Forum

Tweakcraft => Projecten => Topic started by: mhirr on 23 July 2012, 00:53:44

Title: weg is weg
Post by: mhirr on 23 July 2012, 00:53:44
Om te leren, om de kunst af te kijken, om handiger te worden en om een 'praatje' te maken, besloot ik onlangs eigen haard en kasteel te verlaten. Niet dat het af is, mijn onderwaterkinderboerderij uit de vroege fantastische Middeleeuwen (ca. 612), maar je moet toch wat. Anders. Ondanks de Tweakkaarten en de minimap verdwaal ik steeds, ik struin door de boze buitengebieden als een kip zonder kop.

Vandaar dat ik besloot voorzichtig te beginnen met een weg. In eerste instantie een eenvoudige recht-toe-recht-aan weg van m'n kasteel in wi3w3lk naar m'n krabber in Tweakington. Een doorgaande weg zonder obstakels bedoeld voor reizigers die het klimmen en springen moe zijn. En ook wel eens 'gewoon' bij de buren op bezoek willen. Of verder.

Ik vermoed hier en daar een 'ondergrondse trein' die zones met elkaar verbindt, maar dan zié je niets tijdens het reizen. Bóvengronds dus, zonder te nadrukkelijk op te vallen. Met om de zoveel meter een vriendelijke pleisterplaats waar iedere reiziger welkom is. Waar een bed en stoel klaar staan om de vermoeidheid de baas te kunnen blijven. Waar in een kist vijf broden, vijf fakkels, een emmer water en vijf muntjes (om naar het buitenland te kunnen bellen) klaarliggen voor wie honger, dorst of heimwee heeft.

Ik heb mezelf aan banden gelegd: de weg moet kaarsrecht zijn en makkelijk begaanbaar. Om de 15 meter een herkenningspunt (redstone torch) en alleen dáár kan de weg links- of rechts-afslaan. Dit patroon dwingt mij creatief om te gaan met wat ik, al weg-trekkende, tegen kom. 't Is òf hier afslaan, òf 15 meter terug... Tè nadrukkelijk het 'landschap' aantasten, doe ik niet: ik pas me aan aan de bestaande omgeving. Ik herplant wat ik kap.

Zo kom ik langs, en soms óver, bestaande zones. Is de zone 'beveiligd' dan kàn ik niets veranderen, is dit niet het geval, dan zal ik zo min mogelijk veranderen. Aan door Tweakers gemaakte bouwwerken kom ik sowiezo niet! Nooit! Maar misschien 'trek' ik wèl door je achtertuin... Word dan niet boos, breek m'n weg niet af maar probeer zo snel mogelijk met mij in contact te komen zodat we kunnen overleggen. Het lijkt mij leuk om zo, langzaam maar zeker, zones en projecten ook via een 'gewone' weg aan elkaar te verbinden. In hoeverre je mee wil werken, bijvoorbeeld met een pad van de weg naar jouw bouwwerk, is vanzelfsprekend aan jou.

Wanneer je zone èn heel groot is èn 'beschermd', zou je dan contact met mij willen opnemen zodat we een oplossing kunnen verzinnen? Ik kan altijd om je gebied heen, leuker is het wanneer de weg óver je gebied loopt. Geeft me bijvoorbeeld tijdelijk bouwrechten, zodat ik de weg kan aanleggen. Zie je het hélemaal niet zitten, laat me dan ònder je zone de weg aanleggen. Ook dan moet ik -even- bouwrechten hebben...

Nogmaals en tot slot... ik weet dat ik hiermee een beetje a-typisch bouw, niet in m'n eigen zone of meehelpend aan een bestaand project. Ik heb er wel veel zin in. Ik zal m'n uiterste best doen alles netjes te laten verlopen en hoor graag wanneer dit niet het geval is.

Loaterz, Mhirr
Title: Re: weg is weg
Post by: Hsheepypx on 25 July 2012, 09:29:41
Ik vind zelf de wegen niet zo een goed plan omdat je dan allemaal wegen krijgt, een heel raster en dan kan je niks meer zelf gaan bouwen.
Title: Re: weg is weg
Post by: Sander on 25 July 2012, 09:38:04
mhirr, dat is een zeer enthousiast idee.. Ik denk alleen inderdaad, net als wat Hsheepypx zegt, het niet zo'n goed idee is om een raster van wegen aan te leggen. Er zijn projecten waar wel een weg van Project A naar B loopt, maar er is geen project wat een wegenvoorziening voor zijn rekening neemt. We kunnen warps gebruiken, teleporteren naar players, maar een gestructureerd wegenstelsel lijkt mij persoonlijk geen goed idee om het creatieve landschap intact te laten.
Title: Re: weg is weg
Post by: AndyJ_nl on 25 July 2012, 19:35:12
Ik vind het wel een goed idee. Heb ook wel eens wat (spoor)wegen en bruggen gebouwd. Als ze in de weg zitten voor nog te bouwen projecten, kan de weg altijd nog verplaatst worden, doen ze in het echt ook!
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 25 July 2012, 19:43:03
om een raster van wegen aan te leggen
Het is zéér zeker en juist niet m'n bedoeling Main vol te plempen met wegen. Het gaat in eerste instantie om één weg van ongeveer 't midden naar linksboven (Tweakington). Met 'raster' bedoel ik dat ik bouw op een onderliggend raster van 15 bij 15 meter. Wanneer de weg later hopeloos in de weg ligt, dan gaat de weg weer weg, of ergens anders liggen...
Title: Re: weg is weg
Post by: Freaker5005 on 25 July 2012, 22:51:03
ik ben voor bouw maar een weg van tweakington naar de ingang van Paradise park :P
Title: Re: weg is weg
Post by: vLoon on 6 August 2012, 11:47:08
Alsjeblieft zeg:
Quote
Bóvengronds dus, zonder te nadrukkelijk op te vallen. Met om de zoveel meter een vriendelijke pleisterplaats waar iedere reiziger welkom is.

Kom eens kijken bij het Tower Project (x=766 y=1030). Je weg ligt in het view van igg 3 mensen. Achterin tegen de cliff aan staat een huis, die beneden de cliff een weg ziet liggen. Nog geen 3 blocks van de Tower Project-zone ligt je wegje alweer, en vlak voor een huis dat er al heel lang staat (voor het Tower Project) kruist je weg, met het bijbehorende cobble-huis-ding.

Ik vind het echt niet kunnen dat je zomaar in de view van andere mensen een weg gaat bouwen.
Title: Re: weg is weg
Post by: Gazeebo on 6 August 2012, 12:17:51
Dat huis is gemaakt door iemand die niet actief meer is ( en dat huis zal dus tezijnertijd waarschijnlijk ook worden verwijderd ).
Het tower project ligt voor zover ik weet ook al maanden stil.
En het huis op de berg geldt hetzelfde voor als het 1ste, die persoon is ook al een tijd niet meer actief.

Persoonlijk vind ik het opzich wel een leuk idee wat Mhirr hier uitvoert, en zoals beloofd is de weg ook niet TE aanwezig. Maar de bedoeling is juist WEL dat de weg in view distances ligt van projecten, anders heeft de weg helemaal geen nut.
Plus Mhirr heeft ook gezegd dat als je het echt niet wilt dat hij geen weg bij jou in de buurt zal bouwen.

De wegen verbinden verschillende projecten waardoor je op een gemakkelijke manier door het landschap kan lopen en bepaalde dingen kan bezichtigen. Daarbij komt ook dat de view distance regel al lang niet meer zo streng gebruikt als voorheen gebeurde, voornamelijk door het feit dat de map niet al te groot is en we hier samen gebruik van moeten maken.

Nogmaals, als je echt niet wilt dat mhirr bij jou in de buurt een weg bouwt dan laat je hem dat weten en dan zal daar ongetwijfeld rekening mee gehouden worden.
Title: Re: weg is weg
Post by: vLoon on 6 August 2012, 12:19:44
*snip*
Dan zou ik het erg op prijs stellen als mhirr niet dichtbij vLoon's zone zijn wegen wil bouwen.
Title: Re: weg is weg
Post by: Original_Dutch on 6 August 2012, 12:31:01
Jouw zone ligt niet tussen waar mhirr nu is en tweakington in ;) dus no worries
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 6 August 2012, 13:12:26
M'n weg (vooralsnog één lange weg) zal zo onopvallend mogelijk door het landschap en langs zones lopen met de bedoeling gebouwen en projecten juist wèl met elkaar te 'verbinden'. Zo kun je, al wandelend, van de ene in de andere verbazing (zone) vallen. Daarbij ga ik met opzet vlak langs opvallende plekken en 'huizen' en bouw opzettelijk dáár zo'n pleisterplaats (cobble-huis-ding). Om rustig om je heen te kunnen kijken.

Zonder de bouwers van het Tower Project ook maar iets te verwijten: het idee achter de "view distance-regel" wordt door dit gigantische gebouw in aanbouw sowieso te niet gedaan: het domineert de omgeving. Voor mij hoeven gebouwen die 'af' zijn en waaraan niet meer gebouwd wordt, niet afgebroken te worden. Door het bouwen naar Tweakington weet ik dat Main nog lang niet 'vol' is, grote onbebouwde plekken 'moet' ik overbruggen. Ook dat is leuk: centraal veel huisjes, gebouwen en projecten dicht op elkaar, naar de randen lege woestijnen, moerassen en vlaktes. Daar is dus nog volop plaats voor bouwers die vooral niét willen weten dat ze niet alleen zijn...

Ik probeer zoveel mogelijk de 'ruwe' bouwmaterialen lángs m'n weg te minen en/of te kappen, ik ga daarvoor dus liever niet naar een farm, een 'drop' of Resource. De langs de weg liggende akkers, boomgaarden en veldjes met beesten kunnen door alle Tweakers gebruikt worden. Vanzelfsprekend na gebruik wel zaaien, her- of laten voortplanten. De pleisterplaatsen, ook als deze wat grootser zijn uitgevallen, zijn -om dezelfde redenen- géén zones. Neem een hap brood, een slok water. Of gebruik de muntjes om even naar huis te bellen.

Vanzelf laat ik vLoon, na z'n opmerkingen, fors links liggen. Mocht ik onbedoeld toch te hinderlijk dicht langs een gebouw of project 'trekken', meldt dit dan even. Dan leg ik m'n weg weer weg. Het kan ook andersom: wanneer je het juist leuk vindt dat m'n weg langs jouw project loopt, bouw ik met plezier een zijweg.
Title: Re: weg is weg
Post by: Loev on 7 August 2012, 09:54:53
Ik wil met alle plezier een zijweg naar mijn huis aanleggen zodra deze klaar is. Waar ik wel moeite mee heb is het huidige design. Alles is kaarsrecht. Ik zie liever paden zoals in Citadel. Het is veel mooier als de paden slingeren door het landschap. Misschien wat meer werk maar wel veel realistischer.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 7 August 2012, 16:48:17
Waar ik wel moeite mee heb is het huidige design. Alles is kaarsrecht. Ik zie liever paden zoals in Citadel. Het is veel mooier als de paden slingeren door het landschap. Misschien wat meer werk maar wel veel realistischer.

Sja, da's waar. De manier waarop Citadel gebouwd is, vraagt om kleine, smalle door het landschap kronkelende weggetjes. Ik heb bewust voor iets anders gekozen: een lange rechte weg op 'n grid van
16 m2. De 'problemen' die ik zo soms tegenkom, vragen om 'n creatieve èn visueel aanvaardbare oplossing. Da's 'n extra uitdaging...
Title: Re: weg is weg
Post by: AndyJ_nl on 7 August 2012, 17:23:35
Mhirr, je bent goed bezig kerel! Ik kan dat initiatief wel waarderen! Heb ook al de aansluiting naar jouw weg gevonden!

Title: Re: weg is weg
Post by: Dutchmania on 7 August 2012, 19:34:53
Mooi gedaan Mhirr, zal binnenkort mijn huis ook aansluiten op de weg!
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 8 August 2012, 04:02:40
Heb ook al de aansluiting naar jouw weg gevonden!
Ja, ik zag 't. Leuk. Ondertussen gaat m'n Weg met sandstones door de woestijn, dus misschien even aanpassen?
Title: Re: weg is weg
Post by: Hsheepypx on 8 August 2012, 09:33:04
graag een foto van waar naar waar en hoever of hoe je hem verder wilt bouwen, want nu tast ik in het niets van hoever je al  bent en wat je doorkruist.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 8 August 2012, 11:29:56
De weg begint ongeveer op +731/+1182, 'loopt' van daar min of meer richting Tweakington en is te herkennen aan de "16m-paaltjes" van obsidian met redstone torch.
Title: Re: weg is weg
Post by: AlexMedia on 9 August 2012, 14:23:05
Leuk initiatief *O*

Misschien is een aansluiting op de oude wereld (d.m.v. een paar portals) een leuke toevoeging? Denk hierbij aan projecten als Citadel, Mineville, PlotCity, OeiTown, enz
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 9 August 2012, 19:43:57
Leuk initiatief *O*
Misschien is een aansluiting op de oude wereld (d.m.v. een paar portals) een leuke toevoeging? Denk hierbij aan projecten als Citadel, Mineville, PlotCity, OeiTown, enz

Ja, lijkt mij ook leuk... maar in 't huidige tempo laat dat nog wel even op zich wachten.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 15 August 2012, 15:16:03
(http://www.alexaanzee.nl/plaatjes/catisland.jpg)

Wat nou "Main is vol"... dit is tien minuutjes lopen vanaf Main-spawn. Mooi hè?
Title: Re: weg is weg
Post by: AndyJ_nl on 16 August 2012, 14:46:20
 ;) Lijkt wel een dierenasiel daar
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 16 August 2012, 14:57:17
Daar Tweakstreet (had ik als naam bedacht) zo onopvallend mogelijk door 't landschap wil lopen, een vraagje: is er een truukje zodat dirt niet in grass vrandert zònder van Tweakstreet een zone te maken?
Title: Re: weg is weg
Post by: basvandijck on 16 August 2012, 15:27:04
Ja, ik denk dirt gewoon niet naast gras plaatsen
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 16 August 2012, 15:48:29
Sja... maar ik wil juist mèt dirt dóór grass...
Title: Re: weg is weg
Post by: Milenco on 16 August 2012, 16:00:00
Dat gaat helaas niet zonder zones. Grass groeit natuurlijk over dirt :)
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 16 August 2012, 16:00:57
's Jammer... en van Tweakstreet een zone maken is geen doen hè?
Title: Re: weg is weg
Post by: Maddox on 16 August 2012, 16:22:19
's Jammer... en van Tweakstreet een zone maken is geen doen hè?

Je zou een lange zone kunnen maken waar iedereen nog steeds rechten in heeft.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 16 August 2012, 18:04:24
Je zou een lange zone kunnen maken waar iedereen nog steeds rechten in heeft.
maar da's wel 'n heel gedoe, voor de betreffende admin :yes
Title: Re: weg is weg
Post by: basvandijck on 16 August 2012, 20:50:43
Je kan iets proberen... Hekjes onder het dort plaatsen
Title: Re: weg is weg
Post by: Panorama on 16 August 2012, 21:40:43
Je kan iets proberen... Hekjes onder het dort plaatsen
Gaat niet werken nie.
Title: Tweakstreet
Post by: mhirr on 23 August 2012, 16:17:49
test
Title: Re: weg is weg
Post by: Lunitone on 23 August 2012, 19:59:11


I roughly edited this for you so it is comprehensible to non-dutch users.


To learn the art to look for more convenient and to be a 'chat' to make, I decided recently to leave the castle in it’s own place. Not that it's done, my underwater petting from the early Middle Ages fantastic (c. 612), but I have to do something. Otherwise. Despite Tweak-Guide and the minimap, I always get lost. I wander through the evil wilderness like a lost little boy.

So I decided to start with a careful plan. Initially a simple straight-to-the-point path from my castle in wi3w3lk to my skyscraper in Tweakington. A road without obstacles meant for travelers who are tired of climbing and jumping. And sometimes just visitors or more.

I suspect here and there, there are "underground railways" that connect areas, but then you see nothing when travelling. Above ground with every few meters, a friendly hangout where each traveller is welcome. There is a bed and chair ready to be rested upon. In the chests, there are five loaves, five torches, a bucket of water and five coins (to go abroad to make phone-calls) should be available for those who are hungry, thirsty or homesick.

I restrained myself: the road should be straight and easily accessible. Every 15 meters a landmark (redstone torch) and every once in a while, a road to a left-or right-turn. This pattern makes me to go with what I already rode towing, come across. It's either this turn, either 15 meters back ... Te empathise the 'landscape' attack, I do not, I pass on the existing environment. I replanted what I cover.

So I come along, and sometimes, there are existing zones. Is the area 'protected' I cannot change, this is not the case, then I will change it as little as possible. On by Tweakers made structures I come sowiezo not! Never! But perhaps I squeeze through your backyard ... Do not get angry, do not break my way out but try as soon as possible with me to get in touch so we can discuss. It seems like so, slowly but surely, zones and projects via a 'normal' way of connecting. To what extent do you want to participate, for example with a path from the road to your building, it is obvious to you.

When you zone and is very large and 'protected', would you like us to contact me so that we can come up with a solution? I can always go to your area, it's more fun when the road you walk is handmade. Gives me such temporary construction rights, so I can build the road. See you not sit down, let me under your area road construction. Even then I-just-construction rights ...

Again and finally ... I know that this a bit atypical construction, not in my own zone or related to an existing project. I've got much. I will do my best to tidy everything run smoothly and look forward to hearing if this is not the case.

Loaterz, Mhirr
Title: Tweakstreet
Post by: mhirr on 23 August 2012, 22:00:05
Na precies één maand (14 online-dagen) verbindt Tweakstreet m'n home met Tweakington. Tweakstreet is nog niet af en niet alle pleisterplaatsen zijn volledig ingericht. Maar toch... er kronkelt nu een prettig begaanbare weg van ongeveer het midden van Main naar het noorden. Ook daarom werd vanmiddag, in alle stilte, pleisterplaats 'Park Row' officieel geopend voor reizigers. Deze eerste volledig ingerichte pleisterplaats, op -53/-2106 (/warp Tweakington en dan een stukje lopen) kan onderdak bieden aan twee personen en is voorzien van alle gemakken.

Uit de brochure: "Standaard ingericht met twee eenpersoonsbedden, makkelijke stoelen, een tafeltje, een voorraadkist en een plantenbak voorzien van een bloemetje. De verlichting is voldoende, het uitzicht is adembenemend." De hoeveelheid pleisterplaatsen noodzaakte mij er toe de basisbehoeften te rantsoeneren. "In de voorraadkist vindt u, per persoon, één brood, één ei, één emmertje drinkwater, één fakkel (voor als u 's nachts wilt doorreizen) en drie muntjes om naar huis te kunnen bellen." Maar Park Row biedt meer: een fijn stukje vlees, knabbelstokjes, appels en... een taartje. Omdat er iets te vieren valt, niet waar?

Daarnaast hebben (straks) veel pleisterplaatsen extra's: een akker, een boomgaard, een hok met vette varkens, etc. Zo ligt Park Row naast een jungle-boomgaard en een graanveldje. Vanzelfsprekend herplant je na het hakken, zaai je na het oogsten; er komen immers nog andere gasten na jou. Jonge boompjes en zaden zijn aanwezig.

Nogmaals uit de brochure: "Tenslotte vindt u één blok obsidian in de voorraadkist. Dit vanwege de aanwezigheid van een semi-automatische Obsimachine vlak naast Park Row. Gebruik deze machine met zorg en aandacht en vraag -bij twijfel- hulp." Daar vragen geen 'au' doet. "In de hoop dat u prettig zult verblijven in Park Row en er op vertrouwend dat uw reis verder voorspoedig zal verlopen, groet ik u vriendelijk, PPmanager Mhirr."


ps. De paaltjes bestaan nu nog uit een obsi-block met een redstone torch. Als het lukt worden de obsies vervangen door gold... dus gouden donaties zijn zeer welkom. Zodra Tweakstreet fatsoenlijk is, wil ik richting Spawn Main, dat is logischer.
Title: Re: weg is weg
Post by: Arnold on 17 September 2012, 07:34:42
Lol Luni. :+
Title: Re: weg is weg
Post by: merijnh on 17 September 2012, 13:30:08
Ik heb nog wel wat goud voor je, waar staat je donatie chest ?
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 17 September 2012, 15:19:46
ha! leuk! ik heb geen donatie-kist... eh... doe maar in de voorraadkist in "Tentzicht"  *O*
Title: Re: weg is weg
Post by: merijnh on 17 September 2012, 15:32:58
Prima, zal er vanavond wat in gooien  (Y)
Title: Re: weg is weg
Post by: harm27 on 17 September 2012, 15:35:00
mhirr, misschien slim om wel een donatie kist ergens neer te zetten. als meer mensen jouw spullen willen doneren dan kan dat daar.
voor mij part geef ik je een zone binnen camping zone waar je een aantal boxen neer zet. eventueel bouw ik er wel een transport systeem bij naar een veilige opslag waar alleen jij en ik bij kunnen en zodra die klaar is, alleen jij.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 18 September 2012, 02:03:00
Eééé Harm, bedankt voor je aanbod, ècht, maar 't lijkt me wat omslachtig. Ik ben vaak aan het bouwen/verfraaien, dus ingame makkelijk te vinden en aanspreekbaar... Er is niet echt één plek dat m'n home is  _O- en eigenlijk hebben alle pleisterplaatsen een donatie-kist. Al is het in dat geval wel handig wanneer de donateur laat weten dat hij gedoneerd heeft. Dan haal ik het op. Merijn: bedankt!
Title: Re: weg is weg
Post by: MinecrafterII on 19 September 2012, 13:37:46
Het ziet er al heel leuk uit zoals het er nu bestaat en ik kijk uit naar meer. Zal overigens niet zo moeilijk zijn aangezien de weg voor m'n eigen project loopt. Misschien een idee om in de toekomst ook een splitsing daarnaar te maken?
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 19 September 2012, 22:45:04
...aangezien de weg voor m'n eigen project loopt. Misschien een idee om in de toekomst ook een splitsing daarnaar te maken?
Waar ligt jouw project?
Title: Re: weg is weg
Post by: Arnold on 19 September 2012, 23:29:26
Hey mhirr, maak er een powerd rail langs. :+
Title: Re: weg is weg
Post by: harm27 on 20 September 2012, 09:49:59
zou best kunnen. een soort van minecart traject er langs bouwen. ik wil eventueel daar best mee helpen.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 20 September 2012, 14:04:01
Minecart traject... ik heb daar ook wel eens aan gedacht ja. Los gezien van wat praktische problemen (de trappen van Tweakstreet zijn expres altijd 'slabs', nooit 'stairs') is het m'n bedoeling dat Tweakstreet je uitdaagt juist rustig kuierend, niét hollend, al het moois van Main te bekijken en te bezoeken. Misschien dat sommige stukken in aanmerking komen... En de rails moeten òp Tweakstreet liggen, er naast is geen optie. Met een breedte van drie blocks moest ik nu al, soms en dan met pijn in het hart, de omgeving ingrijpend veranderen. Maar een stukje uitproberen kan natuurlijk, om te zien hoe het oogt.
Title: Re: weg is weg
Post by: Giordino on 20 September 2012, 14:09:02
jij natuur barbar  -O-
Title: Re: weg is weg
Post by: harm27 on 20 September 2012, 16:26:57
kan best proberen. powered en gewoon rails stel ik wel beschikbaar uit mijn opslag. doe er toch niks mee. gewoon op twee plekken proberen. maar je zit dan met het probleem, hoe laat je de cart voortdurend op elke halte zijn? misschien haltes op stop plaatsen en daar van die dispensers die dan bv. elke kant 2 of meer cart's.  en ook carts stel ik beschikbaar, 4 stks.
Title: Re: weg is weg
Post by: Gazeebo on 20 September 2012, 19:10:07
@Harm

Quote
m'n bedoeling dat Tweakstreet je uitdaagt juist rustig kuierend, niét hollend, al het moois van Main te bekijken en te bezoeken
Title: Re: weg is weg
Post by: harm27 on 20 September 2012, 20:08:10
weet ik. maar die test zou best wel kunnen.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 20 September 2012, 22:04:37
hoe laat je de cart voortdurend op elke halte zijn? misschien haltes op stop plaatsen en daar van die dispensers die dan bv. elke kant 2 of meer cart's.
Harm? Ik geloof je, want begrijpen doe ik het niet.
Title: Re: weg is weg
Post by: MinecrafterII on 20 September 2012, 22:07:33
http://tweakcraft.net:8123/?worldname=main&mapname=surface&zoom=5&x=-444.1682395277968&y=64&z=-1508.717498604144

goed, niet er direct langs, maar ik kan de weg zien vanaf het dak :P
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 20 September 2012, 22:14:48
http://tweakcraft.net:8123/?worldname=main&mapname=surface&zoom=5&x=-444.1682395277968&y=64&z=-1508.717498604144
Huh? Dat is toch "Ruïne De Oude Bieb (open op verzoek)"? Daar wou ik toch al langs, binnenkort.
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 22 September 2012, 00:29:32
http://tweakcraft.net:8123/?worldname=main&mapname=surface&zoom=5&x=-444.1682395277968&y=64&z=-1508.717498604144
Huh? Dat is toch "Ruïne De Oude Bieb (open op verzoek)"? Daar wou ik toch al langs, binnenkort.
sorry, dat was 'n tè flauw grapje... ga je weer verder met je project?
Title: Re: weg is weg
Post by: harm27 on 22 September 2012, 11:55:01
ik heb in overleg met mhirr op een stuk een test baan gemaakt.
ik ga nog een paar aanpassingen doen en dan gaan we er weer naar kijken.
Title: Re: weg is weg
Post by: Hsheepypx on 23 September 2012, 13:30:54
Het is zijn project.
Als hij er geen rails bij wilt dan niet.
Het is juist bedoeld om rustig te lopen en niet met een trein ding, dat hoort er ook niet bij als je onopvallende wegen maakt, wat aardig gelukt is.
Title: Re: weg is weg
Post by: harm27 on 24 September 2012, 08:50:48
ik ben alleen de uitvoerende van de testbaan. mhirr wou er namelijk naar kijken of dit een leuk idee is. maar omdat hij er niks van snapte heb ik hem aangeboden om een test baan te bouwen zodat hij het kon bekijken en beoordelen of hij het erbij wil hebben. Ik ben ook niet degene die met het idee kwam.
Hey mhirr, maak er een powerd rail langs. :+
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 24 September 2012, 13:51:10
Gaat helemaal goed komen: Tweakstreet en mijnkarretjes. Tweakstreet verliest zijn karakter niet, kuieren over Main, en waar het logisch en niet storend is, kun je zo nodig een stukje rijden. Harm bedankt voor je 'voorbeeld', anderen bedankt voor het meedenken.
Title: Re: weg is weg
Post by: harm27 on 24 September 2012, 14:03:07
als ooit nog eens een voorbeeld nodig hebt voor iets hiervan of gewoon hulp met zo iets te bouwen wil ik je wel helpen.
Title: Re: weg is weg
Post by: Gazeebo on 2 October 2012, 20:59:03
Ik zou je er even op willen wijzen dat je steeds dichterbij mijn project komt mhirr.
Oorspronkelijk ging ik er mee akkoord dat je weg bij mij langs kwam onder het motto "onopvallend".
Maar inmiddels staat er een heel klooster, bos met glass blocks zwevend in de lucht, een farm en een toren met 9000 buttons erop naast mijn project. Hier ben ik dus niet zo heel erg blij mee want het past absoluut niet bij de stijl van mijn project  8)7

Denk dat ik er binnenkort een muurtje tussen zet als je het niet erg vind :P
Title: Re: weg is weg
Post by: mhirr on 2 October 2012, 21:51:12
...staat er een heel klooster, bos met glass blocks zwevend in de lucht, een farm en een toren met 9000 buttons erop naast mijn project. Hier ben ik dus niet zo heel erg blij...

Joa, die glass blocks zitten mij ook niet lekker. _O-
Title: Re: weg is weg
Post by: MinecrafterII on 4 October 2012, 15:38:05
Ja, m'n bieb is niet meer dan een skelet, maar ik bouw er nog steeds aan, hoewel het slechts klein stukje bij klein beetje is :P