Forum

Tweakcraft => Projecten => Topic started by: mhirr on 29 August 2012, 01:22:21

Title: Tweakstreet
Post by: mhirr on 29 August 2012, 01:22:21
Een nieuw topic, om zo dat "weg is weg" te laten wegzakken. Ondertussen ga ik terug, van Tweakington naar (uiteindelijk) Spawn Main. Op het schematische kaartje de huidige stand van zaken. Per pleisterplaats staat aangegeven wat zoal aanwezig is, wat bijzonder is en (tussen haakjes) de beschikbare slaapplekken. De afstand tussen de pleisterplaatsen is in twiks: 1 twik = 16 blocks.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Milenco on 29 August 2012, 07:28:29
Wellicht ligt het aan mij, maar ik word weinig wijs uit je schema :P
Title: Re: Tweakstreet
Post by: harm27 on 29 August 2012, 08:33:40
ik wordt er ook niet heel wijs uit.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Gazeebo on 29 August 2012, 10:22:49
Ik vind hem wel duidelijk :P

De roma capitales van boven naar onder : hanging gardens en paleis.

De stukjes in het rood zijn volgens mij de pleisterplaatsen.

De "t"'s zijn de afstanden tussen deze pleisterplaatsen.

De /warp is de locatie van de warp in tweakington.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 29 August 2012, 11:50:38
Ik bedenk me inene: volgens mij is Gazeebo 'n véél betere CM dan Milenco  _O-
Title: Re: Tweakstreet
Post by: wave535 on 29 August 2012, 16:16:08
Ik bedenk me inene: volgens mij is Gazeebo 'n véél betere CM dan Milenco  _O-

 -O- dan ga ik nooit een goede cm worden, ik vond het ook een beetje vaag ;(
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Original_Dutch on 29 August 2012, 16:19:44
Ik snapte ook gelijk wat Mhirr bedoelde hoor. Maar dat is misschien omdat ik het pad heb bewandeld.

En bijvoorbeeld dat 7t = 7 twiks, en zoals uitgelegd is een twik een stuk van 16 meter. :D
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 30 August 2012, 01:53:42
of dan liever zoiets...
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Original_Dutch on 30 August 2012, 01:56:17
Of de eerste versie, maar dan tussen de blokjes een lijn?
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 30 August 2012, 02:36:45
Ach, ik zit maar wat te knoeien...
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 12 September 2012, 23:27:22
Beste Tweakers,
Wederom is een niet onbelangrijke stap gezet in de vervolmaking van Tweakstreet, het leukste voetpad op Main. Op verzoek van de nijvere Harm en Merijn biedt een prettig begaanbaar zijpad nu een snelle doorgang naar de "Camping". Hoera! Vanaf pleisterplaats "Wart Woud" (nog niet af) ben je nu in een poep en een scheet bij je bungalow of tentje.
Het zijpad heeft drie (nieuwe) pleisterplaatsen: "Klein Canyon", "Snowtop" en "Tentzicht". Ook deze zijn -als altijd- voorzien van de juiste gemakken. De drie bruidssuites van "Snowtop" gaan als broodjes, reserveren is gewenst.
Loaterz, Mhirr

ps. Dankzij gouden donaties lijken fatsoenlijke twiks-paaltje haalbaar. Dank daarvoor.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: harm27 on 13 September 2012, 09:50:47
nijvere harm en merijn. was gewoon een goed idee van jou en merijnh. en ik vond het een goed idee.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: merijnh on 13 September 2012, 10:16:50
Beste Tweakers,
Wederom is een niet onbelangrijke stap gezet in de vervolmaking van Tweakstreet, het leukste voetpad op Main. Op verzoek van de nijvere Harm en Merijn biedt een prettig begaanbaar zijpad nu een snelle doorgang naar de "Camping". Hoera! Vanaf pleisterplaats "Wart Woud" (nog niet af) ben je nu in een poep en een scheet bij je bungalow of tentje.
Het zijpad heeft drie (nieuwe) pleisterplaatsen: "Klein Canyon", "Snowtop" en "Tentzicht". Ook deze zijn -als altijd- voorzien van de juiste gemakken. De drie bruidssuites van "Snowtop" gaan als broodjes, reserveren is gewenst.
Loaterz, Mhirr

ps. Dankzij gouden donaties lijken fatsoenlijke twiks-paaltje haalbaar. Dank daarvoor.


Goed bezig! ziet er prachtig uit :)
Title: Re: Tweakstreet
Post by: harm27 on 13 September 2012, 10:21:24
Beste Tweakers,
Wederom is een niet onbelangrijke stap gezet in de vervolmaking van Tweakstreet, het leukste voetpad op Main. Op verzoek van de nijvere Harm en Merijn biedt een prettig begaanbaar zijpad nu een snelle doorgang naar de "Camping". Hoera! Vanaf pleisterplaats "Wart Woud" (nog niet af) ben je nu in een poep en een scheet bij je bungalow of tentje.
Het zijpad heeft drie (nieuwe) pleisterplaatsen: "Klein Canyon", "Snowtop" en "Tentzicht". Ook deze zijn -als altijd- voorzien van de juiste gemakken. De drie bruidssuites van "Snowtop" gaan als broodjes, reserveren is gewenst.
Loaterz, Mhirr

ps. Dankzij gouden donaties lijken fatsoenlijke twiks-paaltje haalbaar. Dank daarvoor.


Goed bezig! ziet er prachtig uit :)

ben ik helemaal mee eens.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 4 October 2012, 00:55:00
Het is al weer enige tijd geleden dat ik jullie middels een fijnschrijven bijbracht aangaande Tweakstreet en haar voortgang. Zoals mag blijken: niet voor niets! Op verzoek van Luni heeft VOF TS haar eerste pleisterplaats gerealiseerd op (in?) Sky. Pleisterplaats Lunitic is buiten- gewoon gigantisch, episch zo je wilt, en heeft vijftien bedden. De kamers zijn als altijd voorzien van gemakken. De onderste kamer biedt -gebrekkig- toegang tot een platform met een onweerstaanbaar uitzicht op en over het Absolute Niets. Wáár Lunitic precies 'hangt', is onduidelijk. Misschien maar beter ook: het verhaal gaat dat in één van de vele vrij toegankelijke kamerkisten een heusche emerald ligt...
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Arnold on 4 October 2012, 07:41:37
Oh god, je gaat toch niet heel door heel sky bouwen?
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 4 October 2012, 15:16:34
Oh god, je gaat toch niet heel door heel sky bouwen?
_O-
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 25 January 2013, 01:50:44
Woensdagavond besloot ik àl m'n pleisterplaatsen te voorzien van een flowerpot. Geen grass met trapdoors als zijkanten maar een tafeltje met een roos in een pot. Hoe welkom kun je zijn bij zoveel vriendelijkheid? Ik startte waar Tweakstreet begon, naast Park Row in Tweakington. Ik had goeie zin en floot een deuntje.

Naar het westen en dan rechtsaf, daar ligt North End, een pleisterplaats die meer is dan een eenvoudig dak boven je hoofd als de benen zwaar worden en de sterren zichtbaar. North End is het weldoordachte eindresultaat van een combinatie van vier pleisterplaatsen tot één rustoord. De prachtige natuur is bij de bouw gespaard, het kabbelen van de beek belooft rust. Aan de achterkant begint een smal pad naar Noordpool, ooit de noordpool van Main. Daar liggen hengels klaar. North End is ook ideaal voor de liefhebber van een goed boek, in een ligstoel aan het riviertje.

Ik zag een nieuw gebouw waar eerst... North End was verdwenen, ik met stomheid geslagen: "Weg? Gewoon helemaal wèg?" Ik werd woedend, hakte als een waanzinnige kapot wat voor m'n voeten kwam: hak, flats, kledder. Aarrrggh. Dit groteske gebouw was blijkbaar belangrijker dan m'n met zorg gebouwde rustoord. Hak, flats, kledder! En: "Ho, hier schiet niemand iets mee op. Log uit, ga naar bed."

's Morgens bleek het door Giordino gebouwd te zijn. Wéér stomheid. Daar had ik mee gesproken. Dat m'n Tweakstreet misschien verlegd moest worden omdat hij... "Geen probleem," had ik gezegd, "Tweakstreek voegt zich, past zich aan. Tweakstreet dendert niet door het landschap als het resultaat van een op hol geslagen bulldozer." Even later stond er een sign met 'tijdelijk afgesloten'. Moest ik om lachen: "Wat een leuke oplossing van Giordino, dit gaat goed komen."

"Kop d'r bij houden, niet afzeiken, niet overdrijven." Ik schreef een report, een klacht. Giordino was ook online. "Maak je geen zorgen," chatte hij, "je North End is opgeslagen." "Niet zeuren Mhirr," voegde Gazeebo toe, "op een andere server hadden ze gezegd 'jammer dan', wees blij: dat ding kan zo weer ergens neergezet worden, maar niét hier."

Opgeslagen? Waarom? Ergens ànders plaatsen? Waarom? En ook: "dat ding"? Er was geen overleg geweest over de blijkbaar onmogelijke plek van North End, mij was niet verteld dat het moest 'verhuizen'. North End lag daar al tijden, actieve spelers weten dat, zie de kaart in dit topic en let op de datum. Niemand had daar moeite mee. Toch? En onbereikbaar ben ik niet. En ook: wanneer een Game Operator een gebouw aanduidt als "dat ding", zegt dat iets over die GO en niets over de kwaliteit van dat gebouw, geloof me.

"Je klacht wordt in behandeling genomen..." Geen paniek, diep ademhalen, niets aan de hand. Het lukte niet, ik begon Tweakstreet zèlf te slopen: "Voordat een ander het doet, zó heb ik tenminste de materialen nog..." Want wàt de uitkomst ook zou zijn, de schade is onherstelbaar. Hoezo een straat om projecten en gebouwen te verbinden? "Kom niet te dicht in m'n buurt... ik kan je zién!" Héé leuk, doe mee, graaf een diepe kuil, bouw een hoge muur, vraag een zone aan en ga naar je navel zitten staren. Kwaad was ik, nog steeds. Pijn in m'n buik had ik er van. Echte pijn in m'n echte buik.

's Avonds werd er vergaderd door de admins: in meerderheid -neem ik aan- werd besloten dat ik een beun kreeg vanwege het griefen van blocks in Giordino's gebouw. Regels zijn regels. Ik was stout geweest. M'n North End was 'weg' maar ik had blocks van een ander vernield: ik was een beunhaas. Gelukkig zorgde Milenco er voor dat ik weer mezelf werd, m'n virtuele zelf kon zijn; hoefde ik niet het hele eind naar 'huis' te lopen.

En nu? Net doen of er niets gebeurd is? Alles is toch weer goed? Nee. Voor wat het waard is: m'n vertrouwen ligt kapot op de grond (dat geluid als je glass stuk slaat). Ja: ik heb een wijze les geleerd. Zo'n les van 'vallen en opstaan'. Gevallen ben ik. Hard. Voorlopig blijf ik even liggen, roerloos.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: bReChThOu on 25 January 2013, 05:08:54
mhirr, je moet schrijver worden...

Voorlopig blijf ik ook liggen - in bed weliswaar - sprakeloos...
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Gazeebo on 25 January 2013, 09:25:51
2 dingen.

Ik heb niet gezegd dat je niet moet zeuren. Ik heb juist er voor gezorgd dat alles is gecommuniceerd richting het admin team om voor een oplossing te zorgen. Dat jij ondertussen het recht in eigen handen neemt en Giordino's zijn gebouw gaat slopen, tja, dat moet je zelf weten.

Als ik al naar jouw gebouw heb gerefereerd als "dat ding" (wat niet zo is, maar goed), wat dan nog? Dat klinkt als zoeken naar fouten om maar iets te hebben om over te klagen.
Ik zou je er aan willen herinneren dat wij als admin ook maar mensen zijn en niet kennis hebben over ALLES wat er op de server gebeurd en dus ook niet altijd weten hoe de mensen hun bouwwerken benoemen.

Quote
ding zelfst.naamw.
woord dat je voor alles kunt gebruiken dat geen mens of dier is
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mimix on 25 January 2013, 21:14:43
Ik vind het jammer dat sommige mensen zo denigrerend over ander mans gebouwen doen. Die hautaine houding is nergens voor nodig.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: AlexMedia on 25 January 2013, 22:25:27
Dat nota bene een admin een gebouw van een (actieve) speler zonder communicatie of overleg weghaalt vind ik niet getuigen van respect. Tweakington mag weliswaar een groot project zijn, in zoverre ik heb begrepen is Tweakstreet met z'n vele pleisterplaatsen dat óók. mhirr, als bouwer, heeft altijd aangegeven open te staan voor overleg en aanpassingen.

Het lijkt erop dat het niet nodig is dat admins zich houden aan de eigen regels. Regels die bij iedere inlog op de server worden getoond: niet griefen. Als ik in Plotcity zonder overleg een huisje sloop, dan breek ik de regels. Zelfs als ik dit huis blok voor blok opnieuw opbouw aan de andere kant van Plotcity.

Dit gedrag zou bestraft worden met een berisping en een beun van minstens een week, wellicht langer. Als een admin dit doet is dit kennelijk acceptabel en zijn er geen verdere consequenties.

Ik praat niet goed dat mhirr uit frustratie/woede is gaan inhakken op Giordino's gebouw, een reprimande hiervoor is wat mij betreft wel op z'n plaats. De manier waarop Giordino heeft gehandeld is voor mij echter niet acceptabel en beschadigt het vertrouwen dat ik in Giordino, en indirect in het gehele adminteam, heb.

Erg jammer.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: bazkara on 25 January 2013, 23:44:41
Zoals ik in de chat al aangaf. Ben je nu niet heel erg aan het zoeken naar problemen?

Ik zie dit probleem/misverstand als iets tussen de admin(s) en de bouwer van het weggehaalde bouwwerk. Als die 2 of meerdere personen er normaal uit kunnen komen vind ik niet dat wij vanuit de community daar nog is bovenop moeten duiken.

Nadat ik begrepen had is het bouwwerk te herstellen omdat er een schematic gemaakt is.
Ook de grief is volgens mij te herstellen.

Beide heren hebben miss niet helemaal handig gehandeld. handjes schudden sorry zeggen en dit probleem aub niet opblazen!.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Gazeebo on 26 January 2013, 00:15:30
@AlexMedia, voordat je conclusies gaat trekken zou je eens onderzoek moeten doen naar de gehele waarheid en niet de halve.
Er was namelijk al aan mhirr gemeld dat zijn stuk mogelijk in de weg zou komen en de reactie was dat dit geen probleem was en dat het aangepast zou kunnen worden.

Dat Giordino dit uiteindelijk gedaan heeft zonder mhirr hier van op de hoogte te stellen is inderdaad niet netjes geweest, maar er is zeker wel over gesproken tussen hun twee.
Wat dit uiteindelijk betekend is dat er een communicatie fout geweest is en daar is zeker weten van geleerd.

Wat dan weer jammer is, is dat iedereen zich er mee gaat bemoeien en het probleem zo immens opblaast. Toen mhirr er achter kwam dat zijn gebouw weg was en een klacht heeft ingediend hier over heb ik direkt deze klacht door gestuurd richting het admin forum en milenco er van op de hoogte gesteld wat er was gebeurd.

Oftewel, als iedereen gewoon wat meer geduld had gehad dan was er helemaal niks aan de hand geweest. Giordino zou even op de handen getikt zijn dat hij in het vervolg aan de desbetreffende speler even moet melden dat hij nu echt iets in een schematic stopt (ook al was hier al overleg over geweest, maar nog niks definitief) en mhirr zou verteld zijn dat zijn grief reactie echt niet acceptabel was en dat hij beter eerst een melding had kunnen maken zodat we alles op een nette manier hadden kunnen afhandelen.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: Arnold on 26 January 2013, 01:05:53
Nou, prima toch zo? Hebben we er allemaal weer wat van geleerd, en nu kennen we rustig door met gezellig bouwen/chatten/survivelen/spleefen/weetikveel. Hopelijk is het zo afgedaan!

@Gazeebo, complimenten voor dat stukje tekst. Geeft een goede samenvatting van de gebeurtenissen, en oe in het vervolg te handelen.
Title: Re: Tweakstreet
Post by: mhirr on 11 August 2013, 16:29:05
Tweakstreet Nu Ook Voor Ruiters

IJzerpoel, zondag, van één onzer verslaggevers
Na twee weken bijhakken en -plakken is Tweakstreet nu ook geschikt voor ruiters en ridders. De leukste straat van Main, die projecten verbindt en gebieden ontsluit, blijft in de eerste plaats een voetpad voorzien van alle gemakken.

Via Tweakstreet kun je veilig en gemakkelijk van het midden van Main (pleisterplaats ZeroZero, X 76 Z -9) naar de 'noordpool' (pleisterplaats New North End, X -117 Z -2649) lopen. Mhirr: "Je hoeft niet te springen, je kan rustig om je heen kijken." 's Avonds bieden de pleisterplaatsen alles wat de vermoeide reiziger nodig heeft: een bed, een stoel en een kist op water en brood, een appel en een ei, een nieuwe fakkel en wat kleingeld om even naar huis te bellen.

Tweakstreet is niét het resultaat van een op hol geslagen bulldozer, bouwer Mhirr: "Nog meer dan in het verleden is het pad een onderdeel van de omgeving. Alleen daar waar het echt nodig was, zijn trapjes, trappen en bruggen gebouwd en tunnels gegraven." Soms is moeilijk te zien hoe het pad loopt, let goed op de Twiks-paaltjes (één twik = 16 meter). Mhirr: "Maar het valt niet mee alle Twiks-paaltjes te voorzien van goud. Laatst heb ik, met pijn in het hart, het goud uit Park Row (in Tweakington, red.) gehaald om het voor elkaar te krijgen..." Even slikt de trotse bouwer, het is duidelijk dat deze 'sloop' hem zwaar is gevallen. "Goud-donaties zijn dus altijd welkom." Na het daadwerkelijk bereiken van de nieuwe 'noordpool' (een nachtje sterren kijken in pleisterplaats N-Pole X -5 Z -2728 is een bijzondere ervaring, reserveren gewenst) besloot Mhirr een berg te gaan uithollen.

Echter... Vlak na de Eerste Grote Paardenvloed kroop z'n bloed waar het niet gaan kan. Mhirr: "Tweakstreet ombouwen tot een paardenrenbaan... zou dat leuk zijn?" Ondertussen hadden op Original noeste Tweakers naast Oeitown een prachtige paardenrenbaan gebouwd, met een racecircuit en een hindernisbaan, met stallen en tribunes. Op Main was nog niks... "Dus ik m'n schouders er onder, een paard is nu eenmaal twee breed en drie hoog." Aldus werd Tweakstreet gecontroleerd en -zo nodig- aangepast.

Het resultaat mag er zijn, Mhirr: "Het is echt fantastisch om op een paard door Main te denderen! Om ècht te zien wat voor moois er allemaal is, al gebouwd is en wordt, is lópen beter, maar soms zijn snel- en vrijheid gewenst." Snel- en vrijheid? "Ja. Op je paard schiet het landschap aan je voorbij, voel je de wind in je haren, ruik je de vrijheid. Hekken zijn een lachertje geworden. Een muur van drie meter hoog? Ha! Even de spatiebalk beroeren en hòppa!" Z'n ogen schitteren van enthousiasme. "We kunnen ook wedstrijden organiseren: wie het snelst van New North End naar ZeroZero galoppeert. En terug." Een crosscountry dus? "Ja, is Tweakstreet de snelste manier? Of toch niet?"

Met het ombouwen van Tweakstreet zijn hier en daar -met opzet- hindernissen geplaatst. Ook zijn -expres- niet alle pleisterplaatsen geschikt om, op je paard, doorheen de jakkeren, soms moet je er omheen. Ergens anders 'moet' je door het water. Of toch liever een kleine omweg? Op één plek is, met paard en al, ònder water zelfs de snelste route...

Voor wie (op Main) nog geen paard heeft, zijn paarden te koop bij èn New North End èn ZeroZero; een paard kost 2 gouden wortels + 1 slijmbal. Voor het huren van een paard, om het uit te proberen, vraagt Mhirr 1 zadel onderpand. Breng je het paard netjes terug, dan krijg je je zadel terug. Mhirr: "Beleef Main en Tweakstreet eens ànders: ga te paard."
Title: Re: Tweakstreet
Post by: AlexMedia on 11 August 2013, 18:59:26
*O*  Leuk gedaan, mhirr