadwerkelijk alles al af te hebben. Als we daar, zeg, 5 weken over doen is het ook prima. :)

Verder ff over het thema zelf:
Allereerst ff mijn persoonlijke inspiratiebron: De unigene heaven benchmark! (http://www.youtube.com/watch?v=0HWZKGZcKoA)

Ik vond scriptors idee van verschillende naties wel een idee. Dan kun je proberen 2 wat verschillende identiteiten op te zetten en dan tegen over elkaar zetten. Hoeft niet helemaal verschillend. Maar je zou dan bijv een wat meer middeleeuws georienteerde natie kunnen hebben (wat gazeebo zegt: smooth en cobble en hout/logs (beetje like citadel)) en een natie met wat meer serene kleuren. Ik zou idd ook OF kiezen voor sneeuw... OF kiezen voor wol. Wol lijkt me wat dat betreft mss wat mooier omdat je dan dat hele kleurenpallet hebt. Sneeuw is wat makkelijker te krijgen. Het is jullie beslissing! :P

Serendipity's idee vind ik ook vet en theempires idee van al die loopbruggen zeker. Ik dacht ook al dat je misschien in de kom op het spawneiland een soort van haven met van die loopbruggen en dan airships kan maken. Klein amateuristisch opzetje:
(http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Opzetjespawnhaven.png)

Het idee van serendipity kunnen we mss aan een van de andere muren doen? Als we een mooi plekje vinden doen we het daar. Ik had al wel bedacht dat we evt de palen van die huizen schuin de muur in kunnen laten lopen.

Er komt btw binnenkort een flatrender van de skyworld. Dan kunnen we echt goed de eilanden uitzetten en kijken hoe en wat. Nu is het dus nog een beetje behelpen.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 8 June 2011, 23:09:40
Misschien ook alvast een idee om goed te brainstormen over waar we willen spawnen.
In een gebouw, in een airship, in een grot of weet ik veel waar.
Mij persoonlijk heb ik 2 favorieten.
In een luchtballon/airship of in de top van een toren waar aan meerdere schepen aangemeerd liggen zoiets als theempire liet zien in zijn voorbeeld maar dan wat kleiner. voorbeeldje :
(http://farm3.static.flickr.com/2754/4367774364_e69fd72802.jpg)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Idifix on 9 June 2011, 13:22:24
Misschien ook alvast een idee om goed te brainstormen over waar we willen spawnen.
In een gebouw, in een airship, in een grot of weet ik veel waar.
Mij persoonlijk heb ik 2 favorieten.
In een luchtballon/airship of in de top van een toren waar aan meerdere schepen aangemeerd liggen zoiets als theempire liet zien in zijn voorbeeld maar dan wat kleiner. voorbeeldje :
(http://farm3.static.flickr.com/2754/4367774364_e69fd72802.jpg)

Lol zonder die afbeelding te hebben gezein dacht ik er ook meteen aan die dingen.

Qua "stad"kun je misschien ook is na Dalaran kijken.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: c0dek33per on 9 June 2011, 20:10:53
Ik stem persoonlijk op nummer 1, overigens dacht ik ook aan dat we 1 grote 'stad' bouwen en in de verte allemaal kleinere dorpen en met hier en daar vliegende schepen.

Aangezien we gewoon een stad maken vind ik het wel leuk om ook een gemeentehuis te maken samen en een ziekenhuis, brandweerkazerne, marktplein etc. soort van een citadel eigenlijk alleen dan in de goede style.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: rakky on 9 June 2011, 20:19:37
Ik heb alvast een begin gemaakt met een ontwerp voor een luchtschip:

(http://img191.imageshack.us/img191/4539/ballonluchtschip.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/191/ballonluchtschip.png/)


(http://imageshack.us/photo/my-images/191/ballonluchtschip.png/)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 9 June 2011, 20:27:56
Ik stem persoonlijk op nummer 1, overigens dacht ik ook aan dat we 1 grote 'stad' bouwen en in de verte allemaal kleinere dorpen en met hier en daar vliegende schepen.

Aangezien we gewoon een stad maken vind ik het wel leuk om ook een gemeentehuis te maken samen en een ziekenhuis, brandweerkazerne, marktplein etc. soort van een citadel eigenlijk alleen dan in de goede style.

De meeste mensen dachten dit aanvankelijk maar er is besloten dat iedereen gewoon moet kunnen bouwen ook als ze niet in het spawn thema willen bouwen. helaas maar goed.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: MoondustNL on 10 June 2011, 09:25:53
Jammer zo ...

Dan maar een vliegtuig gaan maken.
Had de thema's toch leuker gevonden.
Is het niet een idee om /spawn wel mooi te maken
en dan de rest van zoek t maar uit.

MoondustNL
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 10 June 2011, 09:46:13
....

De meeste mensen dachten dit aanvankelijk maar er is besloten dat iedereen gewoon moet kunnen bouwen ook als ze niet in het spawn thema willen bouwen. helaas maar goed.

Hoebedoel je dit? je mag dus gewoon alles wat je wilt in skyworld bouwen nu? ik dacht je verplicht wat om in een bepaalde style te bouwen.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 10 June 2011, 13:37:22
Moet je het even goed lezen.

De spawn word gemaakt in een vooraf vastgesteld thema en dit moet allemaal 100% op elkaar aansluiten.
Zodra het gebied rondom de spawn open word gesteld voor de rest van de mensen die zelf iets willen bouwen dan zal dit mogen in een eigen gekozen stijl, zolang het maar bij de skyworld past.
Een vliegtuig, een ruimteschip, een luchtballon, superman, wat je ook maar wilt, zolang het skyworld achtig is.

Persoonlijk heb ik liever dat de gehele wereld in dezelfde stijl gebouwd word of in elk geval dat alles bij elkaar past.
Dus als de spawn een middeleeuwste fantasy/steampunk stijl word, dat er geen ruimteschepen/vliegtuigen/ikeas komen.
Er zijn meer mensen die dit liever willen maar het admin team heeft besloten dit niet te doen , omdat iedereen het recht moet hebben om te bouwen in skyworld volgens hun. ook als ze dus niet in het spawn thema willen bouwen.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 10 June 2011, 14:22:20
lekker dan, kunnen we daar niet een vote over houden? of in iedergeval een zone van 1k * 1k resveren voor het zelfde thema
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 10 June 2011, 17:51:58
Het skyworld thema zal net zoveel ruimte nodig hebben als nodig is. Dit kan dus aardig groot worden idd. 2k bij 2k is wat vistu al voorstelde. Natuurlijk wordt er ook een beetje gekeken naar het animo. Als nu niemand gaat bouwen aan het thema dan heb ik zoiets van: dan maar kleiner. Maar als heel veel mensen er mee bezig zijn wordt het natuulijk ook groter.

Omdat er toch wel aardig wat mensen zijn die skyworld graag als 1 thema zien (maar ook mensen die niet aan dit thema gebonden willen worden), maak ik denk ik nog ff een poll met daarin deze vraag. Ik wil dit eerst ff met vistu overleggen dus die poll komt waarschijnlijk vanavond/morgen.

Verder blijft de nu geregende wereld permanent. In deze gaan we dan ook bouwen.

Hiertoe is er een render gemaakt. Het spawnpunt zelf is ook nog variabel. Ik stel voor dat iedereen ff rondkijkt en ook de render bekijkt. Mij lijkt het ook wel vet om wat lore te verwerken in het geheel. Dus die grote lege vlakte links van het midden is dan: "The great void".

http://www.tweakcraft.net/renders/sky/ (http://www.tweakcraft.net/renders/sky/)

Tot slot stel ik de volgende planning voor:
Dit weekend worden alle details bekend gemaakt. Ook zal er een opzetje (adv de render) komen waarin ongeveer wordt aangegeven wat waar mooi gebouwd kan worden. Dan kunnen we volgende week (mss zondag al) beginnen met bouwen.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 10 June 2011, 18:36:10
Wat mij wel handig lijkt is even een nieuwe render zodat we beter kunnen plannen waar de spawn precies is. Er is nu een kisten platform gemaakt dus dit zal op de render als herkennings punt dienen.
Tevens kan op dit moment niemand bouwen om "ongelukjes" te voorkomen.
Zodra de access weer open gaat voor iedereen die de zogenaamde "sky access" heeft, verwachten we dus ook dat men niet stiekem ergens iets compleet anders gaat bouwen zolang het spawn thema nog bezig is. Dit zal verwijderd worden en je raakt je sky access kwijt.
Dus, NIET elders bouwen tot hier expliciet toestemming voor gegeven word in dit topic.
Zo kunnen we ook voorkomen dat de ene admin boe zegt en de andere bah.

Dit topic is leidend qua regelgeving voor skyworld.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: c0dek33per on 11 June 2011, 14:44:54
Ik stem persoonlijk op nummer 1, overigens dacht ik ook aan dat we 1 grote 'stad' bouwen en in de verte allemaal kleinere dorpen en met hier en daar vliegende schepen.

Aangezien we gewoon een stad maken vind ik het wel leuk om ook een gemeentehuis te maken samen en een ziekenhuis, brandweerkazerne, marktplein etc. soort van een citadel eigenlijk alleen dan in de goede style.

De meeste mensen dachten dit aanvankelijk maar er is besloten dat iedereen gewoon moet kunnen bouwen ook als ze niet in het spawn thema willen bouwen. helaas maar goed.

Jammer had wel een project verwacht waar de hele server wel trots op kon zijn ..
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 11 June 2011, 14:52:20
Zo. Ik heb vandaag de render eens bekeken en spawn gevonden. Het zit net zuid van het grote eiland in het midden:

(http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Opzet20spawnthema.png) (http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Opzet20spawnthema.png)


(http://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Opzet20spawnthema20legenda.png) (http://hhttp://i1195.photobucket.com/albums/aa398/WouterH/Minecraft/Opzet20spawnthema20legenda.png)

Wat de hell is dit zul je denken?
Het rode eiland met de blauwe stip is het spawneiland. (in de legenda nummer 1)
Nummer 2 is het spawnpunt zelf (daar zit nu ook de tijdelijke storage)
Het eiland erboven met alle kleurtjes is een gigantisch eiland dat mij wel geschikt lijkt om de grote stad op te bouwen. Ik heb zelf dus ook al een beetje aangegeven wat mij wel geschikt lijkt om te doen.

Nummer 4: Een groot vlak stuk land met een soort terras er boven dat ook weer vlak is. Er geschikt om wat huisjes op te zetten. Eventueel kun je een soort pilaren maken die het terras ondersteunen. Misschien ziet dit er wel erg mooi uit.
Nummer 5: Beetje een langgerekt stuk, ik denk alleen een weg hier met misschien wat klein spul. Eventueel een gebouw of 2.
Nummer 6: Dit zijn 2 gigantische stukken redelijk vlak land. Vooral het bovenste groene stukje is erg mooi omdat je hier overal grote bergen hebt die het omgeven. Dit lijkt me erg mooi als hoofdstad. Het donkergroene stuk (nummer 7) is dan erg mooi om als haven te doen en er aan vast te breien. Hier kun je dan overal pieren maken met luchtschepen.
Het stuk van nummer 8 is bovenop de bergen die de vallei (nummer 6 en 7) omgeven. Misschien dat hier nog ruimte is voor 1 of 2 huisjes of een paar verdedigingstorens. Dat laatste is misschien wel erg mooi om te doen.

Het gele stuk (nummer 3) is een klein eilandje wat mij wel leuk lijkt om een vuurtoren van te maken. De paarse eilandjes (nummer 9) zijn kleine eilandjes waar dus kleine dingen kunnen zoals eenzame huisjes of een vuurtoren, molen... noem maar op.

Misschien is het verder nog leuk om op een naburig eiland een klein dorpje te doen. Misschien nog een 2e "natie"? Verder zou het wel leuk zijn om ergens een kasteel te doen. Het idee van serendipity kan ook nog wel ergens lijkt me. Misschien kun jij zelf een goede lokatie in de buurt van dit eiland en het spawneiland vinden? Of erop? :P

Het idee van die zeppelin torens vind ik ook erg leuk. Dat kunnen we wel implementeren in de haven of bovenop die berg (nummer 8).
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 11 June 2011, 15:32:53
ziet er goed uit:D

Ik wil bouwen
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: nislim on 11 June 2011, 16:06:16
Weet niet of wij builders ook mogen bouwen maar zou wel graag mee helpen aan de stad ofzo. ik heb al eens in de skyworld rondgelopen en ziet ze wel leuk uit. Ik zou ook een thema doen gewoon omdat dat dan samenhangender is.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: WouterH on 11 June 2011, 16:36:01
Builders mogen ook bouwen. Ik zal het wel ff kort toelichten in deze post:

Op dit moment hebben alleen skykeepers access (en scriptor omdat hij de temp storage bouwde)

We gaan het denk ik zo doen, dat je aan een skykeeper access moet vragen. Hij zal je dan toestaan in de zone zodat je kan bouwen. Verkloot je het, dan verlies je je access weer.

Ook bouwers hebben dus toegang. Als je graag mee wil helpen dan mag je dat zodra we beginnen.

Trouwens. Als andere mensen een leuk idee hebben en ze hebben al iets van een lokatie waar ze dat graag willen bouwen (het liefst in eerste instantie wel een beetje in de buurt van de spawneilanden), post een foto of noem een lokatie en waarschijnlijk mag je dan daar zo bouwen. :D
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Quazyx on 11 June 2011, 16:41:34
ik zou ook graag mee willen helpen bouwen,
wie zijn allemaal skykeepers?
Verder vind ik het erg jammer dat we niet meer met 1 thema doen,
valt er niet iets te regelen dat je meerder gebieden hebt met een ander thema,
dat zoals eerder voorgestelt, meerder clans zijn met elk een ander thema?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: rakky on 11 June 2011, 18:25:38
Ik ben alweer een stuk verder met het ontwerp voor mijn luchtschip:
(http://img862.imageshack.us/img862/6368/luchtschip1.png)

Kan niet wachten om te beginnen met bouwen ;D
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 11 June 2011, 18:43:21
@ Rakky, het is wel een erg dikke luchtballon voor een redelijk klein bootje vind ik. Ik denk dat het wat mooier zal lijken als de boot iets groter is of de ballon iets kleiner. Maar dat is mijn mening :P

@ Quazyx, de skykeepers zijn vooralsnog Serendipty, Don_Craft en ik.
Dit zal echter niet permanent zijn als ik het goed begrepen heb.

Ik vind het ook jammer dat we niet meer met 1 thema doen zoals verschillende naties en dergelijke maar je moet natuurlijk ook kijken naar de anime voor het project en hoe hard mensen bouwen en de kwaliteit van de bouwsels.
Als blijkt dat we vrij snel doorbouwen in redelijk hoge kwaliteit dan kunnen we hier vast nog wel eens proberen te regelen dat er nog meer land gereserveerd word voor het thema bouwen.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 11 June 2011, 19:19:39
http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=430.0

Een poll over skyworld of het een thema wereld moet worden of dat er ook andere "freebuild" dingen mogen komen.(mits ze in een skyworld passen)

*edit*

Die great void bestaat volgens mij helemaal niet, volgens mij is dat een render fail en zitten er gewoon eilanden op de plek waar op de huidige render een groot gat zit.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Loev on 11 June 2011, 23:49:30
Ik wil graag meehelpen, nog nooit meegewerkt aan een groot project.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Serendipity on 12 June 2011, 11:07:01
@gazeebo: die 'void' bestaat inderdaad niet. Op die plek is nog nooit iemand geweest, dus is het nog niet gegenereerd. Zie het als de border in het normale landschap, daar zijn sommige delen ook nog niet gerenderd.


Daarnaast lijkt het mij ook verstandig dat je eerst met ideeën komt, voordat je in het wilde weg begint te bouwen. Dit om te voorkomen dat meerdere users op dezelfde plek gaan bouwen, en zodat we een beetje weten wat waar gaat komen.

Neem een simpele screenshot van de render (http://"http://www.tweakcraft.net/renders/sky/"), laat even zien waar de spawn is, en teken even simpel waar je wat wilt maken, met het idee erbij. Vermeld ook of je het in je eentje doet, of met meerdere, of dat je start in je eentje, maar graag nog anderen erbij wilt hebben!

Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 12 June 2011, 12:04:10
Wouter, don_craft en ik zijn bezig geweest met wat voorbeelden van stijlen te bouwen.
Later vandaag zal er waarschijnlijk een post komen met een uitgebreide uitleg van wat er allemaal moet gebeuren. Althans, als men het een leuk idee vind ;)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: MoondustNL on 12 June 2011, 13:29:03
-/Offtopic/-

@Rakky

Met welk programma maak je dat?
En kun je er ook om heen zweven?
Om alles te bekijken zegmaar.
Moet namelijk nog wat hebben voor mn maze om te ontwerpen :P

MoondustNL

-/Offtopic/-
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: rakky on 12 June 2011, 19:51:15
Dat is Cube kingdom, je kan er volledig omheen zweven.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: windwarrior on 12 June 2011, 20:54:55
Ik ben wel voor om een eilandje te maken in de stijl van het eiland uit de videoclip van feel good inc. - gorillaz (http://www.youtube.com/watch?v=pw8PpYBiDsc)

Dat als een van de bij-eilanden, wil ik wel doen :P (samen met iemand het liefst)

(http://i52.tinypic.com/24qmjxd.png)

Edit: een nummer 9 eiland op de schets van wouterH zeg maar :P
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Maddox on 12 June 2011, 21:16:39
Ik ben wel voor om een eilandje te maken in de stijl van het eiland uit de videoclip van feel good inc. - gorillaz (http://www.youtube.com/watch?v=pw8PpYBiDsc)

Dat als een van de bij-eilanden, wil ik wel doen :P (samen met iemand het liefst)

(http://i52.tinypic.com/24qmjxd.png)

Edit: een nummer 9 eiland op de schets van wouterH zeg maar :P

Aan dat eiland zou ik wel mee willen helpen :D
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 12 June 2011, 22:24:43
Ik had het je ook al in game verteld maar zal het voor de duidelijkheid voor anderen ook nog even hier zetten.
Het lijkt me een leuk idee en er is hier ook absoluut ruimte voor alleen ik zit een beetje in de maag met de rode strepen. Als we de huidige stijlen, zoals we nu aan het voorbereiden zijn, gaan gebruiken dan zou rood te veel buiten de maat vallen.
Graag zou ik hier wat input van anderen over hebben.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: windwarrior on 12 June 2011, 22:58:18
Ik heb er nog eens over na zitten denken, en dit zou je als brugeiland tussen de twee naties zien. Net zoals in de videoclip zeg maar, daar steekt dat eiland ook af tegen de "feel good inc." toren, als een eiland van vrijheid.

Het gevoel in de video clip geeft pure vrede aan, en dat zou je ook in de skyworld kunnen zien.

Als het niet in deze kleuren mag, heb ik daar ook vrede mee, maar ik denk dat hij in rood/wit het mooist uit zal vallen.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: ArcanisNl on 13 June 2011, 18:52:24
2/3 van de stemen is voor 1 thema in heel de skyworld dus ik denk dat we 1 vast thema voor de hele wereld pakken? zowiezo de eerste weken/maanden denk ik.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: MoondustNL on 13 June 2011, 19:11:14
Er zou wat verschil in stijl kunnen komen door nomaden volk toe te passen.
Bijv. dat je een groepje luchtvaartuigen bij elkaar maakt in andere stijl.

MoondustNL
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 13 June 2011, 19:32:36
Vooralsnog zijn er 2 duidelijke stijlen. Een lichte vormgeving en een donkere vormgeving.
Als er genoeg animo voor is (en de kwaliteit hoog genoeg is) zouden er nog 2 bij kunnen komen bijv. een echt steampunk achtig idee en bijv. een wilden idee (hutjes aan de rotswanden etc.) of wat je maar wilt bedenken.

Er is weliswaar 2/3 voor 1 thema maar ik ben bang dat het alsnog niet gaat gebeuren.
Iets met te veel werelden en iedereen heeft het recht van bouwen etc.
Maar ja, laten we die poll en de uitslag eerst nog maar even afwachten. Ideeen zijn er in elk geval genoeg.

Nu zijn er dus sowieso 2 stijlen om iedereen een beetje tegemoet te komen. De een is meer donker middeleeuws achtig, de andere is meer sereen en zelfs lichtelijk futuristisch/fantasie-achtig.
Later in elk geval meer informatie door Wouter over de huidige stijl keuzes en locaties.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: rakky on 13 June 2011, 21:11:08
Ik ben zelf niet van plan om een gebouw dat iemand anders heeft bedacht na te bouwen.  Als je bijvoorbeeld streng aan de kleuren en materialen moet houden. Dus ik ga ook niet bouwen als dit wel zou moeten.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 13 June 2011, 21:41:18
Waarom ben je dan wel geinteresseerd in het spawn project? Dit was vanaf het begin af aan al duidelijk dat dit in 1 stijl zou gebeuren. Je hoeft gebouwen niet 1 op 1 na te bouwen, je moet gewoon in dezelfde stijl bouwen. En nu zijn er zelfs 2 stijlen waar je uit kan kiezen ipv 1.

Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: MoondustNL on 13 June 2011, 22:15:36
Ik denk dat voor zulke personen als Rakky het leuk is als er een nomaden volk, roversbende, zwerfvolk, etc. bijkomt die wel in een andere stijl kunnen. Zegmaar van die kleine mini-dorpjes op een klein eiland.

Of een kleine aanlegplaats voor een aantal airships (<- bij airships zit ik aan 10 x 10 x 10 max te denken voor t zwerfvolk) met een kampvuurtje erbij, etc. Dus geen complete steden maar gewoon een stapel stenen met een beetje vuur erbij. En dan 2 a 3 aanlegplaatsen waar wat airships bij zweven.

Ik zou dit echt een super uitbreiding vinden als /spawn dan klaar is.

MoondustNL
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: rakky on 13 June 2011, 22:24:10
Ik wil er mee zeggen dat een thema breder is dan alleen maar huisjes met exact dezelfde look.
Steampunk/fantasy is heel breed.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 13 June 2011, 22:36:25
@moondust Dat is wel leuk maar dan krijg je teveel dingen in een keer naar mijn mening.
Het geen wat wij juist willen doen is een spawn maken in een thema waar iedereen (die interesse heeft) aan meebouwt.
Als iedereen vervolgens hun eigen dingetje elders gaat doen dan zijn alle voorbereidingen voor niks geweest en kunnen we net zo goed skyworld nu direkt open gooien voor iedereen.

@ Rakky, nogmaals, het zijn enkel voorbeelden van de stijlen. Je hoeft ze niet exact na te maken. Je moet er alleen voor zorgen dat het er bij past. Als je dat niet kunt/wilt doen... tja.. dan weet ik het ook niet meer hoor.

Verder reageer ik hier nu maar even niet meer omdat ik in de gangen al wat geklaag hoor dat ik dit project probeer te claimen ofzo ook al leg ik enkel de dingen uit waar we met meerdere mensen over gesproken hebben. We proberen enkel dit project in goede banen te leiden zodat je geen grote chaotische bende krijgt waar iedereen maar doet wat hij wil. Er is duidelijk voor gekozen dat men in een thema iets wil bouwen, dit wil echter niet als iedereen in hun eigen thema iets gaan bouwen.

Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 14 June 2011, 00:50:19
De bouw is begonnen.

http://www.tweakcraft.net/forum/index.php?topic=438.0
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: jermed on 14 June 2011, 11:23:18
ik weet dat op deze server liever geen mods worden gebruikt maar kan deze misschien http://steam-craft.com/index.php?title=Main_Page
(ik weet niet hoe dat werkt met mutiplayer en mods misschien kan dat ook wel niet.)
maar hij past perfect bij sky-world.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Sedative Svardskampe on 14 June 2011, 19:24:22
ik weet dat op deze server liever geen mods worden gebruikt maar kan deze misschien http://steam-craft.com/index.php?title=Main_Page
(ik weet niet hoe dat werkt met mutiplayer en mods misschien kan dat ook wel niet.)
maar hij past perfect bij sky-world.

Zo'n mods werken niet multiplayer, je kan het wel nabouwen van blocks?
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Sedative Svardskampe on 19 June 2011, 03:23:05
Rakky, Edoxile en ik zaten wat te bouwen aan mijn vuurtoren, waarop we op een leuk idee kwamen voor het logo van de darknation;

Je ziet het in donkergrijze wol los, en in obsidian in de toren gebouwd.

(http://imageshack.us/photo/my-images/7/20110619031753.png/)
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 19 June 2011, 15:42:15
Is het een soort moersleutel ? Ik vind het wel grappig alleen het is een even aantal breed en dus faalt het direkt :P
/me heeft hekel aan een even aantal blocks in MC.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Sedative Svardskampe on 19 June 2011, 17:02:38
Is het een soort moersleutel ? Ik vind het wel grappig alleen het is een even aantal breed en dus faalt het direkt :P
/me heeft hekel aan een even aantal blocks in MC.

jij kunt er gerust een hekel aan hebben, maar je kunt evengoed even als oneven bouwen. Het is geen wet dat een gebouw meteen faalt indien het even is.

En idd, een soort moersleutel.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gazeebo on 19 June 2011, 17:15:54
Ok ik zal er verder niks over zeggen, dat laat ik wel over aan de skykeepers dan. Oh wacht eens even... :o
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Rhan21 on 19 June 2011, 19:21:04
Ik vind het wel een nice 'dark' logo.  ;)

Ruud en ik waren zelf ook nog met een soort logo/vlag bezig, alleen dan van zwarte wol met rood. Een voorbeeld is te vinden in het command center (map room) aan het plafond.
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: Gerjojo on 22 June 2011, 09:22:50
Svard: Whats up? Zag je bordje toen ik ff ingame was, ben vnaaf online!
Title: Re: Buildingtheme: Skyworlds spawn
Post by: MoondustNL on 22 June 2011, 10:15:01
Ik vind het wel een nice 'dark' logo.  ;)

Ruud en ik waren zelf ook nog met een soort logo/vlag bezig, alleen dan van zwarte wol met rood. Een voorbeeld is te vinden in het command center (map room) aan het plafond.

Die map room was bedoeld als GEHEIM aanvalsplan, maar nvm dan :P

MoondustNL